Forvaltning af værgemidler

Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
  • Indlæg
  • #206286
    AnonymForfatter

    Forvaltningskonto er selvfølgelig obligatorisk så længe han er umyndig…

    #206290
    AnonymForfatter

    Pellegrino – se mit tidligere indlæg.

    Du bør allerede nu få oprettet konto og depot i forvaltningsafdelingen og på disse få noteret, at det drejer sig om en personskadeerstatning. Tat med forvaltningsafdelingen herom. Erstatningen skal indgå direkte på kontoen i forvaltningsafdelingen. Du bør IKKE vente, til sønnen fylder 18 med at få noteret, at der er tale om personskadeerstatning.

    Når sønnen fylder 18 skal pengene/midlerne indgå på særskilt konto og depot, hvorpå der er noteret, at der er tale om personskadeerstatning.

    Går erstatningen ved udbetalingen ind på din søns løbende konto, f.eks. nemkonto, eller overføres beløbet når han fylder 18 fra forvaltni9ngsafdelingen til din søns løbende konto, risikerer du/han, at kreditorbeskyttelsen går fløjten.

    Søg råd hos advokat allerede nu, for jeg har IKKE tilrådet at kreditorbeskyttelsen først skal ske når din søn fylder 18 år, tværtimod bør dette ske allerede nu og inden erstatningen udbetales.

    #206310
    HalliHalloForfatter

    Jo Metais, det har du helt ret, det er selvfølgelig en ægtepagt jeg mener, hvor det så samtidig kan tilføjes, at det løbende afkast på erstatningen eller anden formue også skal være særeje.

Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.