Placering af formue

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94179
    AnonymForfatter

    Hej,
    Jeg overvejer at placere ca. 500.000 DKK, som jeg har stående i mit holdingselskab, og kunne i den forbindelse godt bruge nogle gode råd. I øjeblikket står pengene på en konto i Danske Bank, hvor renten efterhånden er helt nede i 0,4% – jeg har overvejet at skifte bank og øge bindingen til 1 år (vil max binde pengene et år ad gangen), hvilket vil kunne give en højere rente (f.eks. 1,25% hos BankNordik). Alternativt kunne jeg godt overveje at placere nogle af pengene, så længe risiko niveauet er lavt/mellem.
    Gode forslag er velkomne!
    Hilsen M

    NB. Jeg følger ikke med i aktiemarkedet, så evt. løsningsforslag skal helst tage højde for dette 🙂

    #205422
    hartin58Forfatter

    Hej M – Hvad med at sætte pengene i en af de meget billige investeringsforeninger, der er passivt forvaltet – de er jo super billige i omkostninger , f.eks Optimal invest. Nemt og bekvemt hvis man ikke selv har den store forstand mht. værdipapirer, og ikke vil pumpes af de traditionelle foreninger. Eneste “ulempe" er at de er lagerbeskattede, så det skal man lige undesøge først hvad vil betyde for ens skatteforhold. MVH Hartin

    #205432
    HalliHalloForfatter

    Du skriver at du er indehaver af et holdingselskab, men er det så ikke sådan har du evt. har en revisor og/eller en bankforbindelse, der kan hjælp dig helt konkret ud fra dine aktuelle økonomiske forhold?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.