Renten på boliglån

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 33 i alt)
  • MC-EjnerForfatter
    Indlæg
  • #94438
    MC-EjnerForfatter

    Hej.

    Har et boliglån med en restgæld på ca. 250.000,- jeg betaler pt. 8.5% i rente hos Nordea. Månedlig afdrag er på kr. 3750,-

    Jeg/vi vil sætte afdragene op til kr. 6000,- om måneden for hurtigt at få lånet afviklet.

    Nogen som kan svare på hvad rente jeg kan forvente, – bør kunne få på “trods alt" så hør en ydelse

    #209330
    thsvForfatter

    Hos Nordea burde du uden videre kunne få en rente på 6,45% som fordel+kunde, der kræver 250.000 kr i engagement plus aktiv lønkonto, så har du i princippet de 5 produkter, der kræves.
    Tag en snak med din bankrådgiver.

    I Excel kan løbetiden for dine 250.000 kr let beregnes:
    3.750 v. 8,5% 90,6 mdr
    6.000 v. 8,5% 49,6 mdr
    3.750 v. 6,45% 82,8 mdr
    6.000 v. 6,45% 47,3 mdr
    Var gælden uden rente ville 6.000 kr afdrage den på 41,7 måneder.

    En anden mulighed kunne være en ny vurdering af jeres bolig, måske er en steget i værdi siden købet, så der optages billigere belåning under 80%.
    Er der f.eks. tale om en ejerlejlighed i Kbh. by er den steget med ca. 20% på blot 2-3 år fra under 23.000 kr pr kvm til nu over 27.000 kr.

    #209336
    MC-EjnerForfatter

    Hej Thsv.

    Tak for et grundigt svar.

    Vi er fordel plus kunde i Nordea i forvejen, så vi burde kunne få sådanne et tilbud. Men vi kommer vel næppe uden om låne omkostninger til omlægningen. Hvad vil du tro de er?

    #209344
    thsvForfatter

    Hvornår er dit boliglån optaget?
    Hvad har I af realkreditlån?
    Hvor er jeres bolig beliggende og hvor meget er den værd?

    Istedet for at optimere boliglånet skal I helle optimere hele jeres belåning…

    #209348
    MC-EjnerForfatter

    Lånet er optaget i 1998 med en løbetid på 21 år.

    Vi har et F3 afdragsfrit i Nykredit, som lige er blevet fornyet ved årsskiftet, udløber 2018.

    Jeg aner ikke hvor meget huset er værd i dag, men blev vurderet til omkring 1.9 mill. i 2009, det ligger i Odense.

    #209350
    thsvForfatter

    Sidste forsøg!

    Læs hvad jeg skriver, åbenlyst jeg også skal bruge jeres RK-låns størrelse!

    #209352
    MC-EjnerForfatter

    Undskyld havde jeg ikke set.

    Nykredit 1.590.000,-

    #209360
    testForfatter

    Virker mærkeligt mc at du ikke helt automatisk har fået den laver rent. Det sku jo ellers være en af fortrinnene ved Nordea. Den ofte udskældte danske bank har prompte igen sænket min rente.

    #209362
    thsvForfatter

    Syntes jeg egentligt ikke, da den oplyste rente kræver at man har det foranstående realkreditlån i Nordea.

    Og tror ikke du opnår en lavere rente i DB ved kun at have et boliglån der uden at have RK-lån i RD.

    #209366
    MC-EjnerForfatter

    Har fået et tilbud fra Nordea med mulighed for at omlægge boliglånet til “Nordea Prioritet Boligkøb" til var. rente pt. 6,45% og ændringsomkosninger på 6.840 kr.

    Samtig også få en rente på 6,45% på enten en af vores eksisterende indlåns-/opsparingskonti. Denne indlånskonto med høj rente er til helt fri disposition og kan evt også bruges som løn- og /eller budgetkonto.

    Skal vi slå til her?

    #209368
    testForfatter

    Synes Thsv har en god pointe i at du skal se på hele din “foretning" og måske også ta en tur rundt til andre ind Nordea. Men det er længe side jeg selv gjorde det sidste så jeg er ikke opdateret på hvad der pt er billigst og det vil jo også afhænge af netop dit behov

    Har Nykredit ikke også en bank?

    #209374
    testForfatter

    Ps danske Banks bolig rente starter fra 5,75. Ved godt at Thsv har en næsten religiøs holdning til at de er utroværdige men det ser lidt ud til at der også ved Nordea er hvis udfordringer hvis man ikke er hel kunde

    #209376
    MC-EjnerForfatter

    Skyller lige at sige at vi er fordel plus kundes Nordea. Men jeg kan da undre mig, at jeg ikke er blevet kontaktet af banken selv mht. omlægning af boliglånet.

    #209378
    HalliHalloForfatter

    Danske Bank er en rigtig god bank for rige mennesker, men for langt de fleste danskere er det desværre den allerdyreste, idet den opkræver et årligt gebyr på 360-500 kr. for at være kunde, hvis ikke man skylder eller har 750.000 kr. kr. i samlet engagement.

    Hertil kommer hele 10 kr. i gebyr for at hæve i fremmede automater på et mastercard, hvor andre kan nøjes med det halve.

    Står det i Nordeas vilkår, at man ikke kan få et boliglån som fordel+kunde, hvis ikke man har et realkreditlån i deres realkreditinstitut.

    Nåja, jeg kan da også selv undersøge, men nogen kender deres prislister og vilkår udenad.

    #209382
    MC-EjnerForfatter

    Jeg har lige sendt en mail til vores Bank rådgiver og bedt om et møde.

    Tror det er tiden vi kommer afsted og får vores forhold diskuteret igennem med banken 🙂

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 33 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.