Forskudsopgørelse vedr. rentefradrag

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • MalkeForfatter
    Indlæg
  • #94139
    MalkeForfatter

    Hej alle,

    Min kæreste og jeg har købt et hus, som førstegangskøbere. Og jeg har lidt spørgsmål vedr. ændring af forskudsopgørelsen.

    Vi har netop modtaget vores amoritetsforløb på obligationslånet (fast rente) – vi kan se at vi for år 2014 ender med at betale 50.000 kr i rente + bidrag.
    Vi deler rentefradagen, så det bliver 25.000 kr til hver.

    Er det så 25.000 kr vi skal indtaste i rubrik 42? – jeg har gjort dette, men vores fradrag er steget med ca. 2.100 kr/md fra 1/2-2014.

    Jeg har læst at man kan regne med at få ca 1/3 af ens renteudgifter i fradrag – men 2.100 kr/md er noget højere end 1/3 af 25.000 kr/år?

    Er der noget jeg har overset?

    På forhånd tak for hjælpen 🙂

    #204942
    AnonymForfatter

    Dit fradrag stiger med 25k, altså de ca. 2100,- pr. måned som du nævner. Skattefradraget er dog ikke lig med penge i hånden, og da de kan trækkes fra i kommuneskat + 8% = ca. 31-35% afhængig af hvilken kommune du bor i, er det det beløb du får ekstra. Så skatteværdien er lig med 25k * 0,33 = 8,3k., som altså er den ekstra penge du får ud – fordel over resten af 2014.

    #204944
    AnonymForfatter

    Kan man få nedslag i tilbagebetaling af gældssanering. Jeg har kun en kreditor ( bank) og har overholdt mine aftaler med dem. Jeg har nu mulighed for at låne et større beløb, som gør det muligt at betale restbeløbet knap to år tidligere, hvis banken går med til at nedskrive beløbet med ca. 8 pct. Er det realistisk ??

    #204946
    AnonymForfatter

    Hov det var meningen at jeg skulle oprette en selvstændig tråd og ikke blande mig her…. Beklager (er ny i dette forum)

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.