Ønske om at skifte bank

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94266
    AnonymForfatter

    Jeg har 5 konti i Arbejdernes Landsbank.

    De tre er alm konti jeg manuelt flytter penge til og fra og bruger som opsparing til ting jeg ønsker mig. Jeg kan bruge pengene når jeg vil.
    Den ene er min NemKonto med tilknyttet Visa Dankort.
    Den sidste er min budget konto, som jeg selv styrer.
    Netbank er meget vigtig for mig!

    Jeg ønsker at flytte til eksempelvis Middelfart Sparekasse, men vil gerne have et overblik over hvordan det vil påvirke mig.
    Jeg har før haft lån i banken, men har ikke haft det de sidste ca. 8 måneder og har ikke planer om at optage nogle her og nu.
    Jeg har en afdrags ordning på min ipad, men det er de eneste penge jeg skylder.

    Indestående har jeg ca. 31.000 fordelt på kontiene.

    Jeg har ingen bil, ingen båd, bor til leje og har et job. Sidste år havde jeg en års indtægt på ca. 320.000 før skat.

    Jeg ønsker samme opsætning som beskrevet og det er vigtigt det er et kort der kan bruges OVERALT i Danmark, på nettet og udenfor EU (USA og Tyrkiet).

    Jeg kan se Midspar har kort gebyr på Visa Dankort, men at Arbejdernes er gratis.
    Det kan selvfølgelig opvejes af andre gebyrer og er sammen ikke så vigtigt. Dog vil jeg være ked af et meget højt gebyr for at hæve i andre danske banker.

    Jeg er en idiot til at gennemskue banker, så ved ikke hvilke gebyrer, renter osv jeg bør fokusere på og sammenligne.
    Er der en herinde der kan hjælpe mig med det?

    Vh
    Andreas

    #206870
    testForfatter

    anders tror du skulle starte med at analysere hvorfor du gerne vil skifte bank. Betaler du gebyrer for noget i dag som du mener at kunne spare? Er der for langt til en automat eller hvad er det i grunden du vil ha andersledes?

    med det i mente bliver det jo meget lettere for at se på hvad du opnår ved et skift.

    så skal du også se på hvad du bruger og det er du jo godt i gang med. Net bank antallet af konti er åbenbart vigtigt for dig.

    men et så relativt lavt indestående og låne behov vil jeg umiddelbart tror at det vil være gebyrer du evt. kan spare ved et skift, men det skriver du jo intet om.

    Du er nok nød til at lave arbejdet selv.

    #206872
    HalliHalloForfatter

    Andres: Du kan jo bare oprette 5 nye konti i Middelfart Sparekasse samtidig med at du løbende kører med dine andre konti i Arbejdernes Landsbank. Herefter kan du se hvilken bank der er bedst for lige netop dig. Du kan også nøjes med kun 1 eller måske også indskrænke antallet af konti i Landsbanken, men det er op til dig.

    Ipaden bør du betale ud, hvis der er løbende renter på kontoen, men det er der jo nok ikke for ellers havde du jo nok gjort det for længst.

    Landsbannken skulle ellers være en ret god bank, idet vi havde en skribent på dette site ved navn General Prier og han skiftede fra Danske Bank og til denne, og han var helt fantastisk tilfreds med den.

    Hvorfor skal du absolut betytte automater, når du kan hæve over i enhver butik, du handler i. Det forstår jeg simpelt hen, har egentlig aldrig haft behov for at hæve i automater.

    Jeg tror ikke du er en så idiot til at gennemskue dit meget lille bankbehov.

    Har du flere spørgsmål, så er du velkommen……………

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.