Bank kræver dokumentation

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94064
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg har et spørgsmål ang hvor meget documentation en bank kan tilllade sig og forlange

    Som det ser ud for mit vedkommende har jeg ingen form for lån / kredit I banken

    Men alligevel forlanger de alt mulig Årsopgørelse fra skat osv og det under mige en del

    Så har de ret til det ?

    Godt nytår

    #203684
    testForfatter

    Så sig nej

    #203686
    AnonymForfatter

    Det er dig der ønsker at låne penge og INGEN långiver (bank eller andre) er forpligtet til at låne dig noget som helst.

    Inden en bank eller andre låner dig penge, vil man naturligvis foretage en kreditvurdering af dig, hvilket kræver diverse oplysninger og dokumentation, som man kun kan få fra dig. Og der er INGEN regler der begrænser de oplysninger og den dokumentation banken kan kræve af dig – udover hensynet til god bankskik, ærbarhed og alm. anstændig opførsel. Kravet om årsopgørelse osv. falder absolut IKKE ind under disse undtagelser.

    Så hvis du ønsker at låne penge, må du opfylde de krav som långiver/banken stiller. Hvis du ikke vil det, må du låne pengene hos andre, der ikke foretager en så grundig kreditvurdering og derfor ikke stiller så store krav til dokumentation vedrørende dine økonomiske forhold. Men renten bliver så med sikkerhed meget højere end i banken.

    #203690
    AnonymForfatter

    Jeg er helt med på at hvis man vil låne penge så vil de gerne have disse oplysninger
    Men nu er det sådan at jeg ingen lån eller nogen form for krediter har I banken og jeg agter ikke og låne noget af dem
    Men alligevel vil de gerne have alverdens ting og det under mig
    Jeg har en mistanke om at der sidder nogen som er utrolig nysgerige
    De burger undskyldningen med at det er et krav fra finanstilsynet fordi de skal kende deres kunder

    #203694
    AnonymForfatter

    Så er jeg med.

    Jeg har selv nægtet at aflevere årsopgørelse m.m. da jeg flyttede PI, fordi jeg alene havde indlån og intet udlån. Hvis jeg nogensinde skal låne, gælder det jeg oplyste i mit forrige indlæg.

    Banken skal i henhold til Hvidvaskningsloven se legitimation for kunderne, bl.a. for at forhindre hvidvaskning af udbytte og finansiering af terrorisme. Men hverken loven eller de 131 siders vejledning siger noget som helst om årsopgørelser eller andre skatteoplysninger, men alene at PI skal kende sin kunde og sikre sig, at kunden er den person, som kunden udgiver sig for.

    Meddel banken, at du som indlånskunde IKKE ønsker at fremlægge dine skatteoplysninger m.m., men at du selvfølgelig vil fremlægge disse, hvis du nogensinde får behov for at låne og at Finanstilsynet alene kræver, at PI skal kende identiteten på deres kunder.

    #203696
    AnonymForfatter

    Super tak for svar

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.