Lån..

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94011
    AnonymForfatter

    Hej allesammen.
    Jeg vælger at være AnonymPT som det fremgår af mit brugernavn, da jeg ikke ønsker at alle mennesker skal kende til min situatuion.

    Det ligger sådan at jeg mistede mit job i oktober men fik et kort efter, hvor jeg skulle starte d. 4. November. Det blev så rykket til D. 12 November. Dagen før jeg skal starte (D. 11 November) får jeg meddelt at jeg ikke kunne arbejde det aligevel. Jeg stod derfor i en situation midt på måneden, hvor jeg var nød til at søge kontakthjælp, da jeg ikke havde været medlem af min a-kasse længe nok, til at få dagpenge.
    Det har jeg så gjort, men i sammenfletning med det hele skulle jeg til at flytte og måtte derfor søge kontakthjælp, påny da jeg flyttede til en ny komune.
    Jeg har stadig ingen indkomst haft denne måned. Der bør dog komme kontakthjælp frem til d. 1. December, hvor jeg igen startede i job.

    Jeg står i den situation at det ikke løber rundt økonomisk. Jeg står i RKI for et mindre beløb og kan derfor ikke låne nogle steder.
    Jeg har heller ikke familie eller venner der er i økonomisk overskud til at låne mig.

    Det drejer sig om 8000 – 10000 Kr.

    Jeg tilbyder dig:
    Du låner mig 8000 – 10000 Kr, tilgengæld for du 1000 Kr. Når jeg tilbagebetaler hele beløbet d. 1. April.
    Hvorfor lige d. 1 April? – Der kan jeg få udbetalt mine feriepenge.

    Jeg tilbyder:
    Kopi af Pas
    Kopi af sygesikringskort
    Kopi af Lønsedler
    Kopi af Årsopgørelser
    Kopi af Dåbsattest
    Kopi af Boligkontrakt
    Kopi af Ansættelseskontrakt.
    Kopi af Feriepengeoversigt

    Vi udarbejder en lånekontrakt der sikrer både dig og mig.
    Således at du får dine penge og så der ikke lige pludselig står 4 rockere foran min dør.
    Vi mødes selvfølgelig ansigt til ansigt og trykker hinanden i hånden når vi skriver under.

    Hvis dette er noget for dig, så må du MEGET gerne skrive din mail-adresse her i tråden også tager vi den derfra.
    Hvis det ikke er noget for dig men, hvis du kender nogen eller et andet sted at smide dette op, så sig endelig til.

    Hvis du har andre forslag til renter/afdrag, så skriv gerne i tråden.

    Hvis du vil nedgøre mig eller fortælle mig hvor tumpet jeg er, så lad venligst være med det. Jeg banker i forvejen i hovedet med en kølle hver aften inden jeg går i seng, denne situation er simpelthen får uduelig og jeg vil gerne have bragt det i orden.

    På forhånd tak

    Mvh

    Mig

    #202872
    testForfatter

    Du kan du ikke tilbyde nogen sikkerhed med med mindre du har noget du ejer uden lån i.

    Nå du låner dine ferie penge nu hvad skal du så leve af når du er på ferie?

    Du er i en ulykkelig situation men det her er ikke løsningen.

    Du må ned at snakke med kommunen

    #202884
    AnonymForfatter

    Hej test.

    Tak for svar.

    “Du kan du ikke tilbyde nogen sikkerhed med med mindre du har noget du ejer uden lån i. "

    – Jeg kan tilbyde alt som står i første indlæg og derudover kan der laves et gyldigt og gældende lånedokument, så jo tænker jeg lidt? 🙂

    “Nå du låner dine ferie penge nu hvad skal du så leve af når du er på ferie?"

    – Det er jo langt fra alle mine feriepenge, som bliver givet ud og holder sjældent mere end 2-3 ugers ferie om året.

    “Du må ned at snakke med kommunen"

    – Hvad kan de gøre?

    Mvh 🙂

    #202886
    MichaelForfatter

    Et lånedokument er ikke sikkerhed for noget som helst andet end gældens validitet. Med (tinglyst) sikkerhed menes friværdi i ejerbolig, bil eller båd og det har du ikke. At du kan fremvise pas, dåbsattest og alt muligt andet er ligegyldigt.

    Helt ærligt: Du finder ikke nogen herinde der vil yde en RKI-registreret et lån. Det er der så mange andre før dig der har forsøgt uden held.

    #202888
    AnonymForfatter

    Hej Michael.

    Øv bøv..

    Har du nogle forslag til hvad jeg så kan gøre?

    og tak for svar.

    Mvh

    #202890
    MichaelForfatter

    Sælg nogle ejendele

    #202896
    AnonymForfatter

    Min Iphone og Ipad er allerede solgt 🙂
    Jeg kan ikke sælge min firma computer 🙂

    Så nej ..

    Hvad tilbyder kommunen i sådanne situationer?

    Kan jeg på ingen måde stiller eller yde sikkerhed?

    #202898
    testForfatter

    Har du job eller ikke? Firmacomputer? Bed om forskud på 15 dages løn og lev af havergrød

    Hvis du havde en ansættelse kontrakt og er du funktionær kan krav på løn fra den arbejdsgiver der nægte at modtage dig i tjeneste se paragraf 3

    #202904
    AnonymForfatter

    Jeg er ikke funktionær.
    Jeg har fuldtidsjob nu, men driver et mindre, nystartet firma vedsiden af.

    Test, problemet er – Der er ikke penge til at leve af havregrød, huslejen skal betales og det er der ikke penge til.
    Når/Hvis den er ude er verden lever jeg med glæde af havregråd resten af 2013.

    Sådan er situationen bare ikke.

    #202906
    testForfatter

    Forskud på lønne så

    #202908
    AnonymForfatter

    Mit job vil ikke give mig løn a’conto. Det er imod deres politik da, de allerede tidligere har sagt nej til andre.

    #202910
    testForfatter

    Så er det bedste du kan gøre at kontakte din udlejer og bede om henstand.

    #202912
    testForfatter

    Ps det er jo godt nok en overtrædelse af ferie loven men du kan jo indtaste din udlejer konto nummer direkte hos feriefonden.

    #202916
    AnonymForfatter

    Test, ja. Det kan jeg gøre – Men jeg kan jo ikke få dem udbetalt før d. 1. April 2014 lige meget hvordan jeg vender og drejer den.
    Henstand er måske en mulighed, men jeg bor med tre andre. Så det bliver problematisk, men ikke umuligt.

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.