Krig på indlånsrente

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 70 i alt)
  • Indlæg
  • #109696
    AnonymForfatter

    selvfølgelig er tyveri et stærkt ord jeg skulle måske have brugt
    ordet uærlig,du havde f.eks ikke lagt mærke til den lille bemærkning,og nogen ville måske kaste sig ud i det uden at se det.
    Jeg sætter stor pris på tillid til den bank der skal forvalte mine
    penge og jeg kan ikke have tillid til en bank der skriver betingelser med småt,jeg forlod den allerede dengang den hed Landmandsbanken og jeg kan se at de ikke har forandret sig.

    #109736
    AnonymForfatter

    Noget af det sejeste ved Northern Rock er faktisk rentegarantien, så man er sikker på, at man ikke får mindre end Nationalbankens diskonto (http://www.northernrock.dk/Opsparingskonto/Rentesatser/tabid/55/Default.aspx).

    Sparekassen Sjællands tilbud med 4,25 er faktisk også godt, selv om loftet er meget mindre end NR’s på 20 mio. og man kun kan sætte ind i denne måned. Gad vide, om de danske banker virkelig tror, at vi holder op med at være interesserede i god forrentning efter 28. februar?!? c;)

    #109798
    AnonymForfatter

    Hvor stor sikkerhed har man for, at Northern Rock er et solidt foretagende? Jeg har læst på en engelsk netside, at NR er vokset meget hurtigt i kraft af dristigt finansierede udlån til boligformål. NR kan komme i vanskeligheder, hvis det engelske boligmarked tager et dyk. Hvor sikre er så de danske indskud – har nogen et kvalificeret bud på det?

    #109814
    fk2001Forfatter

    På Northern Rock’s website kan du under Jura læse følgende:

    Dit indlån i Northern Rock er primært beskyttet under den engelske Godtgørelsesordning for Finansielle Ydelser (FSCS) (”Godtgørelsesordningen”), der beskytter imod tab, i tilfælde af en banks betalingsstandsning eller konkurs. Udbetalinger under Godtgørelsesordningen er begrænset til 100% af de første £2.000 (eller det tilsvarende beløb i DKK) af en indskyders totale indlån i banken, og 90% af de næste £33.000 (eller det tilsvarende beløb i DKK), hvilket tilsammen giver en maksimal udbetaling under Godtgørelsesordningen på £31.700 (eller det tilsvarende beløb i DKK). Flere detaljer vedrørende den engelske Godtgørelsesordning kan hentes på http://www.fscs.org.uk.

    Du er endvidere yderligere beskyttelse via den danske Garantifond for Indskydere og Investorer (”Garantifonden”). Betalinger fra Garantifonden er begrænset til DKK 300.000 pr. indskyder.

    For konti i Northeren Rock, som har en saldo under eller på 300.000 DKK, betyder det, at 100% af indlånet dækkes. For konti i Northern Rock med en saldo på over DKK 300.000, dækkes 100% af de første 300.000 DKK, og 90% af den resterende saldo, op til et maksimum på £31.700 (eller det tilsvarende beløb i DKK). Flere detaljer vedrørende den danske Garantifond for Indskydere og Investorer kan hentes på http://www.garantifonden.dk.

    Din samlede beskyttelse efter begge ordninger er ikke mindre, end hvad du ville modtage, hvis dit indlån kun var beskyttet af den danske garantiordning for indskydere og investorer, og for konti i Northern Rock med saldi over 300.000 DKK, kan godtgørelsen være højere, afhængig af den aktuelle valutakurs.

    Dækningen glæder for den enkelte indskyder for dennes samlede indlån hos Northern Rock, og ikke til hver enkelt konto.

    #109816
    AnonymForfatter

    Tak for oplysninger, fk2001.

