Skift bank – OK?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94241
    AnonymForfatter

    Min kunderådgiver gennem 19 år er lige gået på pension. Og så tænkte jeg, nu hvor jeg jo har læst om “loyalitetsgebyr" og hvor store besparelser skift af bank kan medføre, at det måske var en passende anledning til at stikke fingeren i jorden og indhente tilbud fra konkurrerende pengeinstitutter. Før første gang siden 1995.

    Og jeg valgte så at benytte denne udmærkede funktion, som Mybanker jo har. Indtast din økonomi, så kommer der tilbud fra 3 banker indenfor få dage. Som sagt, så gjort – og så lænede jeg mig ellers tilbage og ventede på, at tilbuddene kom væltende – eller ihvertfald 3 af dem.

    Nu er fristen udløbet – det gjorde den i aftes. Og ikke så meget som skyggen af et eneste lille bitte, blåfrossent og forkølet tilbud er kommet. De tre kolonner er helt blanke.

    Så for mange kan det sikkert være lønsomt at skifte bank. Men tilsyneladende ikke alle. Og heller ikke mig, på trods af en ret god indkomst, opsparing, hus, pensionsopsparing, lidt gæld….

    Så jeg tager den lige med et gran salt, når der siges, at der er penge at spare for den, der ser sig lidt omkring. Enten er Mybanker ikke det rigtige medie til det, eller også er der bare ikke andre banker, der kan hamle op med den jeg har.

    Står jeg alene med den oplevelse?

    #206490
    testForfatter

    Nej jeg tidligere skrevet.om at den påståede besparelse funktionen regner sig frem til virker udokumenteret og over drevet.

    #206496
    filosofenForfatter

    Hej, jeg har netop brugt funktionen og fik tilbud fra banker efter 3 hverdage. Er du sikker på, at du har brugt funktionen rigtigt og givet alle de nødvendige oplysninger? Hav også i mente, at mange har holdt fri op til påske – også i banksektoren.

    #206498
    filosofenForfatter

    og enig test – besparelserne kan du ikke stole på – i mit tilfælde kunne jeg “spare" 100.000 over 5 år – de ignorerede så det faktum, at jeg faktisk også får rente i dag for mit indestående

    #206502
    AnonymForfatter

    Jeg er 110% sikker på, at den funktion er brugt korrekt. Jeg ved ikke om det er de lave rentesatser der er på boliglånet (7,5%) og på bil/MC lån (ligeledes 7,5%) der gør, at tilbuddene bliver væk. Realkredit lånet kan de ikke stille så meget op med, det fås ikke til lavere sats.

    Umiddelbart skulle jeg mene, at der burde findes banker der kunne klare de rentesatser bedre.

    Men det er ikke noget problem for mig. Jeg bliver bare hvor jeg er. Jeg har aldrig haft anledning til at være utilfreds, tværtimod. Men da min kunderådgiver gennem så mange år, gik på pension, var det lidt ligesom “brydningstider"….. Og hvis Mybankers program virker, så betyder det jo, at jeg er på rette sted.

    #206808
    testForfatter

    Så fik jeg det første tilbud. Den påståede besparelse er blevet til en udgift, så skift til en dyrere bank 🙂 men da rart at vide at danske bank pt er det bedste valg for mig, hvilket de ikke har været altid og nok heller ikke er altid

    #206812
    Nikolaj HendriksenForfatter

    Hej test og co.,
    For en god ordens skyld skal jeg lige sige at vi har lavet Skift bank om siden du brugte den første gang. Så du får lige lidt baggrundsviden.

    Vores oprindelige tanke var at beregne forventet besparelse ud fra bankernes listepriser. Det viste sig desværre at listeriose og tilbudte priser var to forskellige virkeligheder. Det gav (som du selv oplevede) både alt for store og alt for små besparelser. Derfor valgte vi at lave processen om og droppe den forventede besparelser og i stedet sørge for at vores brugere får rigtige tilbud med det samme… Selvom det giver bankrådgiverne lidt ekstra arbejde (de kreditvurderer og udfylder alle tilbud manuelt)

    Hvis du (eller andre) har forslag til forbedringer eller ting som kunne være smartere eller nemmere, så giv endelig feedback. Evt direkte til nh@mybanker.dk.

    DBH Nikolaj

    #206826
    testForfatter

    Fint nok jeg kunne bare stadig godt tænke at vide hvordan så store besparelser er mulige eller hvordan i konkret var kommet frem til dem. Synes ofte det virker som omkostningerne ved bankskifte for relativt beskedne rente ændring kun bliver til besparelser ved ændring af løbetiden.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.