Gældssanering

Viser 7 indlæg - 31 til 37 (af 37 i alt)
  • Indlæg
  • #206694
    peter holm larsenForfatter

    Synes nok til al retfærdighed man skal redegøre reelt for baggrunden for ens oplæg. Det er selvfølgelig relevant at spørge om gældssanering som debatten starter med – men så er det blot underligt at debatten så 2 dage efter kommer frem med at man allerede har haft en længere drøftelse med andre rådgivere tidligere.

    Men tag evt ned til “retshjælpen" og hør deres anbefalinger til hvordan de vil planlægge et forløb om ansøgning om gældssanering.

    #206730
    Anders AndForfatter

    Jeg har svært ved at forstå, at mødet med Maria Berg, som der absolut intet relevant kom ud af, skulle have betydning for, at jeg spørger i dette forum. Mødet med hende handlede mest om at få pigen til at underskrive en aftale om en forudbetaling på kr. 5.625 (som hun måtte knække i 3) og efterfølgende en aftale på kr. 37.590 fordelt over 42 måneder med kr. 895 om måneden. Ialt kr. 44.215. Absolut ingen model for, hvordan problemet skulle/kunne løses. Så – derfor min henvendelse her.

    #206732
    AnonymForfatter

    Anders And, lad være med at bruge mere tid på dette forum. Som du kan selv kan se, er debatten endt op i alt andet end det du startede med at spørge om.

    Tag i stedet det 50-årige kvindemenneske med til en advokat og find ud af, hvad der er bedst for hende. Det afgørende er, om moderen kan tåle at miste sine 700 tkr. og kan klare sig med kun at få gældssaneringsdividende de næste 5 år. Hvis hun ikke kan, er gældssanering ikke en mulighed. Men under alle omstændigheder, er der behov for udfærdigelse af gældsbrev, testamente, arveafkald m.m. som kun kan udfærdiges af en advokat. Uanset hvad andre har oplyst her på siden, kan hun ikke få hjælp hertil fra advokatvagten, retshjælpens trin 2 eller 3 eller retshjælpsorganisationer, der normalt ikke yder hjælp til udfærdigelse af dokumenter, som f.eks. gældsbreve, testamenter m.m.

    #206736
    testForfatter

    Anders der er nogen af de kommentarer der kommer i disse offentlige forummer man bare skal ignorerer.

    Hvad jeg personligt ikke synes du skal ignorere er dels at gælde til den gamle mor ingen chance har for at blive betalt og derfor ikke er et argument mod gældsanering. De penge er uanset om den “gamle" kan tale at tabe dem eller ej tabt. Det tror jeg alle der regner lidt på talende kan se,

    Så få gange i den gældsanering evt med et testamente eller et arve afkald afhængigt af hvad der mormor vil ha sikret. Testamenter hjælper retshjælpen ikke med, men jeg mener stadig de kunne være første skridt at ta den begrænsede rådgivning man kan gå gratis. Jeg ved ikke om et arveafkald kan risikere at blive underkendt på lignede måder som f.eks. transaktioner før konkurs men det må en advokat kunne hjælpe med

    #206738
    testForfatter

    Metalis, jeg ved ikke hvem det er du mener du have oplyst at retshjælpen laver testamenter. Min gamle jura lære sagde engang til mig da jeg havde svært ved at forstå en paragraf. " læs nu hvad der står"

    Retshjælpen er en gratis mulighed for at få lidt dialog med en advokat og nu virker det jo ikke som om andersine har ret meget andet ind gæld så hvad du har mod det som første skridt forstår jeg ikke.

    #206740
    AnonymForfatter

    Test – tag og læs hvad advokaten Habermaas har skrevet til HalliHallo ovenfor, for det passer til punkt og prikke også på dig.

    Overfor har Michael lagt et par link, hvor du på det ene selv oplyser at du er uddannet maskin-mester og de sidste mere end 20 år har været handelsrejsende. Det er der absolut ikke noget galt i, men det er ikke just en baggrund der prædestinerer dig til en bedrevidende attitude på alle de områder der berøres på dette forum, uanset om det drejer sig om finansielle spørgsmål, jura, skat, finansiering, belåning af fast ejendom o.s.v.

    Kan du slet ikke forestille dig, at der både er læsere af dette forum og forfattere af indlæg på samme, som har mange års erfaring indenfor og et indgående kendskab til de ovennævnte områder og som derfor fuldt ud kan gennemskue kvaliteten af dine indlæg?

    Der kommer ikke mere fra mig på disse sider, idet jeg overlader pladsen til de skribenter, der ser ud til at finde en tilfredsstillelse ved at “kloge sig" på alt mellem himmel og jord, uden at skele alt for meget til, om de besidder den fornødne viden på området.

    #206742
    testForfatter

    Fint nok metalis, men det ændre ikke ved at jeg i den her tråd eller andre steder ikke har skrevet at retshjælpen laver testamenter. Det habamas skriver passer jo også fint på dig når du vil diskutere aftale lov i stedet for branchens regler for kaution som var det rigtige råd i tråd.

Viser 7 indlæg - 31 til 37 (af 37 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.