Ratepension og depotafgift.

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94121
    AnonymForfatter

    Jeg har en privat ratepension i Danske Bank hvor jeg selv styrer alt, dvs salg og køb og derved al risiko. For at have dette ratepensionsdepot betaler jeg små 5000 kr i depotafgift hvert år. Jeg synes det er hårrejsende dyrt for at have en bunden opsparing stående i en bank. Er dettedepotafgiftsnivå normalt ?

    #204524
    HalliHalloForfatter

    Beløbet er sikkert rigtigt, men kan du få det billigere andre steder er det måske værd af overveje at flytte.

    Men det kan jo ikke være danske aktier alt sammen, da depotgebyrer normalt ikke så høje, men måske dine handelsomkostninger etc. indgår i beløbet eller du har mange udenlandske papirer.

    Hvis du er tvivl om det er rigtigt, så anmod dog banken om en uddybende specifikation, hvor svært kan det være?

    #204534
    Mr RForfatter

    Det handler jo også om hvor stort depotet er hvad man betaler.

    Så det er en vigtig information der mangler.

    #204564
    AnonymForfatter

    Jeg forstår ganske enkelt ikke hvordan der i år 2014 stadigvæk findes folk der frivilligt underkaster sig bankernes vanvittige gebyrer.

    Jeg benytter selv Nordnet, ikke at Nordnet nødvendigvis er den bedste aktør på markedet, men jeg er overordnet tilfreds, minusserne er peanuts i forhold til bankerne.

    eks. kan nævnes ved pensionsdepot hos Nordnet:
    Oprettelsesgebyr: 0 kr.
    Gebyr for indbetalinger: 0 kr.
    Årligt depotgebyr: 0 kr.

    Der har du allerede sparet 5 kilo om året.

    Kurtagen er naturligvis ligeledes meget lavere end hos gebyrgribbene.

    Kurtagen er ca. 0,10 %, jeg kan ikke lige huske hvad Danske Bank forlanger, men gætter på det er minimum 0,50 %, dvs. min. 5 gange så dyrt

    Så skift du hellere Danske Bank ud så hurtigt som muligt.

    Husk at se dig omkring inden du vælger, Nordnet er en mulighed, men der findes også andre alternativer.

    Jeg vil dog ikke skjule at det ville glæde mig voldsomt hvis Danske Bank mistede endnu en kunde.

    #204574
    AnonymForfatter

    Tusen tak for svar. Rart at få svar på det jeg spurte om. Vil undersøge om Nordnet er noget for mig.

    #204636
    HalliHalloForfatter

    Ja, prøv dog at snakke med Nordnet og få det hele flyttet over til dem, måske de betaler samtlige gebyrer for overførslen.

    Men husk, at man vist ikke kan føre en PBS-Konto hos dem. Jeg ved det dog ikke, da jeg ikke har denne bank, men har masse andre.

    #204782
    pppedeForfatter

    disarmoniamundi

    Måske kan du ikke huske hvad Danske Bank tager i kurtage, men det kan jeg. De tager 0,15%.
    Derudover betaler man så VP-gebyr ved beholdningsændringer kr. 12,50 i modsætning til Nordnet.

    Man kan i øvrigt komme længere ned, hvis man handler meget. Her er kurtage 0,05%.

    Skal vi prøve at debattere på fakta og ikke på “tror jeg nok"-priser. Det kan vi jo ikke bruge til noget.

    #204792
    AnonymForfatter

    Fair nok, de er billigere i kurtage end jeg regnede med, men de er stadigvæk dyrere end Nordnet.
    Mange bække små…..

    0,05% kan du også opnå hos Nordnet, men begge steder kræver det en meget aktiv trader profil.

    Den helt store forskel er dog det årlige depotgebyr på et depot hvor du selv fortager alle handler, det giver sgu ingen mening, og som du selv nævner gebyr på 12,50 hver gang du foretager en handel, det havde jeg glemt alt om, så kom du bare med flere fakta.

    Hvad hulen forsvarer du de sataner for ?, selvom du skulle være ansat i en bank og muligvis Danske Bank, så giver det sgu da ingen mening at forsvare de gebyr gribbe

    #204818
    Mr RForfatter

    Ja Danske Bank er sataner og han forsvare dem ved at komme med fakta ?

    Hvor herre bevares

    #204822
    testForfatter

    Ja igrunde en interestant holding som disar…. Der fremviser. Så dommen over danske bank er klar og må ikke forstyrres af fakta der måske kunne vise at samme dom var forkert

    #204846
    HalliHalloForfatter

    Hvorfor har ikke alle brugere adgang til Mybankers stavekontrol. Se f.eks. “tests" indlæg.

    Er der i grunden nogen kan forklare mig dette? Næh, vel?

    #204902
    AnonymForfatter

    Det er vel ingen hemmelighed at jeg mener Danske Bank er nogle sataner, det har jeg på ingen måde forsøgt at skjule.

    pppede havde ret og jeg tog fejl med hensyn til Danske Bank’s kurtage, men samtidigt var pppede så venlig at oplyse om depotændrings gebyret, som jeg havde glemt alt om.
    Så fakta tæller ikke altid til bankens fordel

    Gebyr for at have et depot, gebyr for depotændringer, højere kurtage. Det er fakta.

    Banken er dyrere på ALLE områder, Det er fakta !

    #204908
    testForfatter

    Disa… Derud skriver er faktuelt forkert

    #204910
    HalliHalloForfatter

    Danske Bank er helt gratis for rige kunder, for kunder med et engagement under 750.000 kr. kan banken i mine øjne absolut ikke være attraktiv.

    Når man har betalt abo.afgiften på omkring 500 kr., så er den ikke meget dyrere end andre banker, dog stadig dyrere end de billigste.

    Men det kan vi jo diskutere til dommedag, men det gider jeg ikke, fortsat I bare, hvis I gør……..

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.