Rejse i USA

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • RejseSparForfatter
    Indlæg
  • #94077
    RejseSparForfatter

    Hej hos jer.
    Vi skal til USA senere i år, 4 ugers ferie hvor jeg regner mig frem til at vi kommer til at bruge mellem 4.000 til 6.000 dollars i kontant betalinger, da der er flere hoteller, spisesteder osv der ikke tager imod kredit kort. Der er også det med at de fleste banker vil ha 1% eller minimum 30kr fra alle min hævninger i udlandet.

    Hvad vil i anbefale? Rejsechecks virker nok lidt gammeldags og jeg har ikke det store lyst til at gå i banken hver gang jeg skal ha’ penge fra et rejsecheck. Hvis jeg bruger prepaid forex kort ender jeg med alligevel med at hæve pengene. Jeg har det ikke super godt med at ha’ alle de dollars jeg har bruge for i lommen fra Danmark…

    Tak på forhånd!

    #203862
    testForfatter

    Hoteller i USA der ikke tager kredit kort? Har jeg aldrig hørt om eller oplevet.

    Hæve kontanter i penge automater. Rejsecheck er ikke billigere

    #203866
    RejseSparForfatter

    Tak test. Jeg var også overrasket men der findes mange af de små butik hoteller og B&B steder der vil ha en check eller kontant.

    #203908
    testForfatter

    det må så være kontanter for rejse checks er der vist noget der høre en anden tid til.

    Nu har jeg nok rejst mere ind de fleste og har aldrig brugt rejse check men kredit kort. Jeg var i usa første gang i 1983. Tager de ikke kort find du en ATM eller en anden butik.

    god tur

    #203914
    RejseSparForfatter

    Ja, det bliver nok lidt kontanter i lommen fra forex, og mit visa kort der skal klare de fleste betalinger… og MasterCard som backup. Min kone har også et visa kort så vi løber nok ikke tør for mulighederne for at trække penge. Så er der kun det med drikkepenge der kan være årsager til lidt stress 😉

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.