Rente på kassekredit

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 53 i alt)
  • Indlæg
  • #206622
    peter holm larsenForfatter

    Hej test,

    Kan ikke forstå, hvordan du kommer frem til jeg betaler alt for meget for min kredit. Det er jo igen helt nonsen at komme med sådan en påstand, når du iøvrigt ikke kender min økonomi og sammensætningen heraf.

    Du bruger kun dine udmeldinger til helt at afspore debatten.

    Jeg har samlet lavet en ganske grundig analyse at min økonomi, og er kommet frem til jeg samlet set ikke kan få en bedre produktpakke. Det er rigtigt jeg kunne finde en kredit med lavere rente – men det er jo helt lige fedt – da de fleste udbydere fordre et vist kundeomfang.

    Skal prøve et give dit et godt eksempel på hvor skævt du rammer – men det eksempel fra en anden sektor – og blot som et eksempel.

    Du kommer ind i et pizzaria skal købe en Cola Cola og en Pizza. Pizzariaet har følgende tilbud:
    1 stk. Cola Cola koster 31 kr.
    1 pizza koster 50 kr. pr. stk.
    1 Cola Cola og 1 Piza koster ialt 52 kr.

    Du starter med at læse priserne igennem og da du ser prisen for deres sodavand er 31 kr. vender du straks som, da du ved der ligger et andet pizzaria lidt længere dede der kun tager 19 kr. pr. sodavand.

    Så du kører derned og køber 1 Cola Cola til 19 kr. og en Pizza til 50 kr. og slipper med dejlige 69 kr. og med glæden om du har gjort et god forretning, for du vil ikke betale for meget for en Cola Cola.

    Jeg selv læste tilbudene igennem i den første butik og tænke det er faktisk et godt samlet tilbud til 52 kr.

    Jeg håber Test du kan se rationalet i ikke kun at kigge på et produkt – og du har lært lidt af mit eksempel.

    Hvor ville i andre handle, hvis det er samme produkt naturligvis?

    #206624
    testForfatter

    Peter du har ikke en kassekredit men et boliglån med en modkonto.

    Og nej hverken en boligpriritet til op over skorstenen eller en kassekredit på 20.000. kr der er fuldt udnyttet er en fornuftig økonomisk dispution.

    Grunden til at 3,1 er formeget for en boligpriritet er dels f rente og så f.eks. Handelsbankens tilbud på samme.

    Jeg er selv glade for danske bank men var jeg på 3,1 var jeg nok skiftet til Handelsbanken.

    Men iøvrigt kan jeg lave en pizza for langt unde 50kr og køber jeg pizza betyde kvaliteten på pizza meget mere for mig ind prisen. Jeg spiser kun skinke pizza med rigtigt skinke på fra den lokale italiener. Cola cola føre de ikke i aldi og til pizza drikker man rødvin eller øl.

    #206626
    luffe palsborgForfatter

    kan vi ikke godt prøve at holde debat i denne tråd omkring mit emne ?

    jeg søger en anden bank der er biligere end nordea med 17 procent på en kassekredit , det er det som det handler om intet andet.

    #206630
    testForfatter

    Lufte, har du jo fået svar på. Hvordan gå det med at kontakte de mulige emner? Har ud f.eks, talt med danske bank? Måske vurdere de dig som en bedre kunde ind Nordea men alene deres maks rente er jo lavere ind Nordea .

    Har du klikket på linket eller var det bedre hvis jeg skrev listen i et indlæg med kontakt person og nr?

    #206652
    luffe palsborgForfatter

    ja tak du må gerne skrive en liste i et indlæg med kontakt personer og numre , også evt email adresser.

    #206654
    AnonymForfatter

    har du set dette indlæg
    http://www.mybanker.dk/debat/privatoekonomi/7871-kassekredit-med-en-effektiv-aarlig-rente-paa-7-55-findes-der-bedre-rente

    http://www.mybanker.dk/sammenlign/daglig-oekonomi/loenkassekredit/

    men måske test har fundet noget bedre -end det der ellers er fremgået af alle vores ikke-svar.

    #206656
    peter holm larsenForfatter

    Hej Test,

    Tror du har fattet ganske lidt at mit eksempel – for naturligvis er skinken da på de pizzaer jeg anbefalede dig men den helt originale skinke netop for din lokale italiener og de fører skam også den bedste rødvin hos det første pizzaria det turde jeg bare ikke fortælle dig – men de giver en super god flaske rødvin med uden beregning normalt – fordi jeg er en god kunde. For jeg er enig i der skal en god rødvin til – colaen var også kun tænkt til børnene – dem bryder jeg mig ikke selv om at servere rødvin for.

    Men hvis du kan lave en stor familiepizza med den ypperste skinke fra den lokale italiener for 50 kr. så er du sikkert også meget nærrig med fyldet og har en umåedlig lave timeløn.

    Tror i virkeligheden det er en endnu dårligere forretning at du selv laver den – kender ikke mange mesterkokke der kan præstere en bedre pizza end en højtuddannet professionel pizzabager.

    Men smag og behag er jo forskelligt – men muligvis skulle du satse på at åbne dit eget pizzaria – så kan du jo med selvsyn får vurderes om din egenopfattesle stemmer overens med samfundet omkring dig.

    Men spøg til side 🙂

    Jeg mangler forsat en definition på en kassekredit – og om det at stille sikkerhed for en kassekredit – f.x. ved kaution eller pant – dermed ikke kvalificere en kredit til at være en kassekredit. Men besynderligt nok – er der ingen der kan give denne!!!!!! … endnu.

