Coopbank etablerer ikke fælleskonti, selvom mange anbefaler det og storts et alle banker gør det. Hvorfor dog ?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Michael01Forfatter
    Indlæg
  • #94202
    Michael01Forfatter

    Coopbank har ikke boet der hedder fælleskonti for ugifte samlevende med fællesøkonomi. Det er vidst den eneste bank i Danmark, når vi taler lønkonto / betalingskonto

    #205766
    Michael01Forfatter

    Undskyld stavefejl

    I deres vilkår står der

    “Indgår flere kunder aftale om en fælles konto, kan hver af kontohaverne disponere alene over kontoen, medmindre andet er aftalt. Dør en af kontohaverne, er Coop Bank dog berettiget til at spærre kontoen for at sikre afdødes bo.
    Optagelse"

    #205768
    testForfatter

    Ikke sikker på hvad mener. Der står da klart at de laver fælles konti. Alle fælles konti spærres hvis en af konto haverne dør. Det gælder alle fælles konto former. Det er skifteretteskrav og krav og den almindelige lovgivning der gør det.

    #205776
    Michael01Forfatter

    De siger, at det er hvis de på et tidspunkt finder på at oprette fælleskonti, så har de det i deres vilkår. Jeg har fået beskeden af 3 forskellige rådgivere

    Det sjove er, at de anvender BEC, Bankernes EDB Central, som har mange banker, der tilbyder fælleskonti.

    #205778
    Michael01Forfatter

    Det sjove er, at nu kan kunder via netbank selv tilføje fælleskonto/medkontohaver:

    “2014 lancerer BEC mere funktionalitet til selvbetjening af bankprodukter bl.a.:
    •Medkontohaver; fx bestilling af fælleskonto med samlever eller ægtefælle"

    http://www.bec.dk/bec/presse/nyheder/nye-selvbetjeningsmuligheder-i-becs-netbank-automatisk-bestilling-af-kort-og-konti-.aspx?PID=4143&M=NewsV2&Action=1

    #205796
    AnonymForfatter

    Michael01 – Tror du læser for meget ind i BEC nyhedsbrevet. Der står blot at det kommer i 2014. Ikke hvornår. Udfordringen for Coop Bank er at de er fuldt ud på den digitale flade og så længe BEC ikke kan/har muliggjort 2 underskrifter på samme kontoaftale, sætter det vel en naturlig begrænsning. Coop Bank udskriver ikke fysiske aftaler og sende med brev post.

    Hvis Coop Bank ikke kan det, i deres nuværende løsning, vil jeg næsten æde min gamle hat på, at der heller ikke er andre af “BEC bankerne" som kan det. Kun vis manuel proces og fysiske underskrifter.
    Meeenn. Mon ikke det er lige på trapperne. Det lyder lidt sådan, når jeg læser nyheden fra BEC.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.