Krig på indlånsrente

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 70 i alt)
  • Indlæg
  • #110154
    fk2001Forfatter

    Ja, de har sørme hævet renten ved et års binding til 4,25%. Sjovt nok falder den til 4.1% hvis man vælger 2,3,4 eller 5 års binding.

    Mon det er hvad SkandiaBanken kan tilbyde i rentekrigen???

    #110158
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg er enig i at deres tilbud ikke synes så godt som Northen Rocks… Omvendt synes jeg at rentesatserne fint giver mening. Det er jo et Fastrente-tilbud og jeg gætter på at renten afspejler SkandiaBankens forventninger til renten om 3, 4 og 5 år. Mao. de tror på at renten falder lidt tilbage om 2-3 år.

    Som de selv skriver: Viser det sig at renten stiger meget, så var det bedre nu at vælge et variabelt forrentet der jo sagtens kan blive højere. Omvendt hvis renten skulle vise sig at falde. Her har du i så fald lavet en fastrente-aftale og den kan hverken du eller SkandiaBank løbe fra.

    Mvh

    Michael

    #110160
    AnonymForfatter

    Det tror jeg ikke er tilfældet.

    Hvad gør Skandiabanken hvis bankens forventninger skulle vise sig at være forkerte? Noterer sig et tab? Næppe. De går allerede ud nu og ved forskellige finansielle instrumenter sikrer sig at de sådan lige godt og vel får det ind igen ved at udlåne dine penge som de har forpligtet sig til at give dig. Og renten bliver dog højerere og højere jo længere den bliver.

    Jeg tror det er et kampagne-tilbud for ‘at være med’, som de har valgt at lægge på en enkelt løbetid.

    #110166
    AnonymForfatter

    Skandiabanken – hvor jeg er lønkontokunde – kan efter min mening ikke være med her. Fastrente til 3,75 % ved 6 mdr. binding og 4,25 med binding et år og med min 50.000 kr. det kan ikke være deres rigtige udspil i rentekrigen.
    Jeg har valgt Northern Rock med de 4,25 % som min anden bank, da jeg mener det er langt det mest fordelagtige bl.a på grund af at det er uden bindinger.

    #110170
    AnonymForfatter

    Hej

    Til Henrik: Det lyder som en rigtig godt gæt. Det er vel et eller andet sted sådan man tit gør i finansverdenen. Mon ikke også forsikringsselskaber kan forsikre mod den slags? På en måde er det du beskriver jo lige netop dette.

    Til Anonym: Jeg er enig.

    Mvh

    Michael

    #110182
    AnonymForfatter

    Well … højrente er på dagsordenen … men Berlingske Tidende kommer med en anden ide…… se nedenstående link:

    http://www.netposten.dk/?pageid=5&articleid=996430

    …..korte obl. er et alternativ … !!!

    #110184
    AnonymForfatter

    Nu fik jeg ikke linket til at virke, men jeg læste et notat om det på TTV.

    Hvad er det for et papir de foreslår. Jeg slog ned på et tilfældigt, 4% INK St. lån 2008 med udløbsdato 2008-08-15, der ved kurs 99,88 har en Eff. rente på 4,06% minus kurtage 0,2 – 0,3% – det er da vist ikke så fremragende. Du kan spare halvdelen af kurtagen hvis du beholder den til udløb, men så er det som en ‘bunden’ konto. Kurtagen er osse set lavere, men det er ikke det jeg vil ind på, men spørgsmålet: Er under 4% specielt godt? Eller har de fat i et eller andet sidepapir.

    Jo, hvis man tar en 2%’er, så bliver resultatet efter skat måske lidt bedre, meeen..

    #110186
    AnonymForfatter
    #110500
    fk2001Forfatter

    Føren af rentekrigen, Northern Rock sætter bankerne til vægs endnu engang og sætter renten op i kølvandet af ECB. Stigningen er dog ikke med 0,25% men med 0,5%. Godt gået Northern Rock. 4,75% på opsparingen – det dækker faktisk inflationen efter at skatten er betalt 😉 Og så er det faktisk mere end hvad jeg betaler på mit 4,0% +0,5% realkreditlån.

    #110502
    AnonymForfatter

    De er for seje, de briter. Jeg tror, hverken de danske banker kan eller vil matche det tilbud.

    #110506
    AnonymForfatter

    Hvor ser du at de sætter den op til 4,75?

    #110512
    AnonymForfatter

    Jeg har set det på bl.a. Jyllands Postens og dagbladet Børsens hjemmeside, men der skulle vist også være noget om det på TV 2 finans.
    Det er bare smaddergodt at Northern Rock er kommet til Danmark og med så flot en rente. Jeg er glad for jeg tog springet og skiftte min gamle bank ud, det er der virkelig mange penge i.

    #110514
    AnonymForfatter

    Jeg tror, vi er mange, der er glade for at have taget springet. Der bliver snart endnu flere med et så favorabelt tilbud, men det kommer jo også os eksisterende kunder til gode…. c; )

    #110520
    AnonymForfatter

    Hej

    Man må sige at det er et hamrende godt tilbud de har gang i der.

    Nononse – bare høj rente. Ingen af de andre kan være med helt deroppe, selv om enkelte da kommer i det man kunne kalde nærheden. Men hvorfor nøjes med næstbedste, hvis man har en del penge der alligevel skal stå stille for en stund?!

    Ærgerligt at jeg ikke selv har en krone at kaste efter dem. 🙂

    Mvh

    Michael

    #110536
    AnonymForfatter

    Hej venner

    Iflg. Northern Rocks hjemmeside er renten på opsparingskonto nu 4,75 % p.a.

    Når man allerede har oprettet en konto, der giver 4,25 %, ser det dog ikke ud til, at renten automatisk bliver forhøjet til 4,75 %.

    Spørgsmålet er så, om man skal opsige sin konto, oprette en ny og sætte de samme penge ind én gang til. Man taber måske et par rentedage, så der skal regnes lidt på det…

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 70 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.