Spørgsmål til de kloge hoveder :-)

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94556
    AnonymForfatter

    Hej alle , jeg har været nede i 2 forskellige banker med min mand , fordi vi ønsker købe en lejlighed , min mand er restaurant ejer og jeg er studerende + deltids job .
    Stor af vores indkomst kommer fra min mand MEN han har kun haft den i 8 måneder , og vi bliver gang på gang afvist pga hans restaurant er for ny 🙁
    Vi har et stort rådigheds beløb og meget fin økonomi med stor udbetaling . Men det der bremser os er at den er for ny?

    Er her en bankmand som kan fortælle os hvornår hans restaurant er gammel nok ?

    Håber i gider hjælpe 🙂
    Camilla

    #211058
    AnonymForfatter

    Hej Camilla. Hvad siger bankerne selv? Afviser de jer blankt eller kommer de med et udspil til, hvordan I kan komme videre? Hvis de reelt interesserede, så bør de jo svare med det sidste. Besøg et par banker til og spørg ind til, hvordan der skal være på plads, hvis de skal yde jer et boliglån.

    #211060
    AnonymForfatter

    Min 2 års regnskab udarbejdet af reg.revisor !

    #211068
    TobiasAK89Forfatter

    9 maaneder er ihvertfald ikke holdbart. For det foerste skal der foreligge et aarsregnskab, som JET45 ogsaa paapeger (og gerne flere, saa man kan se tendensen) og for det andet saa har han ingen ide om hans indkomst er fast. Det kan vaere at han blot har sin fine indkomst nu, fordi resturanten er ny og spaendede, men naar der har ligget der i et par aar, kan det vaere han kun faar en broekdel af de besoegende han oplever nu.

    Pengene til side, og saa giv det til i har 2 regnskaber (med revisorpaategninger)

    #399735
    BBettinaBForfatter

    Hejsa

    Min datter er kommet i en frygtelig situation: Hendes bank, Nordea, påstår hun har brugt et stort beløb, men det har hun ikke. Hun har styr på sine penge, og klarer sig fint, selvom hun ikke ‘vælter’ i penge. 

    Sagen er følgende:

    Den 7. september retter hun henvendelse omkring et lån til en lille brugt bil.
    Den 8. september får hun  et opkald fra bankdamen (jeg er på medhør), at der bliver lavet et midlertidigt bevilliget overtræk, så hun kan købe bilen, og så der er lidt penge til hende selv (ovenpå at hun  blev forladt af  kæresten, og ikke havde penge til at leve for før diverse børne-/boligtilskud fald på plads) i alt kr. 55.000. Det modtager hun  en mail/bekræftelse på i Eboks. Bankdsmen siger i samme opkald,  at det midlertidige overtræk ville blive lavet om til lån, via en forhøjelse af et eksisterende forbrugeslån (som på daværende tidspunkt havde et restbeløb på kr. 11.434) men at det lige var nemmest at lave det som midlertidigt overtræk, så hun kunne få pengene hurtigt.
    Den 8. september køber hun en bil kr. 48.000, som betales med det midlertidige overtræk.
    Den 31. oktober bliver hun opmærksom på, at boligtilskuddet er gået ind på den konto hvor overtrækket er. Her bliver hun samtidig  opmærksom på, at overtrækket stadig ikke var lavet om til et lån, og henvender sig for at gøre opmærksom på, at der er noget galt.
    Efter gennemgang af konti, kan hun til sin overraskelse se at, forbrugslånet (hvor restbeløbet var kr. 11.464) er blevet forhøjet den 13. oktober med kr. 55.000. Beløbet er nu i alt kr. 66.464,34.
    Hun har på intet tidspunkt skrevet under på forhøjelsen! Samtidig kan hun med forfærdelse konstatere, at overtrækket heller ikke er udlignet, som det efter aftale skulle med lånet.
    Så nu har hun  både en forhøjelse af lånet + et midlertidigt overtræk!
    Hvordan kan det overhovedet ske??? Det er som om der er forsvundet kr. 55.000. De kan da ikke forhøje lånet uden at enten udbetale pengene til mig, eller at udligne overtrækket. Hvor er pengene?

    Hun har talt adskillige gange med banken, og har været yderst tålmodig.  Men nu er tålmodigheden brugt op. Hun  står i forvejen i en meget svær situation efter at være blevet alene mor til sin lille dreng, og kan føde sit andet barn hvornår det skal være. Denne situation gør ikke tingene nemmere, og det er helt urimeligt hvordan de behandler hende! Kalder hende en dårlig betaler, og at hun ikke har styr på hvad hun bruger af penge.

    Hun har bedt dem bevise hvor hun skulle have hævet eller brugt så mange penge. Men de svarer ikke på det. 

    Hvad gør man dog, når banken ikke gør noget?  Det er virkelig en ubehagelig situation. 

    En frustreret mor. 

