Lån i sverig

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Alice171Forfatter
    Indlæg
  • #94318
    Alice171Forfatter

    Er der nogen der ved om man kan låne i Sverige uden at arbejde eller bo der

    #207612
    MichaelForfatter

    Hvad skulle idéen være i det?

    #207614
    Mr RForfatter

    Det kan man ikke

    Du skal have et økonomisk tilhørsforhold ellers har banken ingen mulighed for at checke din kreditværdighed.

    Det svenske system kan ikke gennemskue din danske kreditværdighed og omvendt.

    Ligesom at banker i Danmark ikke kan danne sig et overblik over hvad du skylder i andre lande og derfor vil de kræve et økonomisk tilhørsforhold, som fast bopæl eller lønindtægt i landet.

    #207616
    testForfatter

    Det eneste svar man kan gi er vel måske. Der intet der forbyder en person eller en virksomhed i Sverige i at låne ud til en person eller virksomheder i Danmark, men det virker som en usandsynlig forretningsidé for et typisk svenske pengeinstitut.

    Og både Michael og mr r har ret i det de skriver. Bort set fra at lovgivningen ikke forhindre det og at man kan kredit vurdere personer og virksomheder over landegrænserne. Det er ikke unormalt at virksomheder checke både personer og virksomheder i udlandet. Sådan nogle rapport har jeg selv bestilt i mine tidligere virker.

    #207618
    Mr RForfatter

    Jeg er ikke enig med test, men det kan jo komme an på en prøve 🙂

    Udover at skulle gennemskue den økonomiske del er der også andre barriere.

    Der lovgivning der gør det meget umuligt, at forsvare en legitimering af en person uden tilhørsforhold til det pågældene land.

    Kan en tilfældig russer f.eks. åbne en bankkonto i Danmark ?

    Nej det kan han ikke fordi hvordan skal banken kunne gennemskue hvem han er og hvor de penge han placere på kontoen kommer fra.

    Det er her “Hvidvasknings loven" kommer ind.

    Han skal have et fast arbejde i Danmark og eller eje en bolig.

    #207620
    morsdrengForfatter

    For at kunne besvare spørgsmålet, skal man have kendskab til de svenske – og ikke de danske – regler.

    Har svarerne det?

    #207622
    testForfatter

    Mr r, der er tale om at låne penge, ingen af os ved til hvad eller hvem. Ikke at opretter en konto.

    Du skriver at man ikke kan kredit vurdere over grænser. Det kan man, man kan også låne over grænser. At en bank til privat kunder typisk ikke gør det er noget andet.

    Hvidvaskningsloven forhindre ikke hverken handel eller lån over grænser.

    Morsdreng. Jeg ved at man kan kreditvurdere over grænser. Jeg har egenhændeligt bestilt og vurderet sådanne rapporter for at kreditvurdere kunder i forbindelser med mit job.. Jeg også at man uden problemer kan flytte kapital ind og ud af Sverige altså låne og betale. Men om der findes en bank eller andre Sverige der kan tænkes at finansiere det totalt ukendte projekt kan jeg naturligvis ikke vide.

    #207624
    Mr RForfatter

    Morsdreng jeg har faktisk kendskab til praksis i Svenske banker og det gør man ikke, men du er da velkommen til at ringe og spørge dem :=)

    test, jeg går ud fra at du taler om kreditvurdering i forbindelse med en erhvervshandel og det er noget helt andet end en handel med en privatkunde.

    Hvidvaskningsloven forhindre indirekte at yde lån til folk der ikke er tilknyttet det land banken ligger i fordi bankerne naturligvis vil have et krav om at låntageren er kunde i banken.

    Mit udgangspunkt er at spørgeren henvender sig som privatperson pga den måde han stiller spørgsmålet.

    #207632
    testForfatter

    Vi kredit undersøgte også enkelt personer. Det tro jeg nu også en bank kan finde ud af, men spørgsmålet er nok snare at de normalt ikke gør det.

    Hvem siger i øvrigt at det er en bank der låner ud?

    Hvilket bringer os til Michaels spørgsmål, hvad skulle være ideen i det?

    Men bortset fra det virker det for mig som at hvidvaskningsloven bruges i flæng. Det er muligt at danske banker har vedtaget og indført procedure som loven jo opfordre til, der i praksis gør at de ikke låner til private over grænser.

    Men hvis hvidvaskningsloven ville gøre det umuligt at flytte penge for virksomheder og private over grænserne i EU havde vi nok hørt det.

    #207718
    Alice171Forfatter

    Jeg undersøger om et lån til en kolonihave er billigere i renter i Sverige, da de er skyhøje her, da man her i landet kun an tilbyde det som forbrugslån.

    Det behøver ikke være fra en bank,

    #207722
    HalliHalloForfatter

    Hvis kolonihaven ligger i Sverige, så er det det helt rigtige sted, men hvis den ligger i Danmark, så tror jeg næsten at jeg kan meddele dig, at det er håbløst.

    Et lån til en kolonihave behøver ikke at være dyrt i Danmark, især ikke hvis man er en god kunde med pensionskonti, pæn opsparing osv. Så er enhver bank til at forhandle med.

    Får du et lån i Sverige, så fortæl om det herinde. Tager du derovre i morgen for at undersøge mulighederne? Jo før du gør det, jo hurtigere kan du få dig en lille kolonihave.

    #207726
    Mr RForfatter

    Kolonihavehus i Sverige hmn …. Ingen anelse hvordan det svenske system er, hvad det angår . Vil du ikke være sød at fortælle hvad du finder ud af ? Og held og lykke.

    #207730
    Alice171Forfatter

    Undersøger hvor det er billigst, det er da ret fornuftigt, syntes jeg.
    Og jo lån til en kolonihave er dyrt her, selv med pensionskonto og div. Og det er desværre ikke alle der har mulighed for at have en stor opsparing.

    Så Hallihallo spar dine spydige bemærkninger som du er ret god til herinde.

    Mr R Tak

    #207734
    HalliHalloForfatter

    Det skulle da ikke opfattes som spydigt, men tager din opfattelse til efterretning.

    Men lov mig så at vende tilbage i løbet af et dage med dine erfaringer vedr. de svenske banker om optagelse af et lån til en dansker til køb af et kolonihavehus. For det skal vel gå hurtigt, så du kan få huset inden sæsonen er or forbi.

    Men er det ikke bare at spørge i Danske Banks svenske afdeling om det er muligt og til hvilken rentesats? Da Sverige giver mere i indlånsrente kan jeg dog ikke forestille mig, at det er meget billigere end i DK.

    Sov godt!

    #207756
    HalliHalloForfatter

    Hej Jeannette!

    Er det noget nyt vedr. kontakt til de svenske banker?

    “MR R" er også interesseret i at høre nyt om mulighederne og sikkert flere andre!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.