Udlevering af fortrolige oplysninger

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 47 i alt)
  • Indlæg
  • #231525
    JenForfatter

    Hej

    Til rivejernet vil jeg lige tilføje, et Dansk banklån kan ikke sælges til andre, end en Dansk Bank.( Jeg går ud fra at dit banklån er ældre end 2017) Lånet kan slet ikke sælges til privat firma. jeg synes at du skal bede om, at få udleveret aftalen, som gør dem i stand til, at gå i fogedretten med dig. og hvis de ikke vil udlevere aftalen, så eksisterer aftalen ikke. og er ikke lovlig, en aftale der er lavet som ikke er lovlig ifølge dansk ret kan 3. mand ikke blive hængt op på.( Lov om Ærbarhed) jeg går ud fra, at du har klaget til Landsretten. ellers skal du have det gjort. men når det er sagt, vil jeg opfordre dig og Nordea til, at gå i dialog om lånet, idet nu ved du, hvor meget det kan koste, nemlig det samme som inkassofirmaet har givet. og vil de ikke i dialog omkring det, er der en henvisning i loven om straf,, til dem som udlevere fortrolige oplysninger.

    #231527
    rivejernetForfatter

    Tak for svar, jo jeg har været i landsretten der bare har givet fogedretten medhold. Jeg mener heller ikke fogedretten burde tage sagen og har kun behandlet om sagen er forældet eller ej. Jeg vil gerne høre lidt mere om, at de ikke må sælge til udenlandsk bank. Jeg skal nu i fogedretten igen med en jurist men hun vil ikke høre noget om salg af fordring, manglende inkassoskik m.m. Fogedretten har pligt til at vejlede, jeg har ingen vejledning fået overhovedet. Du må meget gerne skrive til min mail du kan læse ovenstående.

    #231529
    rivejernetForfatter

    Vil lige tilføje at det er umuligt at møde selv i landsretten det foregår kun på skrift, og landsretten behandler ikke nye oplysninger. Jeg vil sammenligne landsretten i det her tilfælde “som at sætte ræven til at vogte gæs"

    #231566
    JenForfatter

    Til rivejernet

    Din Advokat kan ikke tage en sag op, som er blevet behandlet af retten. retten tager kun stilling til de beviser parterne kommer frem med.

    Men hvis din sag, ligner den jeg beskriver, længere op af siden, kan den indbringes for Datatilsynet i danmark, som jeg vil anbefale dig, at klage til.

    #231568
    rivejernetForfatter

    Sagen ligger hos datatilsynet.

    #231646
    Henrik (2)Forfatter

    Jen, hvorfor kan et dansk lån ikke sælges til andre end andre danske banker ?

    #231648
    Henrik (2)Forfatter
    #231650
    JenForfatter

    Hej Henrik (2)

    Danske Banklån kan ikke sælges, til andre end Danske banker, Fordi kundens klagemuligheder forringes. idet den udenlandske bank,blandt andet. ikke er underlagt Finanstilsynet. og der kan ikke klages, over en udenlands Bank, til Pengeinstitut ankenævnet.

    #231652
    Henrik (2)Forfatter

    Men de kan og må godt sælge fordringen til inkasso-bureau jf. Nordea’s salg til Nowell ?? Altså kundeoplysningerne

    #231654
    JenForfatter

    Hej Henrik (2)

    Nej den afgørelse du sender link på, skærper kravene til, hvem lånet må sælges til, Hvor har du det fra, at Nordea kan sælge til Nowell ?
    Det er stadig ikke lovligt.

    #231656
    Henrik (2)Forfatter

    Det er blot ud fra hvad der ellers er skrevet i tråden.

    Nu er handlen jo gået igennem mellem Nordea og Nowell, og oplysningerne er overdraget, så dem får en henvendelse fra nowell bør gøre hvad ??
    (For mit vedkommende er det et familiemedlem, som ikke har hørt fra Nordea i 8 år)

    #231661
    JenForfatter

    Hej Henrik (2)

    Når i har fået det første brev fra Nowell, hvor de oplyser jer om, at i skylder dem penge, skriver i tilbage, at i kan se, at i refererer til et lån, i har i Nordea, som er underlagt Lov om finansiel virksomhed, så i vil godt have, at de stopper med, at bruge de fortrolige oplysninger, indtil de dokumenterer, at Finanstilsynet har godkendt, udlevering af fortrolige oplysninger, til et privat firma, ifølge §117 stk. 1

    Hvis Nowell sender jer i retten, bliv væk, og få så retten, til at dokumentere, at Nordea har lov til, at sælge fortrolige oplysninger. derefter kan i gå i retten. når sagen er oplyst. men husk alle dommene,og loven.

    Herefter kontakter i Nordea og siger, at i vil betale det samme, som inkassofirmaet ville give. for inkassofirmaet kan aldrig blive ejer af fordringen.

    #231663
    morsdrengForfatter

    Det vil være på plads at du oplyse, hvad du selv har fået ud af de råd som du nu videregiver til andre.

    Hvad var Lindorffs/Lowells reaktion på din henvendelse?
    Hvad var Nordea´s svar på dit købstilbud?
    Hvad tror du resultatet bliver af at udeblive fra Retten?
    Hvorfor tror du, at det er Retten som skal dokumentere at Nordea må sælge sin fordring?

    #231671
    JenForfatter

    Hej Henrik (2)

    Når i får henvendelsen fra Nowell omkring hvor meget i skylder dem, skriver i tilbage, vi kan se i har fået udleveret fortrolige oplysninger. om et banklån jeg har i Nordea Bank.
    Banklån Kan ikke sælges til privat firma, idet lånet er omfattet, Lov om finansiel virksomhed §117 stk 1. Hvis i mener, at i har fået Dispensation for loven, vil jeg gerne se Finanstilsynets accept af salget af lånet.

    #231673
    testForfatter

    Jen den forklaring kunne jeg ogås godt tænke mig at få.

    Er det i grunden ikke jer der har lånt pengende i første omgang?

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 47 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.