Alderspension

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • ThissenForfatter
    Indlæg
  • #94590
    ThissenForfatter

    Hej
    Jeg er i tvivl om hvordan det fungerer med alderspension opsparet i bank – skal man indberette det til Skat? og i så tilfælde under hvilken rubrik og hvad skal jeg indberette ? (årlig indbetaling ?)

    Mvh
    Thissen

    #211518
    pppedeForfatter

    Aldersopsparing er uden fradrag for indbetalinger, og du skal intet indberette.

    #211580
    HalliHalloForfatter

    Thissen:

    Man kan ikke oprette en alderspension i en bank, men kun i et livsforsikringsselskab.

    Vedr. aldersopsparing: Så indberetter banken det indbetale beløb automatisk her i januar til skat, så hvis du har indbetalt mere end du må (28.100 kr.), så høre du nok fra skat ved lejlighed.

    Banker har i øvrigt haft indretningspligt i mange, mange år, så du behøver slet ikke at bekymre dig.

    Du skal kun selv indberette, hvis du f.eks. har foretaget et engangsindskud på en alderspension (livrente), der er større end ca, 46.000 kr.

    #211600
    thsvForfatter

    http://almbrand.dk/abdk/Privat/Pension/Produkter/Opsparing/Alderspension/index.htm

    Som sædvanligt tager trollen HH fejl, da alderspension blot er et andet ord for aldersopsparing!

    #211652
    HalliHalloForfatter

    Jeg tager ikke fejl “LolleThsv" At nogen banker bruger en forkert produktbetegnelse i markedsføringsøjemed kan jeg da ikke gøre for, men jeg lægger alene vægt på hvad der står i skattelovgivningen og den opererer kun med begrebet aldersopsparing for bankers vedkommende og aldersforsikring, når det gælder forsikringsselskaber.

    Men du og “LolleMichael" er 2 alen ud af et stykke!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.