A-rente bevis – nogen der husker dem fra Andelsbanken

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Indlæg
  • #206100
    AnonymForfatter

    Det er for galt. Hvis bankerne forventer vores tillid skal de leve op til minimum af ansvar. Man kan ikke komme og påstå et krav er forældet hvis udløbsfristen ikke er tydeligt angivet på dokumentet. Det er en parasitisk branche som profiterer på dem som skaber reelle værdier.

    #206104
    PD 99Forfatter

    Trådstarters eneste lille håb: Få fat på en journalist.

    Juridisk er der nok intet at komme efter, men måske kan offentlig omtale og moralske betragtninger få banken på andre tanker.

    Banken har jo bevidst designet produktet til at give et “frafald", dels ved at gøre det til et ihændehaverbevis, dels ved tilsyneladende at undlade yderligere rentetilskrivning efter de 5 år.

    Desuden ser det ikke for smukt ud at banken afviste den (den gang) gyldige krav i 2007 (selv om banken naturligvis vil benægte det, og trådstarter ikke kan bevise det)

    Selv om forældelsesloven giver banken mulighed for at afvise kravet, så behøver banken vel ikke at bruge denne mulighed.

    Trådens morale: Når bank-ansatte, brugtvognshandlere og lignende mundtligt afviser et krav, skal man ikke vente yderligere 7 år med at gøre noget.

    #206114
    testForfatter

    Så kunne vi måske også få svar på hvorfor man ikke i 2007 gjorde noget ved sagen og hvorfor man kan tro at man bliver rente millionær ?

    #206302
    AnonymForfatter

    Update.
    Ikke meget, men jeg har i dag talt med Nordea – deres telefonbank, som umiddelbart ikke kunne hjælpe, uden at se beviset fysisk. De henviste mig til min lokale Nordea filial, så jeg forsøger endnu engang.

    #206306
    HalliHalloForfatter

    Mon dog ikke at du pr. kulance får dette lille latterlige beløb udbetalt af Nordea, det vil jeg næsten tro.

    Hvis ikke, så går verden jo ikke under af den grund.

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.