    #109964
    AnonymForfatter

    Der er godtnok sket meget siden dette indlæg blev startet på rentekrigen. Den ene bank efter den anden spiller ud med et eller andet mere eller mindre færdigt produkt, men indtil nu ikke noget der kan hamle op med Northern Rocks 4,25 % og uden betingelser af nogen art, med det jeg har undersøgt.
    Man må dog sige at det er fantastisk at der har skullet sådan en ny spiller på markedet for at få gang i tingene – hvad jeg dog også ser at forbrugerrådet er tilfreds med, og My Bankers sidste nyhedsbrev var interessant med de betragtninger de havde om “krigen" – men det var dog en af de “krige" der var godt og få igang.

    #110000
    AnonymForfatter

    Hvis man ikke har noget imod at binde sine penge for min. 3 år, og betale 1% dekort hvis man hæver sine penge inden da, tilbyder Vestjyske Bank 4,4% i fast indlånsrente.
    Læs mere på:
    http://www.vestjyskbank.dk/vestjyskbank/data.nsf/webdocuments/DE68620C9FBBBD17C125725A00342668

    #110002
    AnonymForfatter

    Hvorfor skulle man binde sine penge i 3år til 4,4% ?
    Det er jo kun marginalt højere, end hvad man kan få en konto til helt uden bindinger (4,25% pt) – og der er udsigt til rentestigninger.

    #110020
    AnonymForfatter

    Her er lige alle bindingerne til Vestjyskbank:

    Betingelserne for kontoen er:

    * Du binder dine penge tre år frem til den 1. marts 2010.

    * Du kan hæve på kontoen mod at betale en dekort på 1,0%. Denne dekort betales også, hvis kontoen overføres til et andet pengeinstitut.

    * Minimumsindskuddet er 50.000 kr., og der må maksimalt indskydes i alt 10 mio. kr.

    * Renten tilskrives hvert år den 31. decemb

    #110028
    AnonymForfatter

    Hej

    Enig med Morten her. Fleksibilitet er bare vigtigt for mig. Hvem ved hvornår bilen bryder sammen, konen vil have nyt køkken osv. osv.

    Den marginale mer-rente er lynhurtigt hentet på, at du konstant kan sætte det lille “ekstra" hver måned ind for at fjerne det igen så snart noget “uventet" sker… hvad det jo gør.

    Mvh

    Michael

    #110048
    fk2001Forfatter

    Jeg er også imod en binding specielt for flere år.

    Tror man at renten stiger er man bedre stillet uden bindinger og drage fordel af rentestigningen med det samme.

    Tror man at renten falder, er det bedre at investere i obligationer og derefter høste kursgevinsten når renten er faldet. Kursgevinsten er oven i købet skattefri.

    #110054
    AnonymForfatter

    Sparekassen Sjælland har flg. tilbud:

    Højrentekonto 4,25%
    Maksimalt indskud kr. 1 mio.
    Variabel rente
    Indskudsperiode frem til 28. februar 2007
    Gælder kun privatpersoner – max. én konto pr. person
    Der kan altid hæves på kontoen uden opsigelse eller omkostninger

    #110070
    AnonymForfatter

    Northern Rock garanterer ikke 4,25 % p.a. Læs foretningsbetingelserne.
    De garanterer mindst diskontoen. Sænker de renten lover de een måneds varsel. Sådan er det bare.

    #110100
    AnonymForfatter

    Øh ja, Northern Rocks tilbud er med variabel rente. Men hvor finder du en tilsvarende garanti for en høj mindsteforrentning (diskontoen – p.t. 3,5%, hvilket vil sige højere end alle andre end NR’s forrentning). Mig bekendt er der ikke en eneste dansk bank, der tør give en tilsvarende garanti.

    #110148
    AnonymForfatter

    Hej

    Det tror jeg ikke du finder.

    Jeg så lige at SkandiaBanken er med på Fastrente-vognen… Se http://www.skandiabanken.dk/236.asp

    Jeg finder nu stadig de 3,25% med fuld fleksibilitet mere interessant og endnu bedre pga af renten Northern Rocks tilbud.

    Mvh

    Michael

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 70 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.