Udregning af Coloplast WACC.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94298
    AnonymForfatter

    Hej Mybanker,

    Er der nogen herinde der kan hjælpe mig med nogle data til Coloplasts WACC?
    Tænker beta, risikofri rente, markedsfri risikopremie osv.

    På forhånd tak.

    Mvh.

    KP

    #207294
    testForfatter

    Det ku nå jo nok være en ide at starte med deres rengskab. Hvad skal du bruge det til?

    #207296
    AnonymForfatter

    Jeg er i gang med en værdiansættelse ud fra DCF i forbindelse med min hovedopgave som er den afsluttende eksamen på mit studie som finansøkonom. Har lavet regnskabs analyse og prøvet efter bedste overbevisning at reformulere årsregnskabet. Det skal tilføjes at hele emnet ligger uden for pensum så føler mig lidt på glat is 😀

    – Har regnet mig frem til at de har en rentebærende gæld på -216m
    – En investeret kapital på 6.553m
    – Har det jeg vil tro man kalder kapitalstruktur til at være egenkapital: 6.769m og passiver 9.364.
    – Endvidere har jeg fået at vide at en WACC i omegnen af 7-8% nok passer meget godt samtidig med at en terminalværdi på 2-3% nok heller ikke er helt i skoven. Vil bare gerne regne den ud selv da små ændringer betyder meget for værdiansættelsen…

    Har efterhånden regnet solen sort. Så hvis du mangler nogle tal ligger jeg sikkert inde med dem. 🙂

    2012/13 årsrapporten kan findes her:
    http://netposten.dk/omxnews_attachments/09_2013%20%C3%85rsrapport%202012-13.pdf

    #207298
    BitterlemonForfatter

    Jeg får ud fra at du skal forsvare din opgave til en eksamen.

    Hvis det er rigtigt antaget, så giver det ingen mening, at vi skal hjælpe dig og det vil også være en bjørnetjeneste for dig. Du skal kunne argumentere for dine valg til din eksamen, så tag en snak med din vejleder og bed om hans eller hendes inputs. Hvis du har skrevet om WACC i din opgave, vi det med stor sandsynlighed blevet taget op til eksamen – jeg taler af erfaring 😉 Øv dig på WACC’ens anden del, da første del jo bare kan aflæses i regnskabet.

    Held og lykke

    #207302
    AnonymForfatter

    Anden del? 🙂

    #207310
    BitterlemonForfatter

    Ja, WACC består af to led, hvor andet led er det “sværeste" første led kan blot aflæses i regnskabet. Du bør nok læse lidt op på teorien 🙂

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.