Hjælp til budget og privat økonomi

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94290
    AnonymForfatter

    Hejsa

    Jeg skriver herinde, da min datter skal flytte hjemmefra.

    I den forbindelse vil hun gerne ligge et budget. Jeg har ikke særlig stor forstand på regnskab eller budgetter, men tænker nogle herinde måske kender nogle steder hvor man kan få fat i et budget online og eventuelle generelle flytte-hjemmefra råd ?

    Håber i kan hjælpe.

    Mvh. Lone

    #207206
    MichaelForfatter

    Det behøver ikke være så kompliceret. Tag en blyant og et papir og skriv ned hvad din datter vil få af udgifter og indtægter. Går ud fra at det er en lejebolig og så er udgifterne vel husleje, forbrug (vand, varme, el), indboforsikring, licens, telefon, internet, tv-pakke, transport og husholdning.

    #207208
    OBSForfatter

    Mange banker har i deres netbank indbygget en budgetskema-funktion, hvor man kan oprette et budget med indtægter og udgifter. Kontakt eventuelt banken for mere information.

    Mange banker har også en budgetskema-skabelon liggende på deres hjemmeside, som man kan hente, hvis man hellere vil sidde og arbejde med det i f.eks. Excel. Prøv at søge på “download budgetskema" i Google eller lignende.

    Men ellers er de ting som Michael nævner ovenfor, i hvert fald et godt udgangspunkt for opstilling af et budget. Der kan være andre ting også, men de ting dækker i hvert fald langt den største del af et almindeligt budget.

    #207214
    AnonymForfatter

    Jeg bruger et budget inde fra denne her side. Synes det er meget overskueligt og nemt:

    http://www.laaninfo.dk/privatokonomi-hjaelpemidler/

    #207352
    AnonymForfatter

    Hej Lone,

    Jeg har selv stået i samme situation med en af mine børn. Faktisk så brugte jeg en skabelon fra den side som Jesper nævner. Det gik OK, og hun er faktisk flyttet hjemmefra nu:-)

    Skriv gerne til mig, så kan jeg måske hjælpe jer.
    Ihvertfald held og lykke Lone.

    Kærligst,
    Louise

    #207368
    HalliHalloForfatter

    Hej Louise,

    hvordan kan du tilbyde Lone at skrive til dig.

    Jeg kan nemlig som bruger af Mybanker hverken skrive til andre eller modtage henvendelser fra andre brugere.

    Er det måske en adgang du har købt dig til ved at opgradre sin konto?

    Selvom jeg har været her et par år nu, så syntes jeg bare ikke at jeg kan se denne mulighed, men har nok bare overset det!

    #210072
    AnonymForfatter

    Vi har netop udarbejdet et budgetskema på låneberegner.nu, som man også kan bruge.

    Det er et excel skema, som man kan downloade med alle poster, som der er i et normalt husholdningsbudget. Beløbene kan indtastes både pr. måned, kvartal eller år. Det er meget overskueligt og nemt at anvende. Du kan se budgetskemaet her: http://www.laaneberegner.nu/budgetskema.asp

    #210108
    jb3112Forfatter

    Jeg bruger spiir.dk da jeg ikke synes den jyske bank har er god nok

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.