Opsparingskonto ellen andet der er bedre at investere i ?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94078
    AnonymForfatter

    Jeg skal til samtale på fredag omkring garant A-B/ opsparingskonto i Middelfart Sparrekasse. De giver mig en rente på 2,75 med 1 års binding, hvilket jeg finder fint. Men er der noget bedre at investere i ? eller andre der tilbyder en højer rente end Middelfart sparrekasse.

    Mvh Danni

    #203868
    MichaelForfatter

    Undgå enhver form for garantikapital i en sparekasse. Sæt hellere pengene i aktier hvis du har risikovillig kapital.

    #203870
    kodenForfatter

    det er rigtigt… men aktier er kun hvis man er til risiko.

    har selv lidt et problem med 1,5 mill. jeg har stående på en “højrentekonto" uden binding.

    Før til 1,25% men nu vil de sætte den ned til 0,5%

    Så jeg skal finde på noget.

    jeg skkal nok bruge pengene inden for næste år, så jeg synes aktier er risikable..

    men hva’ f….gør man 🙂

    #203882
    thsvForfatter

    Koden, er det i Finansbanken du har opsnuset den nye rentesats?
    Svært at finde konti uden binding som giver en ordentligt rentesats.
    Hvad med at binde for 6 måneder hos FIH?

    #203884
    kodenForfatter

    ja det er finansbank hvor jeg får 1.25 måneden ud

    hvad giver FIH?

    #203888
    AnonymForfatter

    Michael* Hvad er er grunden til at, jeg skal holde mig fra garantkapital ? 🙂

    Er det ikke noget med man kan finde aktier som andre gøre det for en via betaling ? hvis ja, så må i meget gerne komme med nogle links som i kan anbefale.

    #203890
    thsvForfatter

    Koden, 1,25% ved 6 måneders binding og 1,40% ved 12 måneder.
    Så ikke ret meget at tjene ved at binde længere end de 6 måneder, hvis du vurderer at pengene skal bruges indenfor en overskuelig fremtid.

    Hvor har du fundet den nye rente fra 1/2?

    Jeg kan kun finde beskeden om at renten på •Premierekonto nedsættes med 0,75%-point fra d. 10/1-2014, som jeg desværre har min opsparing stående på.

    #203894
    kodenForfatter

    fik en mail om det

    Højrentekonto 2014

    Du får denne mail, fordi du har en Højrentekonto 2014. Renten på 1,25% p.a. er fast frem til den 31. januar 2014 og er gældende, hvis der står 25.000 kr. eller mere på kontoen.

    Den 1. februar 2014 nedsættes renten på Højrentekontoen til 0,50% p.a. i fast rente. Renten er gældende i et år frem til den 31. januar 2015. Beløb under 25.000 kr. forrentes med samme sats som Alt i Et-kontoen.

    Du kan fortsat hæve penge på kontoen, men det bliver ikke muligt at sætte flere penge ind eller oprette nye Højrentekonti.

    Hvis du gerne vil vide, hvad der ellers er af muligheder for dig i FinansNetbanken, er du velkommen til kontakte os, så vi kan få en snak om, hvad vi kan tilbyde dig.

    Du kan ringe til os på 70 22 44 18, sende os en mail eller booke et telefonmøde. Og du kan naturligvis også læse mere på vores hjemmeside

    #203896
    AnonymForfatter

    Jeg undrer mig over, at Basisbank slet ikke nævnes af Mybanker? Jeg har lige oprettet en højrente konto med 2% årlig rente og kun binding i ca. 1 år (frem til marts 2015). Virker som et bedre tilbud end flere af de øvrige bankers opsparingstilbud.

    #203898
    kodenForfatter

    ja underligt???

    Hvordan forstås det her med de 90 dage??

    Ønsker du at hæve fra din Højrentekonto inden bindingsperioden udløber, koster det
    0,25 % af det hævede beløb pr. påbegyndt 90-dages periode til udløb af
    bindingsperioden, dog min. 500 kr.

    #203922
    thsvForfatter

    Som det læses!

    Hæver du f.eks. 120 dage før bindingsperioden udløber koster det 0,5% i dekort og hæver du 60 dage før koster det 0,25% i dekort. Og dekorten er under alle omstændigheder mindst 500 kr. Husk at du samtidigt kun før renter for den periode, pengene står på kontoen.

    #203924
    MichaelForfatter

    @Danni

    Årsagen til at jeg fraråder garantikapital er at banken kan låse din investering så du ikke kan trække pengene ud. Det er typisk noget der sker når bankens økonomi begynder at se skidt ud. Aktier derimod kan du altid sælge også selvom virksomheden har problemer. Du får selvfølgelig et tab, men afhænde aktierne er altid muligt hvis prisen ellers er rigtig.

    Derudover er forrentningen på garantikapital latterlig lav.

    Koden: Har du ikke fået købt hus endnu i Lyngby så du har noget at bruge pengene på 🙂 synes at huske, at du kigget i mindst 6-7 år efterhånden og priserne bundede jo altså ud i 2009.

    #203972
    Mikey 68Forfatter

    Jeg har ikke undersøgt om det er generelt; men i min (tidligere) sparekasse gjorde de opmærksom på følgende:
    “Det indskudte beløb er ansvarlig kapital og er derfor ikke dækket af Indskydergarantifonden. Det betyder, at garantbeviset er tabt, hvis sparekassen går konkurs."

    Det er også værd at tage med, sammenholdt med ovenstående indlæg om at de kan låse investeringer, hvis det begynder at gå dårligt…

    Jeg er helt enig med Michael om gå uden om garantbeviser 🙂

    #203974
    MichaelForfatter

    Jeg kan så tilføje, at garantikapital altid er ansvarlig indskyderkapital i samtlige sparekasser der tilbyder det. Man får derfor kun ulemperne og ikke evt. fordele i form af kursgevinst som en aktie kan give.

    #204010
    HalliHalloForfatter

    Lolle-Michael er blevet klogere efter at han har tabt mange penge på sine garantbeviser i Løkken og en anden sparekasse i Vestjylland, kan i skrivende stund ikke huske hvad den hed, men det var noget med – iflg. Michaels eget udsagn – at de havde et meget fint grønligt VisaDankort, som han var ret stolt af. Så måske nogen der kan huske navnet ud fra de grønne kort?

    Nu råder han sørme til aktier efter at vi andre er ved at overveje at gå ud inden næste børskrak venter i horisonten. Da jeg efter sidste krak i 08 anbefalede aktier skrev alle herinde at det var forbundet med stor risiko og at de skulle vælge en almindelig indlånskonto, f.eks i FIH-banken.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.