Indfrielse

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94389
    AnonymForfatter

    Vort F3 er lige ved at refinansieres. Vi havde tænkt at indfri et beløb på ca. 200.000 mens restgælden er ca.700.000. Der er 7 år tilbage i løbetiden. Men vi var for sent at give besked om indfrielsen og vi ikke nåede det.
    Omkostninger for indfrielse er ca. 2-3000kr. Men jeg er ikke sikker hvordan det fungerer med kursen. Hvis jeg har forstået rigtigt, er det billigere for os med kurs under 100% og dyrere med over 100%, men jeg tror at ved F3, kursen kan kun være over 100%. Er det rigtigt? De siger der tager 5 dage for et tilbud. Kan kursen ændrer sig meget fra en dag til den anden og hvilke hjemmeside er det bedste at følge kursene?
    Er det værd at vente for en stigning af renten før indfrielse, når restgælden er ikke så høj? I mellemtiden opsaringsrenten er meget lav og får vi ikke meget af det. Hvad er det bedste at gøre?
    Pft.

    #208702
    MichaelForfatter

    Det er slet ikke værd at gøre noget ved det nu. Sæt pengene i Santander Bank til 1,25% mod en binding på bare 31 dage. Det modsvarer fint hvad du betaler i rente+bidrag af de 200.000 kr.

    #208780
    AnonymForfatter

    tak for svar. Det er som jeg har foventet det…og jeg tror jeg vil sætte dem i Santander.
    Men kan du også forklare mig med kursen:
    Kan kursen ændrer sig meget fra en dag til den anden og kan den være både under og over 100%?

    #208782
    thsvForfatter

    Endnu bedre er at indsætte på en opsparing med 3 års binding, så kan du opnå 2,0% i rente flere steder, langt mere end du betaler i rente+adm.bidrag på et F3-lån. Det er faktisk ikke sikkert at 1,25% er nok til at dække renten og adm.bidrag, hvis lånet f.eks. er i en ejerlejlighed op til 80% med foranstillet sikkerhed til ejerforeningen.
    Ideen med 3 års binding er selvfølgelig ikke så brugbar hvis I planlægger at flytte de næste 3 år.

    #208872
    AnonymForfatter

    Jeg har undersøgt lidt om Santander og der er mange negative anmeldinger på nettet. Jeg er ikke tryg med denne bank:-(

    #208874
    MichaelForfatter

    Mon det er disse anmeldelser du mener?

    https://www.trustpilot.dk/review/www.santander.dk

    Alle indlæg handler om folk der ikke kan få lån eller lignende i samme boldgade. Det har intet med en ren indlånskonto at gøre.

    Jeg har selv oprettet en konto for en lille måneds tid siden og jeg har ikke haft problemer af nogen art og har heller ikke haft behov for kontakt til banken.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.