USD Konto i danske banker uden gebyr

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Susanne (70)Forfatter
    Indlæg
  • #94265
    Susanne (70)Forfatter

    Er der nogle danske banker der tilbyder en USd konto uden man skal betale et horribelt gebyr for at sætte penge ind? Min nuværende bank charger 1% af beløbet som man sætter ind som gebyr, så det kan hurtigt blive en dyr fornøjelse. Så jeg ønsker at skifte bank på den konto.

    Nogel gode råd og vejledning.

    #206858
    HJLForfatter

    Ikke mig bekendt, så følger lige med.

    Tror dog ikke du får nogen svar. Du spørger om der er nogen der kender nogen der vil løbe din valutarisko…

    #206860
    sparForfatter

    Har nogen erfaring med aktiekonto hos Nykredit hvad er fordele og ulemper

    #206864
    HJLForfatter

    Hej Spar, nej og du får nok flere svar ved at lave din egen tråd.

    #206866
    sparForfatter

    Tak troede jeg at jeg havde prøver

    #206878
    HalliHalloForfatter

    Susanne: Hvad skal du dog bruge en USD-konto til? Er bare lidt nysgerrig, men sådan en konto koster sikkert i alle danske banker et gebyr, og mange tilbyder sikkert ikke sådan et produkt.

    Har du selv undersøgt hvad det koster i din egen bank, det ville da være det første jeg ville gøre……..

    #206898
    Susanne (70)Forfatter

    Hej HalliHallo,

    jeg bor i udlandet og har brug for at få penge hjem til Danmark ind imellem. Og det er oftest i USD netop pga valutarisikoen.

    Jeg sætter derfor usd ind på kontoen. Min egen bank charger 1% af beløbet når jeg sætter ind og det synes jeg er alt for højt, derfor spørger jeg om der er nogle banker der er billigere.

    #206926
    AnonymForfatter

    Hej Susanne, du bor i udlandet ? Hvorfor ikke vælge en EU-bank og få dem i Euro, nåh ja “alle" kvinder er jo modstandere af EU og Euro ;-(

    Selv har jeg lige betalt “Valutamarginaler" (gebyr) til en dansk bank, kr. 202,38, fordi jeg får mine penge fra DK

    #206932
    testForfatter

    Lidt søgning viser at valuta konto tilbydes af erhversafdelingen. Nordnet har en https://www.nordnet.dk/mux/web/nordnet/valutaKonto.html

    Skal du også ha pengende ud i kontante grønne sedler?

    #206960
    AnonymForfatter

    jeg ville spørge hos saxoprivatbank http://dk.saxobank.com/privat/daglig-okonomi/

    hvis du havde haft værdipapirer i saxoprivatbank tager de åbenbart ikke noget (synligt) gebyr uanset valuta
    men når det gælder en ren netbank må du hellere spørge ad.
    spørg også om eventuelle andre gebyrer, det ville jeg have gjort.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.