Køb af obligationer uden om banken?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94240
    AnonymForfatter

    Hej.

    Jeg står og skal til at investere i bl.a. aktier og obligationer. Til aktiekøb er planen at handle igennem Nordnet, men jeg spekulerer på om det er muligt at handle obligationer uden om ens bank? Jeg har personligt Merkur i dag, men forventer at de skal have et gebyr for at investere i enkelte obligationer? Er der mulighed for at gøre noget tilsvarende som ved købt af enkeltstående aktier hos Nordnet?

    Mvh

    Tore.

    #206476
    AnonymForfatter

    alle er vist blevet dyre. Engang brugte jeg saxo-PRIVATBANK. Men nu opkræver de et in-aktivitets gebyr hvert kvartal hvis man ikke handler.

    selv synes jeg Merkur lyder interessant, hvis de kan matche andres omkostninger, eksempelvis hvis du køber “andel" i banken. Men de må de jo kunne svare på om de kan.

    #206504
    AnonymForfatter

    Skal dit svar forstås som om at man ikke kan forvente at kunne handle enkelte aktier udenom ens bank?

    #206512
    AnonymForfatter

    du kan se saxo-PRIVATBANKS!!! priser her

    http://dk.saxobank.com/Documents/SPB-priser/Priser-SaxoPrivatbankHandel.pdf

    –men spørg lige om størrelse af inaktivitetsgebyr, -hos saxo, og alle andre

    Nordnet er vist også kendt for at have konkurrencedygtige priser

    nej du skal over en bank eller et børsmæglerselskab.

    Jeg spekulerer over om banker i udlandet kan! gøre det billiger, og om man kan! bruge dem, hvis man er dansk statsborger bosiddende i Danmark, men er ikke noget jeg ved noget om.

    og når det gælder danske banker/ børsmæglerselskaber er depotets indhold jo sikret selvom banken går fallit, hvad der gælder for udenlandske banker ved jeg ikke noget om.

    #206524
    testForfatter

    Man kunne en gang via posthuset men jeg kan ikke finde noget på deres hjemme side.

    #206678
    PrasmusForfatter

    Da jeg i sin tid (2012) undersøgte priser hos Nordnet, spurgte jeg dem omkring handel med obligationer og fik følgende svar “Du kan sagtens handle obligationer, men de gennemføres gennem vores mægler pr. tlf. og ikke online". Jeg undersøgte så ikke nærmere hvad det kostede, da jeg regnede med, at det ville være rimelig dyrt.

    Af samme grund forsatte jeg med både aktie og obligations handel via min bank, da et skift til Nordnet kun ville give en minimal besparelse i forhold til min aktivitet i aktier.

    Vær opmærksom på, at de fleste / alle banker tager et depot ændrings gebyr, også ved udtrækning af obligationer, hvilket jo sker 4 gange årligt for de fleste ann. obligationer. Ikke fordi det behøver at være den store udgift, men den skal regnes med som en løbende udgift.

    Ud over det, så mener jeg ikke tiden pt. er til obligationer, desværre. Renten er for lav og risikoen for kursfald på lange obligationer er for stor. Jeg venter i hvert fald til man igen kan få min. 4% og gerne 5% serier til under kurs 100. Tror desværre det kan vare nogle år før det sker.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.