Indlånsgarantien kontanter/aktier

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • TKJForfatter
    Indlæg
  • #94396
    TKJForfatter

    Hej,

    Jeg nærmer mig de 750.000 kr. i totalt “engagement" hos Nordnet.

    Har jeg forstået det ret, hvis jeg siger at aktier ikke tæller med under indlånsgarantien?
    F.eks. hvis jeg har 750.000 kr i kontanter, og 250.000 kr i A.P.Møller aktier og 250.000 kr i Apple aktier. Så krakker banken, men jeg mister ikke noget ?

    Hvad sker der i øvrigt med aktierne? Overfører kurator dem til en valgfri bank/mægler?

    Mvh
    Thomas Jensen

    #208786
    testForfatter

    Afhænger vel af havde der sker først eller på samme tid, Nordeas konkurs, A P Møllers konkurs, appels konkurs, dansk stats bankerot og verdens undergang.

    #208896
    AnonymForfatter

    Indskyder garantifonden dækker 100.000 euro… Ikke 750.000 kr. Blot en detalje 🙂

    #208906
    HammerenForfatter

    ja aktier kan de jo ik tage fra dig . de 750.000 er selvfølgelig kun hvad angår kontanter o.l.
    Aktier er safe….
    Teknikken i det kender jeg ikke.

    #209272
    TKJForfatter

    OK tak, det regnede jeg nok med, men det er jo bedre at dobbeltchecke 🙂

    /Thomas

    #209298
    testForfatter

    Hvis Nordea går konkurs tror jeg helt ærligt roligt du kan skyde en hvid pind efter hele dit indestående. Det er mærkeligt at tror at Nordea, Apple elller ap Møller kan må konkurs uden at der er helt alvorlige og store problemer som statsbankerot eller en tredje verdenskrig igang,

    #209312
    BertelsenForfatter

    Test – hvorfor snakker du om Nordea???

    Spørger er kunde hos Nordnet.

    #209320
    HalliHalloForfatter

    Hvem ejer Nordnet?

    #209358
    testForfatter

    Beklager forskrivning Bertelsen men fastholder pointen. Hvis så store virksomheder går konkurs er det illusorisk at tro at indskyder garanti fonden ikke også er i betydelig fare. Kortsagt det kommer ikke til at få lov at ske

    #209380
    HalliHalloForfatter

    HalliHallo skrev: “Hvem ejer Nordnet?"

    Det tror jeg egentligt godt at jeg kan finde ud af, så undskylder spørgsmålet, idet der ikke er nogen grund til at spilde jeres kostbare tid.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.