Lukning af min konto

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94045
    AnonymForfatter

    Banken har lukket min konto og vil først åbne den igen, når jeg har haft et møde med dem. Jeg er selvstændig med lille lån (ca. 200.000) jeg afdrage altid til tiden og der står en del penge på min konto (ca. 50.000) Grundet travlhed har jeg 3 gange været nødt til at aflyse et planlagt møde med banken. Jeg modtog så en sms, hvor de skrev at min konto var lukket indtil jeg kom til møde!!!!!!!!! Mødet drejer sig om større afdrag, hvilke er i orden med mig. Mit spørgsmål går på – Må de godt lukke min konto uden varsel og via en sms? Er det i det hele taget lovligt?

    #203496
    testForfatter

    Vil det hjælpe hvis jeg giver dig ret? Banken vil natuligvis gerne løbende tale med deres virksomhedskunder og lige så vel som du sikker sætter tid af til at kommunikere med leverandøre og kunder skal du også ha tid til at tale med din bank.

    Så uanset hvad kommer du ikke uden om det møde i banken. Se at få det gjort.

    #203498
    AnonymForfatter

    Hvilken banken er det der bruger sådan en sådan fremgangsmåde ?

    Det er selvfølgelig ikke i orden!

    Det banken kunne have gjort var at opsige kundeforholdet med et passende varsel, men banken kan ikke uden varsel lukke/spærre for et kundeforhold, hvor der ikke er hverken overtræk eller restance eller andre former for misligholdelse.

    Såfremt du har lidt et tab kan du indklage pengeinstituttet for Pengeinstitutankenævnet, hvor du givetvis vil få medhold.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.