Pension Danmark

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Mikey 68Forfatter
    Indlæg
  • #94404
    Mikey 68Forfatter

    Min far har fået brev fra Pension Danmark om at de omlægger hans kapitalpension til aldersopsparing (med mindre han takker nej inden 20. september).
    De tager ikke gebyr for omlægningen, så tilsyneladende er det jo lige i lommen med de 2,7% man sparer; men jeg er kommet i tvivl om der er andet han skal være opmærksom på.

    Vi har sammen logget ind på hans pensionsoversigt; men jeg synes ikke det fremgår nogen steder om hans pension er på markedsvilkår eller der er en garantirente eller andet han skal være opmærksom på inden han bare lader den konvertere? Nogen Pension Danmark kunder, som ved præcis hvor vi skal kigge efter det?

    Som en sidenote, er passiv accept overhovedet tilladt i denne sammenhæng? Altså at hvis han ikke gør noget, så ændrer de på hans aftale…

    #208954
    HalliHalloForfatter

    Hvorfor ringer du eller far ikke bare til pensionsselskabet? Og i løbet af nul komma nul har I svarene på jeres spørgsmål………..

    I øvrigt “kører" selskabet ikke med nogen rentegaranti som de kommercielle selskaber gør. Men hvis din far ikke selv har valgt puljer, hvilket det ikke tyder på, så er han med i selskabet egen store pulje, hvor aktieandelen fmt. ikke er særlig høj, hvorfor der som regel er et positivt årligt afkast, men nogen garanti er der som sagt ikke.

    Grunden til at selskabet har valgt at konvertere uden direkte accept, så skyldes det sikkert at mange af deres kunder sikkert ikke ville have fået taget sig sammen til at give besked, hvis de overhovedet kan forstå deres breve. Det er jo buschauffører, rengøringsassister og mange andre ufaglærte, der er medlem af denne pensionskasse.

    Så mon ikke 99,8% ønsker at konvertere, når de kan se en fordel i det? Og jeg tror ikke fremgangsmåden er direkte ulovligt, selvom det ser lidt mærkeligt. Se det snarere som en god service.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.