Købe andelsbolig

Viser 10 indlæg - 31 til 40 (af 40 i alt)
  • Indlæg
  • #109936
    AnonymForfatter

    puha… så håber jeg du finder en at dele andelen med.. 😉

    #109938
    AnonymForfatter

    Inden du laver aftaler med en ny bofælle, skal du bare være opmærksom på, at det slet ikke er sikkert, at din bror kan opsige den nuværende lejer, selv om han sælger lejligheden til dig. I så fald kan du komme til at overtage en lejlighed med en lejer, så jeg vil stærkt råde dig til at nærlæse lejekontrakten først.

    Ups…det var endnu et sidespring….og det må man jo ikke. ;0)

    #109940
    AnonymForfatter

    synes nu det råd sad lige i øjet.. 😉

    #109942
    AnonymForfatter

    Jeg forsøger lige at, følge op på en tidligere tråd i debatten ang. fastforentede andelsbolig lån.

    Er der nogle der ved hvilke (hvis nogle) banker der udbyder fast forentede andelsbolig lån?

    På forhånd tak!

    #110058
    MalkeForfatter

    Okay jeg har nu snakket med min bror, han regner med at boligen stiger til omkring 580.000kr – prisen var åbenbart ‘kun’ 500.000kr, altså en stigning på 80.000kr REGNER han med!

    Men okay godt så. Hvordan kommer jeg igang med at spørge bankerne, hvad skal jeg spørge om og hvilke informationer skal jeg have klar?

    #110060
    AnonymForfatter

    Hej,

    Personligt kan anbefale Lån og Spar bank. Fornuftig rådgivning, fornuftige priser (også i konkurrence med internet baserede banker).

    Du skal lave et budget sammen med et rådgiver – udfra det vil din rådgiver vurdere om du har “råd" til at låne hos banken.
    Tjeck http://www.lsb.dk, for yderliger info, hvis du er interesseret.
    Men lav dog en prissammenligning mellem de forskellige banker – kig primært efter gebyrer og rentesatser. Og et godt råd; hold da fra afdragsfri lån – det kommer der ikke noget godt ud af min ven … -:)

    #110072
    MalkeForfatter

    Tak for dit svar 🙂

    Jeg har også overvejet noget så ‘vildt’ som at flytte til Sverige – det kunne også være en mulighed.

    #110080
    AnonymForfatter

    Hej du
    Jeg kan se den er nævnt tidligere, men jeg vil anbefale dig at tjekke basisbank hvis du ikke har gjort det. De er gode til andelslån til studerende og tager også højde for at du har en lejer (især hvis han bor der i forvejen som du skriver). Jeg mener at have hørt at skandias rente er lidt bedre, men at de ikke påtager sig så stor risiko som dit engagement lige nu udgør (ring og spørg dem). Renten vil være variabel, jeg ved ikke hvor du kan få den fast lige nu.
    Hvis du arbejder det du må ved siden af studiet og lyder til at være ok til at spare op, så er det nok ikke helt umuligt! 🙂
    Hvis du skal sammenligne skal du spørge om lånets rente (duh!), variabel eller fast og bankens stiftelsesomkostninger. Få evt. en ÅOP – det kræver dog at du gir’ bankerne de nøjagtig samme oplysninger (lånets løbetid og lånebeløb).
    Du skal have et budget klar sammen med dokumentation for din indtægt. Derudover skal de nok også bruge et-eller-andet på andelen hvis I beslutter jer for at samarbejde. Husk at de fleste almindelige banker kræver at du samler dine ting hos dem. Ring og spørg! 🙂 Jeg er enig i at det er en god investering, så gør noget for at få fingre i den 😉 Pøj pøj med det.
    /madsen

    #110082
    MalkeForfatter

    Okay cool! Tusind tak for hjælpen 🙂 helt sikkert nyttige informationer jeg fik med mig der.

    #110092
    AnonymForfatter

    jeg vil gerne knytte en kommentar til bemærkningen om at der ikke kommer noget godt ud af afdragsfrie lån.

    det mener jeg ikke er helt korrekt.

    i et marked med stigende priser som man i høj grad må sige at andelsboligmarkedet er, vil det ikke skade dig kun at “holde din restgæld ved lige" i de år hvor du studerer.

Viser 10 indlæg - 31 til 40 (af 40 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.