Er det realistisk at skifte bank?

Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
  • Indlæg
  • #203094
    testForfatter

    5,7 lyder nu ikke så dårligt og ser må på mybankes priser på lån virker det også som at det ikke kan gøres meget billigere.

    Om andre bankerne have gjort det billigere kan man kun gisne om til man har et konkret tilbud.

    Løbende at undersøge hvad vare koster., forsikringer bankforetninger og så videre er fornuftige og ens behov ændres og også løbende.

    Men at skifte bank på en rente fordel på 1,7 pct point kræver nok en mer deltaljer analyse og forudsætter også at du kan opnå markedets bedste rente.

    Rigtigt mange af banker for ikke at sige alle tager sig betalte deres ydelser enten via hel kunde principper, direkte gebyrer eller begrænset udvalg. Så man skal bestemt se sig for

    #203100
    HalliHalloForfatter

    Såfremt spørgeren kan finde en bank, der vil overtage lånet uden ekstraomkostninger, så er der ikke noget at betænke sig på.

    Omkostninger har vedkommende nok allerede betalt i dyre domme til Danske Bank ved oprettelsen, hvor der fmt. er betalt 15.000 – 20.000 kr. i etableringsomkostninger alene til banken, da de mig bekendt tager 2% af lånesummen uden nogen overgrænse.

    Andre kan her nøjes med et gebyr på fra ca. 1000 – 3000 kr.

    #203102
    AnonymForfatter

    Ja, jeg betalte a. 10.000 for at oprette lånet dengang.

    Har forhørt mig lidt omkring, og de banker jeg har talt med tager 1000 kr. i gebyr for at flytte mit lån, så det kan godt lade sig gøre 🙂

    Dog får jeg nok desværre ikke en lavere rente så længe jeg er studerende 🙂

Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.