Samle gæld i et lån?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94304
    AnonymForfatter

    Hej alle, jeg er interesseret i at høre om i tror det er muligt at samle mit gæld i et lån. Som det er nu, så har jeg 2 kreditorer jeg skylder ca 18-20.000kr. Ville så høre om det er muligt, at låne ca 20.000kr i banken, så jeg kan betale kreditorene ud, da jeg kan få bedre renter i banken.
    Problemet er bare, at jeg er 20 år og uden job, dog har jeg lige afsluttet min stx og søger snart ind som kontorelev, og derfor vil jeg have mulighed for at betale lidt af, da jeg begynder at tjene penge. Men tror i at banken, vil låne mig de 20.000kr nu, selvom jeg intet job har på nuværende tidspunkt??

    #207396
    MichaelForfatter

    For det første ved du ikke om du kan få bedre renter i banken. For det andet er renteforskellen på et så lille lån ikke særlig relevant og evt. stiftelsesomkostninger kan sagtens spise hele besparelsen. For det tredje er et lån i banken uden en indkomst helt usandsynligt.

    Fokusér i stedet på at afdrage gælden

    #207402
    AnonymForfatter

    Michael :

    Ok. Tror lige du skal under søge det noget nærmere.

    1. Banken kan god lægge de 2 lån sammen og lave et ny med mindre rentesats og uden stiftelses omkostninger.

    2. Det er ikke lige danske bank du skal henvende dig i. Prøve at få et tilbud fra 2 – 3 banker.

    3. Har Mette oplyst om hendes rentesats er 5 % eller 20 % Det er ligesom en vigtig detalje.

    #207406
    testForfatter

    Der er reel set ikke tale om at læge to lån sammen men om at optage et nyt lån til 20kkr til at indfrir to andre hos det jeg læser som to “kvik" låns selskaber. At blive godkendt til et nyt lån med gæld, og nok også uden sikkerhed er tvivlsomt men måske ikke umuligt. Der er nok ikke andet for ind at du spørge i banken. Jeg låner dig dem ikke.

    #207410
    thsvForfatter

    Muligheden for en konto med kassekredit på 20.000 kr skulle ikke være helt umulig, men kommer an på om banken syntes du er en kunde, der er værd at samle på.

    Men ellers skulle det være muligt at afdrage de 2 lån relativt hurtigt og så lade være med at stifte mere gæld.

    #207452
    HalliHalloForfatter

    Mette skrev: “Tror I banker vil låne mig 20.000 kr."

    Dertil er svaret: Hvis du har orden i økonomien, så vil de hjertens gerne, da det er de lever af.

    Hvordan kan du tro at nogen kan besvare dit spørgsmål, når ingen kender din økonomi?

    #207596
    AnonymForfatter

    Der er kun én rigtig løsning og det er at indhente tilbud fra 2-3 banker. Jeg er helt sikkert på du kan spare låneomkostninger på det.

    Hvis du får nej, så må din økonomi være ret skidt, men det ved du jo ikke før du har undersøgt dine muligheder. Jeg kender ikke din privatøkonomi, men dette vil være fremgangsmåden.
    Der vil ikke være tale om et nyt lån i banken, men om at de “overtager" lånet og tilbyder dig en mere attraktiv rente.

    #207598
    morsdrengForfatter

    John, det er urealistisk at tro, at en 20 årig uden arbejde kan indhente tilbud på lån fra 2-3 forskellige banker. Hendes forhold lægger absolut ikke op til, at hun kan sende sit lånebehov på 20.000 kr. i udbud. Ønsker man at optage lån til indfrielse af en eksisterende gæld, er det selvfølgelig tale om et nyt lån i det långivende PI.

    I bedste fald kan hun kontakte flere PI for at høre om man vil låne hende 20 tkr., hvilket sandsynligvis forudsætter, at hun også bliver kunde i det pågældende PI, medmindre hun kun retter henvendelse til givere af såkaldte kviklån. Alene PI´s informationsbehov, den tid der vil gå med fremskaffelse heraf og PI stillingtagen, gør det til noget af en halsløs gerning.

    Som det ganske rigtigt bliver oplyst, kan ingen svare på, om spørgeren kan låne pengene, og slet ikke, når stort set ingen af svarerne på Mybanker er eller har været bankansatte og derfor er uden kendskab til kreditvurdering og/eller -bevilling.

    #207660
    HalliHalloForfatter

    Mette, hvordan går det med at finde en bank, de vil overtage dine 2 små lån?

    Undrer mig bare lidt at du ikke tænkte på at låne i banken, da du optog lånene?

    Mit råd: Betal pengene tilbage så hurtigt det kan lade sig gøre, så behøver du ikke at samle
    2 beskedne lån. Måske sparer du heller ikke meget, når omkostninger til et nyt lån skal
    fratrækkes rentebesparelsen.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.