    #206658
    peter holm larsenForfatter

    Hej Test,

    Det er jo altid skønt at henvise til andre eksempler og særligt Handelsbanken. I Handelsbanken er det i praksis stort set umuligt at opnår en kassekredit på 30.000 kr. på en rente under 3,1 % i ÅOP – jo hvis du er ansat der – men det er jo også rent vrøvl så at bruge som eksempel.

    Og hvor er det rart du sådan kan gennemskue min økonomi – men må desværre skuffe dig fælt – det er ikke en Boligprioritetskonto.

    Men kom du med dine ekmepler fra Handelsbanken og det økonomiske rationale i at en kredit på 3,1% er ikke skulle være en fornuftig økonomisk disposition – har du bedre alternativer?

    #206666
    HalliHalloForfatter

    LolleMicahel skrev:

    “Hvis du ikke er klar over det så er rentesatsen et udtryk for bankens risiko. Jo højere rente desto højere risiko så hvis du har en økonomi under middel så må du også forvente renter under middel."

    Dette svar er absolut ikke korrekt, som så mange andre svar han giver.

    Et eksempel:

    Et slagteriarbejderpar køber et hus i fællesskab og låner alle pengene og bliver kategoriseret som fordelskundeplus hos Nordea med deres laveste renter, som også vil gælde for en evt. kassekredit eller grundkonto, som det vist kaldes.

    Luffe Palsborg er måske lige blevet uddannet og er blevet tjenestemand og står og skal låne 30.000 kr., men pga. af et lille engagement, så må han betale højeste sats, nemlig over 17%.

    Hvem kan gætte hvor risikoen er højest?

    #206690
    peter holm larsenForfatter

    Hej HalliHallo,

    Jeg vil gerne give et kvalificeret gæt. Jeg mener det er slagteriarbejderparet.

    Jeg er helt enig i sit synspunkt – rart der er nogle der har viden om det de skriver om på debatten på Mybanker.

    Ville egentlig håbe, at alle der ikke havde forstand undlod at deltage i den faglige debat.

    Men nogle har desværre det syn, at Grundlovens bestemmelser om ytringsfrihed skal tolkes, som man har en pligt til at udtale sig om ting man ikke har det mindste forstand på.

    Men sådan er Grundloven heller ikke.

    Synes talemåden: “Er du dum, så vær blot stum, men med en kløgtig mine – så tænker alle som på dig ser – død og pine" 🙂

    #206704
    thsvForfatter

    Kære Peter!

    Nej, du kommer frem til de 0,03% i realrente, baseret på en inflation på 1,3%.
    Jeg konstaterer blot at de 1,33% i nettorente, som er gældende for en privatperson med under 50.000 kr i negativ kapitalindkomst ved en rente på 2,0% er over inflationen, som er opgivet til 0,4% i seneste opgørelse fra DST!
    http://www.dst.dk/pukora/epub/Nyt/2014/NR193.pdf
    Hvordan en privatperson kan opnå højere rentefradrag end de 33-34% ved jeg ikke, og vil da gerne høre om muligheden for 52% værdi af rentefradrag.

    #206720
    peter holm larsenForfatter

    Kære thsv,

    Skal blot præcisere et renten på lånet er fremadrettet og den inflation du angiver er bagudrettet – var det jeg mente med æbler og pærer – og renten er en prognose og inflationen hvis man skal bruge noget overhovedet – skal så være prognosen 1 år tilbage – alt andet er jo blot at være bagklog.

    Men er nærmest nyttesløst at forklare gang på gang.

    Og hvis du er i tvivl også på om man kan få fradrag for renter med mere end 34% – så vil jeg råde dig til at kontakte en økonomisk rådgiver.

    Rigtig mange konstruerer sig jo netop ud af den lave fradragsret – det rådgiver jeg selv de fleste til – men jeg lever jo også af rådgivning mv.

    #206724
    morsdrengForfatter

    Peter Holm Larsen. Du har fuldstædig ret i, at det er bedre at tie end at udtale sig om ting man ikke har kendskab til. Men så megen pli har de mest skrivende debattører på dette forum ikke. På en nylig tråd “Hvem er bankansatte" har de pågældende debattører oplyst, at de hverken er ansatte eller uddannet i et pengeinstitut og heller ikke i deres arbejde beskæftiger sig med økonomi. På denne baggrund er det svært at se, hvad der kvalificerer dem til at skrive mellem 2800 – 3400 indlæg på dette debatforum, hvis erklærede formål er udveksling af erfaringer og gode råd indenfor det finansielle område.

    Selv juridisk rådgivning viger man ikke tilbage for. Eksempelvis har man oplyst, at en sælger kan tilbagetage en bil solgt med løsørepant eller ejendomsforbehold udenom Fogedretten, at dette gyldigt kan aftales mellem køber og kreditgiver på købstidspunktet og at Fogedretten først efterfølgende skal underrettes om den skete tilbagetagelse.

    De samme debattører har stor aversion mod skribenten “HalliHallo", som klart er en troll, hvis indlæg ofte er af mere provokative end oplysende. Men er de meget bedre selv? – det synes jeg ikke.

    #206726
    testForfatter

    hvis der er nogen der er interesseret i real information om rentefradragsretten findes det her

    http://www.skm.dk/skattetal/beregning/skatteberegning/skattevaerdi-af-fradrag-i-2014/

    #206728
    peter holm larsenForfatter

    Hej Test og Mordreng,

    Ku ikke være mere enig!

    Og netop præcis – 52,4% (tak for link)

    Der er desværre mange der tror blot en sammensætning af tilfældige ord er god debat.

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 53 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.