Krig på indlånsrente

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 70 i alt)
  • fk2001Forfatter
    Indlæg
  • #87491
    fk2001Forfatter

    Endelig ser det ud til at bankerne har realiseret at man også kan kæmpe om kunder på indlånsrenten.

    Danske Bank tilbyder 4% uden binding men man kan kun indsætte på kontoen til udgangen af februar, ellers ingen restriktioner. Det ser fornuftigt ud.

    Nordea vil give 4,15% men her der en del betingelser der skal opfyldes.

    Vestjysk Bank tilbyder 4,4% men her skal kontoen bindes i 3 år.

    Jyske Bank og Sydbank, siger (via Børsen) at de vil følge trop – der er dog ingen nærmere info på deres website.

    Engelske Northern Rock vil gøre det bedre skrev Børsen i mandags. Banken har længe haft en dansk webside men den er inaktiv lige nu – måske er der noget interessant i vente.

    Jeg er kunde i SkandiaBanken (pt 3,25%). Det skal meget til at flytte mig til en anden bank, men som supplement vil jeg gerne åbne en ekstra konto for at hive lidt mere ud af opsparingen – så længe det bliver uden betingelser, gebyrer og andre hindringer for at springe fra igen.

    Lige nu (6/2/07) er Danske Bank det mest oplagte. Det skal blive spændende at følge.

    Hvis I har kendskab til andre Banker med bedre indlånsrenter så tilføj dem her. Men husk at skrive om restriktionerne også. Nogle banker henvender sig kun til lokale borgere ved at være placeret i et begrænset geografisk område og uden mulighed for online oprettelse.

    #109574
    AnonymForfatter

    Northen Rock’s danske hjemmeside virker nu og det ladet til at de tilbyder 4,25% uden binding og renten er garanteret til at være mindst Nationalbankens diskontorente.

    http://www.northernrock.dk/

    #109578
    AnonymForfatter

    Jeg har ligesom dig længe ventet på nogle gode indlånstilbud uden en helt masse bindinger.
    Jeg læste i også i Jyllands Posten om Northern Rock , og jeg kan se på deres danske hjemmeside at de giver 4,25 % og det ser ud til at være uden en helt masse betingelser (dog min 5000 kr.) og gebyrer.
    Jeg har også set at Morsø Sparekasse giver 4, 25 % men det er på 24 mdr. opsigelse, og Frøslev Mollerup sparekasse 4,25 på 12 mdr.opsigelse.

    Så Northern Rocks tilbud er det bedste jeg har fundet indtil videre uden en helt masse betingelser – det ser enkelt ud.

    Er der nogen der kender et sted man kan få en anstændig rente på kapitalpesion udover Skandiabankens 3,9 % ?

    #109588
    AnonymForfatter

    Så netop at Ringkøbing Landbobank også er hoppet med på vognen – med fri hævning til 4%
    _________________
    Ny HøjrenteKonto!
    Nu tilbyder Ringkjøbing Landbobank en ny HøjrenteKonto til private, hvor renten pt. er 4% i årlig rente.
    Pengene er ikke bundet og du kan frit hæve dem, når du vil. Du kan indskyde på kontoen indtil fredag den 30. marts 2007.

    Du kan indsætte fra 25.000 kr. til 250.000 kr.
    Højrentekontoen løber indtil den 1. marts 2008, hvor vi ændrer den til en Indskudkonto Opsparing medmindre vi har en anden aftale med dig. Før kontoen udløber sender vi dig et forslag til eventuelle alternative placeringsmuligheder.
    Renten er variabel og du får tilskrevet rente på kontoen pr. den 31. december 2007.
    Du skal være over 13 år.

    #109596
    fk2001Forfatter

    Kontoen fra Vestjysk Bank, som jeg nævnte i mit første indlæg, giver 4,4% hvis du binder pengene i 3 år. Dette gælder også for kapital- og ratepension.

    #109602
    AnonymForfatter

    Hej

    Er det bare mig der ikke har forstået det eller er Danske Banks tilbud ikke lidt sølle. Hvad skal man med 4% i rente af det man kan indsætte i Februar og så er den fest forbi?

    Jeg vil da have en løsning hvor jeg kan hæve/indsætte mere eller mindre frit. Kan man ikke det i “højrenteløsningerne" der nu kommer på banen, så ser jeg SkandiaBankens 3,25% på lønkontoen som et langt bedre tilbud.

    Mvh

    Michael

    #109606
    AnonymForfatter

    Hej Michael,
    Jeg er enig med dig I at de fleste af de tilbud der er i øjeblikket er for sølle pga. alle de bindinger. Jeg har lige læst Jyllands Posten her til morgen og jeg ser det stdaig som igår at der skiller Northern Rock sig ud fordi det er uden bindinger og til den højeste rente.

    Jeg har også lige set at Sparekassen Salling har hævet rente på lønjonti til 3,35 % bbt

    #109608
    AnonymForfatter

    OK.. Så er jeg ikke helt idiot! 🙂

    Ja.. jeg må sige at for mig er fleksibiliteten altafgørende. De sidste skallede procenter/promiller kan jeg leve uden.

