Billig erhvervsbank (uden gebyr på 1000 kr årligt for at have en konto)

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94543
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg er på udkig efter en lidt billigere erhvervsbank da min nuværende bank Nykredit snupper 1/4 af mit overskud i gebyre p.t.

    Jeg skal give 1000 kr om året for at have en erhvervskonto hos de fleste af de store banker.

    Jeg har ikke brug for erhvervslån eller andet, bare en billig konto og en netbank.

    Håber nogle kender en god lille bank der kan hjælpe et lille landbrug igang.

    Jeg kan desværre ikke bruge en privatkonto til erhvervet da SKAT så vil komme efter mig pga. det er et landbrug…

    #210942
    HalliHalloForfatter

    1000 kr. er vist da ikke dyrt for en erhvervskonto, snarere tværimod.

    Beløbet er ovenikøbet fradragsberettiget, så kan ikke se problemet.

    Har skat direkte sagt at de vil komme efter dig, hvis ikke det er en erhvervskonto du benytter? Har jeg aldrig hørt om før!

    #211006
    Mikey 68Forfatter

    Stine skal benytte en erhvervskonto, da hun ellers kan risikere SKAT betragter indestående som værende hendes privat og beskatter derefter.

    Jeg skiftede selv til Nordea sidste år ved samme tid – det var gratis i følge deres hjemmeside; men da jeg sad til møde i banken, handlede det mest om at få mig som privat kunder; men de fik da også sagt at priserne ændrede sig i 2014… men det var vist “omkring 25kr", så det skulle jeg ikke tænke så meget på…

    De trækker nu 75kr/kvartal for en erhvervskonto. Har ikke kreditkort, kassekredit eller andet – det er bare en nemkonto med tilhørende webbank, så kunne forestille mig det koster ekstra..

    #211018
    HalliHalloForfatter

    Det var da billigt nok, altså kan spørger spare hele 700 kr. på årsbasis.

    Med andre ord bør hun skifte fra Nykredit til Nordea eller andre banker, hvis de er billigere.

    #211030
    Mikey 68Forfatter

    Hun var på udkig efter “en lidt billigere erhvervsbank" – hvis hun også kan få det til Nordea for 300kr i stedet for de 1000kr, som hun giver nu, så har hun jo sparet 70%… Det er da lidt billigere 🙂

    Har du glemt at tage din medicin igen? Husk nu det ikke er obligatorisk at kommentere på alle indlæg 😉

    #211156
    AnonymForfatter

    se lige folkesparekassen
    https://www.portalbank.dk/folkesparekassen/system/pdf/gebyrer.pdf
    Oprettelsesgebyrer
    Dankort / VisaDankort / MasterCard Debit / Hævekort, oprettelsesgebyr kr.
    Gratis

    Oprettelse af Netbankaftale, Nem – ID Kr.
    Gratis

    #211550
    AnonymForfatter

    Tak for alle jeres svar 🙂

    Jeg må til møde i Nordea og så har jeg også tjekket at Arbejdernes Landsbank ser rimelig billigt ud mht. erhverv.

    Kermit: Dit link gælder for privat konto og ikke for erhverv…

    Jeg håber at MyBanker på et tidspunkt også kan lave en bank prissammeligning af erhvervs kontier og produkter til de små erhvervsdrivende.

    #211556
    AnonymForfatter

    OK, takker.

    Vil du ikke lige lave en liste over priser som bankerne tager (dem du har undersøgt)
    eks
    bank navn oprettelses gebyr årsgebyr(er) pr betaling andre gebyrer rente fra-til

    Såfremt du har tid og lyst til dette, skal jeg sørge for at mine 275 konkulegaer (Konkurrenter/kollegaer) i Foreningen Freelance Bogholdere nok skal dele ud af denne viden til andre små firmaer som dit :-).

    Med venlig hilsen
    Jimmy

    #211558
    AnonymForfatter

    Skift ikke til Nordea medmindre du gerne vil r*vrendes. Kontakt til dem er stort set umuligt. Jeg har været kunde der i 37 år (andelskassen, Unibank og Nordea).
    Er lige blevet taget ved næsen på det grusomste.
    Skifter hurtigst muligt!!

    #211568
    HalliHalloForfatter

    Jeg tror ikke dit indlæg jf1977 har nogen virkning, idet denne bank hvert år bliver kåret som den bedste overhovedet.

    Bare spørg Lolle-Thvs, han er meget glad for denne bank, men lidt mindre efter at han har fået sig en Coop-Bank-Konto, som bliver omtalt og rost til skyerne i tide og utide.

    Men du må være meget vred på dem, hvilket jeg godt kan forstå, når du er taget ved næsen, men hvis dette er rigtigt, så skal du
    anlægge sag mod dem eller evt. politianmelde dem snarest muligt, hvis det er meget groft snyd, du har været udsat for.

    Du skriver: kontakt til dem er stort set umuligt, men du kan gå direkte ind i en af deres filialer og snakke med dem alle hverdage mellem ca. 10 og 16.

    #211608
    AnonymForfatter

    Hmm vores filial har åben fra 13-16.
    Telefonen til rådgiverne er altid viderestillet til telefonbanken.
    Erhvervsafdelingen i Brande som vi samarbejdede med var en ren børnehave.

    #211656
    HalliHalloForfatter

    Ja, det er jo ikke nogen god service, “jl1977", når du sidestiller deres erhvervsafdeling med en børnehave.

    Så hvis du kan finde en ny og bedre bank, så er det da at foretrække for alle parter og måske især for dig.

    #211668
    AnonymForfatter

    Det værste af det hele er at man kunne have haft en dialog med de andre banker i de 2 ½ måneder vi spildte på Nordea.
    Først sagde de ja til vores projekt, men da de krævede 10,25 % i rente, forsøgte vi at finde et alternativ med Nordea’s accept.
    Det endte så med at vores opstarts partner meldte pas i processen, Nordea var stadig positiv indstillet for projektet, trods vi nu stod alene med risikoen. Mandag meddelte filiallederen at der ikke var nogen problemer, da vi var forhåndsgodkendte til lån. Onsdag valgte de så alligevel at trække stikket…
    Men vi er oppe på hesten igen, bare ærgerligt at have spildt 2½ måned på dem..

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.