hvad er det bedste internet lån?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87493
    AnonymForfatter
    #109580
    AnonymForfatter

    UPS!! Fik lige trykket får hurtigt enter!
    Jeg kunne godt tænke mig at høre fra folk der har haft gode eller dårlige oplevelser med de internet baseret lånevirksomheder,GE, Nordax,Green credit osv osv,når det drejer sig om lån i den tunge vægt klasse af 200.000-300.000 kr?

    #109586
    AnonymForfatter

    Alle de versioner jeg har set, har været helt horribelt dyre – og ikke et hak bedre end de kviklån du kan få på posthuset, i butikker osv.

    Typisk er renten oppe og rotere over 20%, stiftelsesgebyrer og andre udgifter tårnhøje osv … Du betaler med andre ord i dyre domme for at slippe for en egentlig sober kreditvurdering. Jeg skal ikke sige, der ikke findes gode tilbud i blandt dem – eller i øvrigt gøre mig til dommer over andres prioriteringer – men de internet finansieringsselskaber jeg har set, har lignet direkte ruter til økonomisk ruin.

    Modsat, kan du ofte finde gode tilbud hos nogle af de dedikerede internetbanker – f.eks. http://www.skandiabanken.dk – men det er selvfølgelig en helt anden snak.

    #109604
    AnonymForfatter

    efter min mening findes der ikke et “godt" internetlån.. snak med din bank om et lån… hvis de ikke vil være med… så snak med en anden bank.. hvis de heller ikke vil være med.. så lyt godt efter og kig på din økonomi… måske har de ret 🙂

    #109614
    AnonymForfatter

    Grunden til jeg efterspurgte om nogen havde gode erfaringer, er ikke grundet manglende kreditværdighed, men fordi min samlever og jeg pt er kunder i Danske Bank, og betaler tårnhøje renter og gebyrer.

    Så kan man jo ikke undgå at undre sig når man ser div online lån, som samlet set ( kun udfra en hurtig udregning) ser ud til at kunne spare os for mange tusinde kroner hvert år.
    Jeg er udemærket godt klar over at man skal passe rigtig godt på, men så vidt jeg kan se er banken altså ikke altid den bedste mulighed. Efter at have læst mange indlæg herinde synes jeg generelt banker bliver sat op på en pedistal hvor de bestemt ikke fortjener at være.
    Det er jo også en forretning der lever af at tjene penge på os forbrugere.

    #109618
    MichaelForfatter

    CMS

    Du ser sandsynligvis kun på den månedlige ydelse og ÅOP og ikke den samlede tilbagebetaling. Mange “internetudlånere", som du kalder dem, har løbetider helt op til 12 år. De fleste banker giver ikke forbrugslån med så lange løbetider. Det betyder naturligvis, at internetudlånere har lavere ÅOP, men den samlede tilbagebetaling er langt højere – lidt samme princip som Peter fra Leasy: “Det koster KUN 300 kr. om måneder". Jo tak, men til gengæld i 10 år.

    #109626
    AnonymForfatter

    Jeg ser skam netop på den samlede tilbagebetaling!
    Og er ikke så økonomisk underbegavet at jeg ville sætte mig i et lån med 8-10 år i løbetid.

    Jeg bryder mig ikke om at blive set ned på, jeg er da udemærket klar over med f.eks Leasy at man kommer til at betale produktet tilbage 2 gange hvis ikke mere.

    Igen Michael, har læst utrolig mange af dine indlæg, og du har uden tvivl ret i rigtig mange af dine synspunkter, men må indrømme jeg synes du til tider har en meget nedladene tone, den behøver du ikke bruge her!

    Jeg spurgte efter erfaringer gode som dårlige med f.eks green credit, Handelsfinans, Nordax, Pengeautomaten, Citibank, GE osv fra folk der har prøvet dem eller har lån hos en af disse ikke en opsang.

    #109628
    AnonymForfatter

    Hvis i har en god økonomi – og betaler tårnhøje renter hos Danske Bank (hvad de fleste gør)…så ville jeg samle papirerne og gå på shopping i bankerne, der er adskillige som utvivlsomt kan spare jer for endnu mere end finansieringsselskaberne.

    Prøv f.eks onlinebankerne basisbank.dk , skandiabanken.dk osv – og måske dernæst lokale banker i dit område – jeg vil næsten garantere dig, at de kan give jer et bedre tilbud end handelsfinans, green osv – og bedre end Danske Bank naturligvis…En anden mulighed kunne være at få et par tilbud fra andre banker – og så gå tilbage til Danske Bank og bede dem matche det, eller skifte.

    Skulle i alligevel lure på et af disse kviklån – så ligner Handelsfinans, GE Money Bank, Citybank osv hinanden ganske meget – og det gælder om at få dem til at give et konkret bud på renten, stiftelsesprovision (den er ofte urimeligt høj på den type lån), løbende gebyrer etc etc, så i kan lave en præcis sammenligning af omkostningerne.

    #109632
    MichaelForfatter

    CMS

    Nå ja – endnu engang bliver jeg anklaget for at være nedladende, men det er jeg vant til efterhånden.

    Hvilket tilbud har du kig på helt konkret? Altså lånestørrelse, rente og løbetid?

    #109638
    MichaelForfatter

    Der er iøvrigt fejl på Mybankers liste over hurtiglån. ÅOP er væsentligt højere end det der står.

    Eksempler:

    Green Credit står til ÅOP 5,8%, men en beregning på deres hjemmeside giver 8,96%

    GE-moneybank står til 7,5%, men en beregning giver mellem 9,79%-18,84%

    Du spurgte jo også efter gode og dårlige erfaringer, men hvad søger du svar til helt præcist her? Det er jo ikke rådgivnings-firmaer vi taler om her. Du får et lån og skal overholde nogle betalingsfrister. Gør du det er alle glade og så er den jo ikke længere.

    Mon dette svar også opfattes nedladende?

    #109640
    MichaelForfatter

    Ahh undskyld Mybanker. Jeres forudsætning er løbetid over 10 år – jeg har regnet ud over 6 år

    #109644
    AnonymForfatter

    Tak for den gode og relevante kommentar Morten.

    Jeg har selv gået og leget lidt med tanker men det der har afholdt mig fra at gøre det er at jeg opfatter at det at skifte banker ret besværligt.

    jeg har også især haft sådan som skandia banken i kikkerten, men må indrømme at jeg sgu blir lidt usikker med at skifte bank især til en jeg ikke har hørt så meget om, men jeg kan næsten fornemme på de fleste kommentarer der er skrevet herinde at den er ganske udemærket?

    #109646
    AnonymForfatter

    Hvis du så tit får det afvide mon så ikke der er noget om snakken eller er det bare alle os andre der er galt på den?

    Jeg havde ellers lovet mig selv at jeg ikke ville reagere på dine “udbrud", for personligt ville jeg ønske man kunne blokere for en person herinde man ikke ønskede at høre på, da jeg vidste med alle de mange mange indlæg du skriver at du helt sikkert har en mening om ALT, og bare skal høres hvad enten den er relevant eller ej.
    Men jeg må indrømme at din respons på mit spørgsmål godt nok pirre min nysgerringhed…

    Hvad arbejder du med? det eneste jeg kan forestille mig er at du er en fyret bankmand.

    #109648
    MichaelForfatter

    CMS

    Mit arbejde kommer ikke denne debat ved, men det er ihvertfald ikke fyret bankmand

    #109662
    AnonymForfatter

    Du kan trygt vælge Skandiabanken. Jeg har været kunde der i flere år og det er bare den bedste og billigste bank jeg endnu har haft.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.