aktie afkast til livsrente?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94563
    AnonymForfatter

    Jeg overvejer at hive min fortjæning hjem på aktierne her i år (eg ca30.000 kr)
    Disse penge skal jeg selvfølgelig opgive til skatte far og derfor betale 27 % af (det er under 49.900 kr grandsen). Disse penge penge vil jeg så indsætte på en livsrente-pensionsordning (Jeg for fuld fradrag da det er unde 46.900 kr.). Lyder det fornuftigt?

    #211104
    MichaelForfatter

    Næ, ikke isoleret set uden at vide mere om din økonomi. Har du eksempelvis anden gæld kan det i de fleste tilfælde langt bedre svare sig at afdrage ekstraordinært på denne og herved spare renteudgiften

    Personligt ville jeg ikke låse et så beskedent beløb helt til pensionsalderen.

    #211106
    AnonymForfatter

    Jeg har ingen gæld overhovedet. Og jeg har 140.000 kr i højrente kontorer samt ca 255.000 kr i forkellige aktier. Derudover har jeg en månedsløn på ca 20.000 efter skat hvoraf ca 9.000 er til udgifter samt en arbejds giver betal pensions opsparing på 5.500 kr som går til livs rente.

    #211136
    HalliHalloForfatter

    Personlig syntes jeg du burde tale med dine pensions- og bankrådgiver om du har behov for at spare mere op til din pension og i givet fald hvordan.

    En indbetaling på ca. 47000 kr. vil jo ikke give mere end måske ca. 200 kr. netto månedligt, og hvis du kun agter at indskyde dette beløb på en ny konto, så æder det sig op i administration til pensionsselskabet.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.