Flytte boliglån/banklån til anden bank

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94439
    AnonymForfatter

    Hej,

    Hvis man har et realkredit lån samt banklån hos fx. Danske bank eller Nordea til en rente på 8% (banklån) og finder en billigere rente i en anden bank på banklånet, koster det så noget at få det flyttet over udover at blive kreditgodkendt?

    MVh.

    #209416
    HammerenForfatter

    Ja – du bliver flænset
    hvor stort er banklånet? Hvad giver du i rente – og hvad fforestller du dig at du kan ændre renten til?

    hvad forestiller du dig at spare – efter skat?

    #209418
    AnonymForfatter

    Jeg er igang med at købe en ejerlejlighed med min bedre halvdel, hvor 200.000 kr. er banklån med en rente på 9%

    det er godkendt fra både bank og advokat, så vi mangler blot, at få bestilt lånene hjem, som vores bankrådgiver skrev idag han ville gøre og sende det med posten, så vi kunne underskrive endnu en gang.

    Sagen er den, at jeg har fået et nyt job i en finansiel virksomhed, som også har en “bankdel", hvilket giver mig særdeles gode personalevilkår. Blandt andet er det minimalt med gebyr og banklån på 200.000 tilbydes til en rente på 2% dog med forbehold for kreditgodkendelse.

    Er det så for sent, at “skifte bank" eller vil det påvirke vores køb af lejligheden? Købskontrakten er underskrevet osv.. Det skal blot tinglyses før vi får nøglen.

    Derfor er mit spørgsmål om det vil koste os, at få banklånet rykket over i den nye bank med den lavere rente?

    #209426
    MichaelForfatter

    Hvis du ikke har underskrevet lånekontrakten er der jo ikke noget lån der skal flyttes og derved ingen yderligere omkostninger, men du skal jo stadig have styr på hvor du vil lægge dit realkreditlån.

    #209428
    AnonymForfatter

    læs lige tråden igen mikael. realkreditlånet skal der ikke pilles ved hos nordea

    #209430
    MichaelForfatter

    Jeg forstår ærlig talt ikke hvad du skriver. Du vil flytte dit boliglån, men du har ikke underskrevet lånedokumentet?! Altså findes der vel heller ikke noget RK-lån og derfor heller ikke noget “der skal pilles ved" i det hele taget?

    Nå, men det roder du selv med…

    #209432
    thsvForfatter

    1) Nordea har ikke en rente på 8% ved nye boliglån, så vi kan udelukke at du er kunde hos dem.

    2) Du skriver at RK-lånet er hos Nordea???

    Umuligt at vejlede ud fra et eksempel, der ikke er virkelighed!

    Er Banklånet først optaget et sted, vil et flyt til anden bank kræve nye gebyrer og tinglysning af pant.

    Flytter du kun banklån til f.eks. DB, kan du næppe forvente en rente på under 8% på dette, og andre banker kræver ligeledes et helkundeforhold for at yde de lave rentesatser, de opgiver.

    I en anden tråd kostede det ca. 9.000 kr ialt at flytte et boliglån på 250K til DB, heraf 7.000 til banken og 1.860 kr i tinglysning (1660 + 200 kr for at forhøje lånet med 9.000 kr)

    #209446
    HalliHalloForfatter

    Rcarlos: Måske du bør kontakte din peronaleafdelig for at høre om de kan foranledige et hurtigt lån, så du undgår en senere flytning, som dog sikkert ikke kommer til at koste dig det helt store.

    Tal også med din advokat om købsprocessen kan udsættes lidt til det nye lån er på plads.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.