Opsparingskonto til unge (22 år)

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94324
    AnonymForfatter

    Jeg leder efter en opsparingskonto med en god rente.

    Jeg har fundet en hos Vestjysk Bank. De giver 1,4% uden binding. Hvad siger i til den?
    https://www.vestjyskbank.dk/opsparing/ungopsparing.aspx

    Har i nogen erfaringer med denne bank?

    #207764
    AnonymForfatter

    Jeg er fint tilfreds med VB.

    Deres netbank er fantastisk til at få overblik over dit forbrug.

    Men du skal nok forvente at banken bliver solgt inden længe.(Den har “lidt" problemer. Google evt vestjysk bank og solvenskrav)

    Udnyt det gode indlån mens det er muligt

    #207766
    HalliHalloForfatter

    Nu ved jeg ikke hvor store beløb det drejer sig om, men Sydbank giver 4% på en undgdomslønkonto, men kun indtil 10.000 kr., men immervæk 400 kr. ned i lommen.

    Du spørger til erfaringer, men er vel helt ligegyldigt. Nogen kan sige meget godt om en bestemt bank, men ligeså mange kan sikkert sige nok skidt om samme. Så det er temmelig individuelt, hvordan kunder opfatter sin bank, så du ikke kan bruge det til en klap.

    #207792
    AnonymForfatter

    Hvad betyder det for ens penge og evt. renter, hvis banken bliver solgt eller går konkurs?

    #207796
    morsdrengForfatter

    Intet som helst dit indestående op til 750.000 er sikret af indskydergarantien

    #207798
    Peter_EfternavnForfatter

    Jeg har oprettet den konto i Sydbank som giver 4% p.a. op til 10.000kr. Efter de 10.000 kr gives der 0,5% p.a. i rente, hvilket jo også er ganske højt for en lønkonto. For at få den høje rente skal kontoen dog blive ens Nemkonto.

    #207808
    HalliHalloForfatter

    Ja, Sydbank har et rigtigt godt produkt for yngre mennesker max. 25 år. De fleste andre banker har vist grænsen for deres ungdomsfordele ved hele 28 år.

    #207832
    Peter_EfternavnForfatter

    Sydbanks 18/25-konto, altså den med den høje indlånsrente, kan man faktisk have helt op til man er 29, hvis man er under uddannelse.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.