Har snart ikke flere penge, hvad gør jeg?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94006
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg står med buddet efter en skilsmisse, og har stadig 2 lån med min ekskone. da både mig og hendes økonomi ikke er den bedste, vil banken ikke hjælpe os.

    Min problem er at jeg har 2 lån med ex konen på hhv. 60.000 (GE Money Bank) og 90.000kr (Nordea Check-In lån). hvor der bliver betalt en ydelse på 1800kr (GE) og 2500kr (Nordea).

    Desværre er min ex kone holdt helt op med at betale sin del af afdragene, selvom det var hvad vi aftalte.

    Så nu sidder jeg med ydelserne for begge lån.
    Da jeg i forvejen har en boligpost på 6.200kr indtil jeg finder nyt sted at bo. og for 11.500kr udbetalt, har jeg 5.300kr tilbage til faste udgifter. Men lånene tag 4.300kr. så det giver mig 1.000kr. til internet/telefon og dong energy, som er mine eneste 2 andre udgifter. og dong er 1600kr hver tredje måned. og internet og telefon er 430kr så alene december giver mig en konto balance på -1.030kr.

    Jeg er derfor kommet dertil, hvor jeg overvejer at lade mig ryge til inkasso, men jeg vil gerne ha lidt info på hvordan jeg skal forhold mig til det.
    Og min ex kone er allerede røget i RKI for andre udestående, så hun har intet problem i at der kommer lidt mere. Men jeg har altid forsøgt at holde min sti ren og betale hvad jeg skyldte. Men jeg er nu kommet til det punkt hvor jeg ikke længere er i stand til det.

    #202828
    MichaelForfatter

    11.500 kr. udbetalt? Det er meget lidt. Er du uden arbejde?

    #202830
    AnonymForfatter

    ja dagpenge

    #202832
    AnonymForfatter

    Start med at kontakte dine kreditorer og se om du kan forhandle ydelserne ned.

    #202834
    LeocatForfatter

    Googus,

    Jeg synes du skal ringe til dine kreditorer og få en afdragsordning for de fleste er interesseret i at få nogen af pengene hjem end slet ingen. Formoder i har optaget lånenen med solidarisk personlig hæftelse. Beskriv dem situationen og sælg dine aktiver, og drop andre goder. Måske kan du få rentefri periode eller betale mindre om måneden.

    #202836
    AnonymForfatter

    Med fælles lån kan du vel ikke undgå at betale for ekskonen når hun standser betalingerne. Jeg synes dog ikke at du skal lade dit liv vælte af en gæld på 150.000 kr.

    Der er jo den mulighed at du bruger færre penge, det er lidt svært da du bruger de fleste til din bolig. Alternativet at du får en højere indtægt en periode. Et par dage om måneden kan gøre det, specielt hvis du kan finde noget hvor skat og A-kasse ikke får besked. Det er måske ikke helt efter reglerne, men du kan holde din samvittighed ren ved at tænke på hvor meget du sparer samfundet ved ikke at give op.

    #202840
    MichaelForfatter

    TS skal finde et arbejde ASAP! Det er ligegyldigt hvilket arbejde der er tale om – indkomsten skal øges ganske enkelt.

    Det giver ingen mening, at gå helt i hundene pga. en så lille gæld her og med kun 11.500 kr/md så er der ikke rigtigt nogen manøvremuligheder.

    Så søg arbejde NU – alle steder. Aftaler med kreditorer m.m. er også underordnet hvis indkomsten ikke øges.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.