    Jeg er personligt meget glad for SkandiaBankens prioritetslån. Det giver mig mulighed for at spare op til samme rente som mit huslån. Er der nok på kontoen til køkken, bil eller måske bare et nyt TV kan man bare hæve som det passer een. Har man et par tusinde til overs når måneden er omme kan man bare indsætte.

    Hvem er det der synes Danske Banks tilbud er anvendeligt. Hvem vil indsætte 250.000,- på een gang, så de kan stå og blomstre på en konto. De fleste får mere ud af at kaste pengene i huset. Er det betalt, så køb et større! 😉 Men ok… vil man have købe ny bil kontant og mangler man de sidste 25.000, så er det da fint at indsætte de første 250.000,- så de kan trække renter den tid det tager at opspare de sidste 25.000,-.

    Mvh

    Michael

    #109610
    AnonymForfatter

    Min kapitalpension har pt en saldo på 0,00 så jeg er ikke så interesseret i renten. Faktisk var der overtræk siden PAL-skatten blev trukket, så renten skal jo helst være så lav som mulig. Jeg valgte dog at efterkomme bankens høflige anmodning om at udligne dette overtræk.

    Næh – på kapital- og ratepensioner bliver afkastet højest med aktier (evt obligationer for det der indbetales de sidste år før pensionen), så en ‘anstændig rente’ er lidt ligegyldig.

    #109636
    fk2001Forfatter

    Hvis nu bankerne virkelig mener at de vil konkurrer på indlånsrenten så starter de selvfølgelig blødt, og giver lidt mere når konkurrencen for alvor melder sig. Man fyrer ikke alt krudtet af på én gang. Mon ikke det er det bankerne ligger op til? Ellers har du ret, en konto der ikke kan indskydes på en måned senere, er ikke meget værd for de fleste.

    Jeg har tjekket Northern Rock. Udover 4,25%, friheden for gebyr og bindinger, får man intet. Den eneste måde man kan bruge kontoen, er ved at ”linke” den til en eksisterende konto i en anden bank. Men mon ikke også det er hvad de fleste vil gøre alligevel? Dette taget i betragtning, er den en yderst konkurrencedygtig konto til det de andre banker har tilbudt.

    #109642
    AnonymForfatter

    Enig i dine betragtninger fk…

    Northern Rock mener jeg har et produkt der giver rigtig god mening og er brugbart for “alle" der ikke lige har horisonten og is nok i maven til aktier eller obligationer.

    Du får en fleksibel opsparingskonto med en flot rente, “men" må betjene dig selv på nettet, OG du skal have et andet pengeinstitut til de ting som Northen Rock ikke tilbyder.

    Jeg kan pt. ikke se at de andre “matcher" det tilbud. Spændende at se om de forskellige internetbanker følger med. De kan nok blive på sidelinien lidt endnu og først reagerer hvis de “store" bliver fleksible. Så stor forskel i rente er der ikke til det internetbankerne kan i forvejen, så det opvejer det bøvl de fleste trods alt føler det er, at oprette sig i en ny bank og sætte sig ind i deres system.

    Mvh

    Michael

    #109664
    AnonymForfatter

    Hvorfor køber du ikke obligationer eller andre værdipapirer til din kapitalpension, hvis du vil have en højere rente. Obligationer koster kun 0,10% min. 22 kr. i Skandiabanken. Og så er depotgebyret/opbevaringen gratis. Vist den eneste bank i Danmark.

    #109666
    AnonymForfatter

    Tak til Henrik
    Jeg er enig med dig i at aktier og obl. giver den højeste rente, men jeg er på vej i kontant da der ikke er mere end et par år til den står for udbetaling, så det var derfor jeg var interesseret i en “god kontantrente".

    Til øvrige bemærkninger om rentekrigen, så vil jeg fortsætte min lønkonto i Spar Salling, og få samlet øvrige slatter i Northern Rock til 4,25 % og så bruge det mix af konti – det må være noget af det der giver mest i øjeblikket.

    Engang sagde man at man skulle give sine penge jyske bank – nu må det være engelske, for jyske er sagget noget bagud de sidste mange år efter de havde købt Finansbanken – dengang kunne de også levere en ordenlig rente, men det er ved at være længe siden.

    #109678
    AnonymForfatter

    Lad jer ikke nare af den danske banks nye lokke toner 4% men gå ind på deres hjemmeside og nærlæs deres betingelser,eks.max 250,000
    pr.person, kontoen bliver automatisk lavet om til Danske Privat den
    1.marts 2008 og så ser renten hel anderledes ud op til de første 25,000 0,125% fra 25,000 til 50,000 0,500% og over 50,000 1,750%.
    Var der nogen der sagde tyveri

    #109694
    AnonymForfatter

    Tyveri… det var da en grim beskyldning. Jeg tror de selv vil beskrive det som “Business as usual! 😉

    Jeg havde ikke engang set den lille bemærkning om at renten “justeres" om ganske kort tid. Det understreger bare min pointe fra tidligere: 4 % ser flot ud på bøtten, men produktet er en stinker. Lokkemad for dem der slår til uden at tænke sig om. Få hvis nogen kan med fordel bruge dette produkt fremfor de andre på markedet.

    Mvh

    Michael

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 70 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.