Kapitalpension til alderdomsopsparing

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94111
    AnonymForfatter

    Nogen der har erfaring med hvad banker kræver i gebyr for at lave en kapital pension om til alderdomsopsparing?

    #204324
    MR/AForfatter

    Hvorfor spørger du om det? Det gør de vel alle. den billigste af dem er nordnet, vil jeg tro.

    #204326
    testForfatter

    Danske bank nul kroner

    #204338
    AnonymForfatter

    Fordi min bank kræver 1200 kr. hvilket jeg synes er meget af en skattebesparelse på 3% på 73000 kr.

    #204340
    BertelsenForfatter

    Test: Er du sikker?

    Ifølge mine oplysninger tager Danske Bank 300,- i gebyr for konvertering af kapitalpension til aldersopsparing.

    #204344
    testForfatter

    Spurgte før de indførte gebyret og fik et svar. De var så så vemmelige at stå ved deres første oplysning om konvertering der ikke nævnte gebyret og gøre det for mig til nul kr. 🙂

    #204356
    HalliHalloForfatter

    Det var da et lidt underligt spørgsmål at stille herinde SK77, for man bliver jo ligesom nødt til at betale det gebyr banken opkræver iflg. prislisten. Og at flytte kontoen til en anden bank for at konvertere der billigere tjener heller ikke noget formål alene pga. flyttegebyret.

    #204362
    MR/AForfatter

    sk
    Så må man håbe, din bank har været billigere i drift. For man bliver hverken rig eller fattig af et enkelt gebyr. Mig bekendt æder de fleste banker en pæn portion af ens opsparing gennem opsparingens livetid, at det er måske her, man burde gøre sig sine overvejelser. Forestil dig, at du betaler 150 kr depotgebyr om året. Efter en opsparing tid på 50 år, har du betalt 7500 kr. uanset størrelsen på din opsparing.

    #204366
    HalliHalloForfatter

    Nej, 1500 kr. er da ikke mange penge Hr. MR/R, og hvad kan man så få for dem, joh, måske et par sko.

    Nu er det jo ikke alle der får særbehandling som “test" i Danske Bank og får det hele gratis og kan låne til 1,9%, og reklamerer med det herinde ustandselig, jeg tror han har nævnt det i stort set hvert andet indlæg har skrevet, så man faktisk snart er træt af at læse det, men han mener vel at han bidrager med noget konstruktivt.

    #204370
    MR/AForfatter

    hallihallo
    “særbehandling" kan “alle" få, hvis banken tjener godt på aftalen/" særbehandlingen". spørgsmålet er tit, hvor interessante de egentligt er, når regnskabet gøres op. test fortæller ikke, hvad betaler i kurtage, når han handler værdipapirer f.eks.
    sk
    hvad er det for en bank har du din k-p hos?

    #204408
    AnonymForfatter

    Jyske Bank – og ja er klar over at man skal se på ens totale setup hos banken. Ville dog gerne have lidt argumenter overfor banken hvorfor de skulle handle lidt med mig omkring gebyret.

    #204426
    testForfatter

    Mr/a den lille slat på 180.000 kr hygger sig i en pulje. Afkastet sidste år var ca 10pct efter afgift. Sikkert ikke godt nok men det passer sig selv.

    #204434
    HalliHalloForfatter

    Hvis sådan en dårlig Danske bank, som test, kan få så fine vilkår på alle områder, så vil jeg anbefale andre brugere, at henvise til hans indlæg her på sitet. Det vil jeg tro hjælper i de fleste tilfælde.

    Aldersopsparing kan ikke betale sig for nogen, frie midler er bedre. (iflg. udsagn fra “test").

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.