Mine 2 tilbud fra andre banker er markant dårligere end min egen bank

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94479
    AnonymForfatter

    Der reklameres meget for denne side, så jeg tænkte, at jeg ville prøve. Min mand og jeg har en god økonomi og dermed også en basis for at kunne tiltrække gode tilbud, men sådan gik det ikke. Vi har fået et tilbud fra en bank, der vil tilbyde et billån til 7,95% selvom vi har et nuværende billån til 3,95%. En anden bank giver et “storsindet" tilbud på at de kan overtage banklånet mod kun at lade renten stige 1 %. Undskyld, men det er jo næsten en joke. Er der andre som har prøvet noget lignende?

    #209876
    HammerenForfatter

    Næh – køber ik større biler end jeg kan betale dem kontant.
    Altså det er dig der skal låne- hvordan forestiller du dig at kunne stille krav til renten?
    Flyt bank – indtil du finder den rente der er acceptabel for jer

    #209880
    morsdrengForfatter

    Hvis du ikke kan få tilbud der prismæssigt ligger under det du betaler i dag, er svaret ganske enkelt, den rente du betaler i din nuværende bank er i forvejen i lav.

    Det burde du have været klar over i forvejen, forudsat at du løbende holder dig orienteret om pengeinstitutternes udlånsrenter. Men nu har du da fået syn for sagn.

    Det er en joke at tro, at du ved at benytte Mybanker altid vil få tilbudt lavere rentesatser end hvad du betaler i dit nuværende PI.

    #209882
    MichaelForfatter

    Et eksisterende billån på 3,95% i rente og så forventer du noget billigere? Hm ja ok…

    Jeg gætter på, at dit nuværende lån er oprettet gennem et finansieringsselskab hos en autoforhandler. Renten er typisk meget lav disse steder, MEN til gengæld er stiftelsesgebyrerne eksorbitant høje og hvis man ikke aftaler en løbetid på max. 2 år så er stiftelsesgebyrerne ikke fradragsberettigede.

    #209890
    brian ottossonForfatter

    Grunden til at du kan få tilbud, der er markant dårligere end det du har i forvejen.
    Er fordi de banker der afgiver tilbud ikke kan se din nuværende rente.
    Godt nok har du opgivet rentesatsen til Mybanker sammen med din data.
    Men den bliver fjernet inden din data bliver sendt i (udbud).
    Så de fleste der gør brug af tilbudet, har enten været meget heldige.
    Eller nok nærmere været meget dårlig til af forhandle med sin egen bank.

    #209892
    testForfatter

    Det er muligvis en joke at tro det men det er jo det mybanker reklamere med. Morsdrenng du minder mere og mere en sur gammel mand

    #210044
    HJLForfatter

    Jeg gætter på at Michaels svar er det mest rammende i Mettes tilfælde, jeg tænkte selv precist det samme før jeg læste hans svar. Jeg har ikke selv prøvet den funktion, det lyder spændende 🙂 Jeg tænker har trådstarter haft mulighed for at fortælle den bank der gav tilbud om 7,95% hvilke andre forretninger de eventuelt også kunne få hvis de gav et bedre tilbud?

    Min point: Hvis vi snakker et billån på 200.000 kr. og resten af forretningen som kunne flyttes var som enhver anden gennemsnitsdanskers:
    Realkreditlån 5.000.000 kr.
    Boliglån 740.000 kr.
    Pension 1.900.000 kr.
    Investering for et ukendt fantasilionbeløb
    Forsikring på alt indbo også havenissen, hestene osv.
    2xbørneopsparing
    2xMastercard platin incl. lounge adgang for VIP´s

    Jeg ved ikke om der er en pointe her?

    #210396
    2105Forfatter

    Hej alle

    jeg har fået en konto i dag hos Santander Og talt med Dem i telefonen i dag

    I får et konto nr og når I overfører penge på den oplyste konto nr fra Jeres Bank . Skal I skrive det andet
    konto nr som starter med 7xxxxxx (dette skrives i tekst feltet)

    Dette nr 7xxxxx er Santander konto

    Banken har en anden bank som mellemled

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.