    #399736
    MichaelTForfatter

    Det kan godt være jeg misforstår dit spørgsmål men hvis hun har overtræk på 11.000 og hun låner yderligere 55.000 til at købe en bil for så passer det vel med at hun nu skylder 66.000 

    I burde kunne se det på posteringerne på kontoen hvor pengene er gået hen – men de fleste er vel gået til bilforhandleren lyder det som om ?

    #399762
    BecoolForfatter

    Betina,

    Der er noget der slet ikke hænger sammen i den måde du forklarer det på.

    Din datter har et forbrugslån med en restgæld på 11.464 kr.
    Så laver I en muligtlig aftale (som er lige så god som alle andre afteler) med banken om at forhøje forbrugslån med 55.000 kr, som banken laver den 13. Oktober, så forbrugslånet er 66.464 kr.

    På din datters konto bør der være følgende bevægelser: 
    Bilkøb -48.000
    Forbrugslån +55.000
    (alle andre beværelse har ikke noget med sagen at gøre)

    korrekt? – ellers må du lige skrive også ser jeg lige om jeg kan hjælpe.


    #399766
    BBettinaBForfatter

    Hej
    Tusind tak for din besvarelse på mit spørgsmål. Jeg er nok ikke så god til at forklare mig tydeligt.
    Du har næsten ret. Der blev lavet en aftale om et midlertidigt overtræk på 55000, som skulle laves om til en forhøjelse af det eksisterende forbrugslån, som er 11000. Det midlertidige overtræk blev lavet 8. september, og de 48000 blev brugt samme dag til betaling af bilen. Overtrækket bliver dog ikke lavet om, som ellers aftalt. Forbrugslånet bliver forhøjet den 13/10 uden der er skrevet under på forhøjelsen, men forhøjelsen bliver hverken overført til at dække overtrækket (som ellers var aftalt) eller udbetalt eller noget som helst andet.  Dvs. at hun nu står tilbage med både overtræk og låneforhøjelsen. Som om hun har “lånt" ialt 110.000 og ikke 55000. Det er det som er problemet. Nordea siger hun ‘nok bare’ har brugt de ekstra 55000 kr, men det har hun ikke, og hvordan skulle hun også kunne det, når bilen blev betalt samme dag med overtrækket, og forbrugslåne-beløbet ikke er et beløb hun selv har kunne hæve og bruge af. Og som hun siger, så havde hun nok levet som “konger og baroner" hvis hun pludselig havde 55000 ekstra på kontoen. Der er heller ingen bevægelser på hendes konti, der viser ekstra hævninger/forbrug. Hun har “kun" brugt de 48000 på bilen (+ de 7000 op til de 55000, som hun fik bevilliget). 
    Er min forklaring til at forstå? Det er meget mystisk det er der sket, og jeg forstår slet ikke, det overhovedet kan ske. Spørg endelig ind til det, hvis det stadig ikke er til at forstå. 

    Vi har håber der snart bliver styr på det, for det er virkelig ubehageligt, at blive mistænkeliggjort, når man selv ved præcis hvad man har brugt og ikke har brugt af penge.

    Mvh
    Bettina

    #399767
    BBettinaBForfatter

    Hej
    Tusind tak for din besvarelse på mit spørgsmål. Jeg er nok ikke så god til at forklare mig tydeligt.Du har næsten ret. Der blev lavet en aftale om et midlertidigt overtræk på 55000, som skulle laves om til en forhøjelse af det eksisterende forbrugslån, som er 11000. Det midlertidige overtræk blev lavet 8. september, og de 48000 blev brugt samme dag til betaling af bilen. Overtrækket bliver dog ikke lavet om, som ellers aftalt. Forbrugslånet bliver forhøjet den 13/10 uden der er skrevet under på forhøjelsen, men forhøjelsen bliver hverken overført til at dække overtrækket (som ellers var aftalt) eller udbetalt eller noget som helst andet.  Dvs. at hun nu står tilbage med både overtræk og låneforhøjelsen. Som om hun har “lånt" ialt 110.000 og ikke 55000. Det er det som er problemet. Nordea siger hun ‘nok bare’ har brugt de ekstra 55000 kr, men det har hun ikke, og hvordan skulle hun også kunne det, når bilen blev betalt samme dag med overtrækket, og forbrugslåne-beløbet ikke er et beløb hun selv har kunne hæve og bruge af. Og som hun siger, så havde hun nok levet som “konger og baroner" hvis hun pludselig havde 55000 ekstra på kontoen. Der er heller ingen bevægelser på hendes konti, der viser ekstra hævninger/forbrug. Hun har “kun" brugt de 48000 på bilen (+ de 7000 op til de 55000, som hun fik bevilliget). Er min forklaring til at forstå? Det er meget mystisk det er der sket, og jeg forstår slet ikke, det overhovedet kan ske. Spørg endelig ind til det, hvis det stadig ikke er til at forstå. Vi har håber der snart bliver styr på det, for det er virkelig ubehageligt, at blive mistænkeliggjort, når man selv ved præcis hvad man har brugt og ikke har brugt af penge.MvhBettina

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.