Er der nogen, som er glad for sin bank?

Viser 13 indlæg - 16 til 28 (af 28 i alt)
  • Indlæg
  • #203066
    AnonymForfatter

    1. Løn+nem+budget
    2. Madkonto
    3. Lommepenge A
    4. Lommepenge B

    OK – egentlig en god ide at have en separat konto til mad – ellers forudser jeg at det hurtigt bliver mig, der konsekvent kommer til at stå for indkøb 🙂

    #203068
    AnonymForfatter

    @test – har I så overvejet, hvad der sker i tilfælde af dødsfald. Det er jo rimelig kritisk, hvis den konto spærres…!

    #203070
    AnonymForfatter

    Peter M.:
    De engagementer jeg havde i Danske Bank er flyttet til internetbanken Basisbank, de giver mig cirka samme service som Danske Bank, men 2700 sparet om året på en indlånskonto og erhvervskonto.

    Hvis man ønsker sig en rigtig bank, med filial og bankrådgiver, hvilket jeg egentlig nok vil anbefale, så vælg et af de mindre lokale pengeinstitutter med en ordentlig solvensgrad. I modsætning til Danske Bank opfatter de kunderne som grundlaget for deres forretning og ønsker derfor også at beholde dem og behandle dem fair, skønt jeg ikke tror der er meget at spare i forhold til Danske Bank.

    #203084
    HalliHalloForfatter

    Peter M, hvilken bank har du da selv siden du spørger så detaljeret til hvert enkelt svar?

    Danske Bank må på det kraftigste også frarådes, idet den har indført kæmpekontogebyrer bare for at have en konto medmindre du enten har en stor formue eller stor gæld på 750.000 kr.

    Endvidere har de store rentespænd på alle deres udlån, så man ved aldrig hvor man bliver indplaceret. Ofte fra en meget fin begyndelsesrente på f.eks. 4,5 og helt op til måske 13-14%.
    Med andre ord vil den kunde, der ikke er dygtig til at forhandle altid betale for meget for sine lån, idet et rentespænd ikke bør være så stort. At nogen skal betale 150% mere for sine lån end andre forekommer helt urimeligt, og er selvfølgelig kun indført for at manipulere med den mindre kloge kunde, der ikke er vaks ved havelågen. Thsv har her helt ret i sine betragtninger.

    Skal man vælge mellem Danske Bank og Nordea, så vælg for guds skyld Nordea, da de har mere faste priser, og alt er der stort set gratis, hvis engagementet er over 250.000 kr.

    #203088
    testForfatter

    Da vi er gammeldags gift, uden særbørn og der er fastetræk sat op burde det gå. synes systemet er så godt at vi har valgt at tag det ekstra besvære nå det kommer. Banken må faktiske ikke stoppe betalinger af f,eks, varme fra kontoen. Udgifter til at opretholde værdien af boet skal gennemføres ogs så må den efter levne må se at få lønne svunget over på lommepenge kontoen i en fart.

    #203090
    testForfatter

    Igen denne hetz mod en specifik bank trættende. Se på tilbudene og vælg ud fra det ikke udfra fordomme

    #203098
    HalliHalloForfatter

    Test skrev: “eg er super tilfreds med danske bank. 1,9 på min boligprioritet og alt anden stadig gratis, og det virker bare. Det er faktisk præcist det system vi har med i alt 4 gratis visa dankort til"

    Dette indlæg er mindst lige så trættende, da du har nævnt det 1000-vis af gange herinde og er ikke andet end ren reklame. Iflg. det du skriver er alt tilsyneladende gratis i Danske Bank, men da de har mistet flere hundrede tusinde kunder i de seneste år, så er virkeligheden nok en helt anden.

    Danske Bank kan da være god nok for den rige kunde eller dem under 27 år, men der nok knapt 1 million kunder, der i dag betaler et helt urimeligt abonnementsgebyr, som burde se sig om efter en gebyrfri bank, og dette hurtigst muligt. Hvorfor betale denne bank 500 kr. for noget, der gratis i langt de fleste andre banker?

    #203106
    AnonymForfatter

    Test – tak for dit indspark. Jeg er måske lidt tungttfattende, men jeg spørger altså for at forstå. Ikke for at være nysgerrig. Beklager hvis der er nogen, der opfatter det således.

    Du er tydeligvis mere kritisk overfor danske bank end fleste andre kunder. Hvis det giver nogle services, man har behov for, fx gode værktøjer til at få overblik over sin økonomi, er det jo egentlig ligegyldigt, om det koster 600 kr om året. Omvendt, hvis man kan få samme kvalitet andre steder gratis, er det jo penge lige ud af vinduet.

    Man må jo tage en runde til en række banker og høre, hvad de kan tilbyde med vores økonomi. Og jeg har da fået et godt input til, hvilke banker, man kunne forhøre sig hos, her.

    #203108
    AnonymForfatter

    Ups – det var hallihallo, jeg egentlig skrev til, ikke test.

    #203110
    AnonymForfatter

    Test – tak for uddybningen af det hypotetiske spørgsmål – men det er naturligvis noget, man må tage højde for – min mor døde forrige år, og havde IKKE gjort det rigtigt mht kontiene, og vi kæmper stadig med. Det gør det så ikke lettere, at hun boede i Spanien!

    #203114
    AnonymForfatter

    Nå ja, jeg har selv Nordea og Jyske Bank, har min løn konto i Nordea. Har også haft hos danske bank, som var et levn tilbage fra da jeg fik lavet en girokonto da jeg gik med aviser som barn. Men der sker nu nogle skift i vores økonomi, som gør, at jeg gerne vil have et mere konsistent setup, hvor min Kvindes og min økonomi i højere grad samkøres. Hun er færdig med at studere, og vi står for at købe hus og bil.

    #203140
    AnonymForfatter

    Jeg har fået mine banker ned på 5, heraf 2 i udlandet og jeg bliver ALTID budt på kaffe/vand samt en småkage til

    #203146
    HalliHalloForfatter

    Peter M, da jeg læste dit spørgsmål anede det mig straks, at du slet er nogen newbie på dette område, idet det ses, at du næsten har ligeså mange banker som JET45.

    Alene det at du spørger helt generelt om hvilken bank du og din kvinde skal vælge siger næsten alt.

    Lidt mere seriøsitet ville ikke skade dette forum.

Viser 13 indlæg - 16 til 28 (af 28 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.