Forskudsopgørelse Rubrik 14 Pension

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Mikal Holdgaard JensenForfatter
    Indlæg
  • #94376
    Mikal Holdgaard JensenForfatter

    Hej jeg hjælper min far med hans forskudsopgørelse da den er noget anderledes end sidste år, selvom der ikke skulle være meget der har ændret sig.

    Men han har en ny ting i sin forskudsopgørelse for 2014.

    i rubrik 14 der er indgivet 27.600kr som indkomst. Jeg har snakket med skat der siger den ser noget høj ud og jeg skulle prøve og snakke med PFA om hans pension, der har jeg fået afvide han indbetaler til en ratepension, og det eneste de mener han skal svare skat af er en forsikring han har hos dem.

    Men er der måske en her inde der ved hvorfor der lige pludselig er indgivet 27.600kr

    Venlig hilsen Mikal.

    #208534
    morsdrengForfatter

    Rubrik 14 i forskudsregistreringen for 2014 omfatter iflg. vejledningen til denne
    •Efterløn, der udbetales fra en A-kasse.
    •Delpension og orlovsydelse, der udbetales fra det offentlige.
    •Beløb, der hæves fra en kapitalpension for at finansiere et indkomsttab ved uddannelses- eller børnepasningsorlov.
    •Fleksydelse der udbetales fra det offentlige

    Mig bekendt baseres forskudsregistreringen for 2014 på de seneste oplysninger som SKAT har om den pågældende, her 2012 selvangivelsen, og IKKE fra en indberetning fra udbetalerene til brug for forskudsregistreringen. Hvordan SKAT kan udtale sig om, at en indkomst i forskudsregistreringen ser for høj ud, kan jeg ikke forstå.

    Mit forslag er, at du sammenholder forskudsregistreringen for 2014 med årsopgørelsen for 2012 (hvorfra indkomstoplysningerne må stamme) og med 2013 årsopgørelsen som nu må foreligger. Når du8 har gjort det, kan du sandsynligvis se sammenhænget. Men du skal være opmærksom på, om der er ændringer eller forskelle mellem din fars indkomst i 2012 og i 2014.

    Du kan også udskrive din fars skatteoplysninger for årene 2012, 2013 og 2014, heraf vil du kunne se, hvilke indkomster din far har haft i 2012 og 2013, og det kan muligvis løse op for sagen.

    #208536
    testForfatter

    ud over nedenstående kan du også se under inberetninger således at du konkret kan se hvem der har oplyst de 27600 minus fremskrivningen i 2012. du kunne jo så kontakte dem og høre hvad “udbetalignen" bliver i 2014

    #208544
    Mikal Holdgaard JensenForfatter

    Jeg undskylder jeg har blandet noget sammen. Det står i rubrik 19. Og jeg kan se det beløb er indberettet af PFA pension i 2013 årsopgørelsen.

    #208550
    HammerenForfatter

    Forventet indbetaling til aldersopsparing

    #208552
    Mikal Holdgaard JensenForfatter

    Okay jeg har snakket med PFA og han har en rate Pension som han indbetaler til nu. Så er næsten sikker på at de 27.600 ikke skal stå der.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.