Inaktivitetsgebyr i Saxo Privatbank

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94005
    AnonymForfatter

    Til dem som ekke har opdaget det.
    For ca. 1 år siden indførte Saxo Privatbank et inaktivitetsgebyr for de konti som har under 5 handler pr.kvartal.
    Det er selvfølgelig ok set for et forretningsmæssigt synspunkt, hvis de mener det er det som skal til for at gøre banken til en sund forretning.

    Men…den eneste information de har sendt ud om dette, er via en kontakt mailbox som brugeren oprindeligt har angivet I sin profil, uden at kræve kvittering for at informtionen er læst. I rigtig mange tilfælde er denne jo skiftet, uden man lige fik rettet det alle steder.

    Konsekvensen er, at alle de kunder som holder en pause I deres investering, langsomt ment sikket bliver drænet for alle deres depotværdier uden at vide det.

    Det var ikke om blev oplyst til de tusindvis af kunder, der blev lokket igang I det gamle ETRADE bank, hvor man ove I købet fik en gratis aktie for at starte.

    Mit gæt er, at op mod 10.000 kunder mister 600,- pr. år hvilket jo er 6 millioner kr., som I min optik er tyveri.

    De burde som min. have sent informationen via den registrerede postadresse med kvitteringskrav, så kunderne havde en mulighed for at reagere.

    Så, hvis der mellem jer er “gamle" ejere af en ETRADE konto, så vil jeg foreslå I checker det.

    #224318
    carohoForfatter

    Hej,

    Dette er godt nok en gammel tråd, men jeg vælger lige at skrive fordi jeg i dag d. 22-11-2016 har modtaget et brev fra Saxo Privatbank, tidligere ETRADE. Og sikke et chok jeg fik. Der står:

    Overtræk på din investeringskonto xxxx xxxxxxxxx
    Ovennævnte konto er pr. 11/11-16 i overtræk med -2.611,82 kr.

    Jeg oprettede aktiedepotet i starten af 0’erne, hvor jeg købte aktier i en IT investeringsfond, hvor “boblen bristede" nogle få måneder efter. Jeg investerede 25.000,- og det er gået støt nedad bakke siden. I dag har de en værdi på godt 4.000,-. Da der ikke rigtig skete noget valgte jeg at ligge aktierne på is. Problemet er så nu at den e-mail der var registreret er gammel, og blev lukket for nok 4-5 år siden. Og det der så er sket, er at der er kommet inaktivitetsgebyr, hvilket har resulteret i overtræk og derefter er der kommet rente af overtræk. 2.611,82 kr. at betale 🙁

    Så det var min historie. Vil prøve at ringe til Saxo i morgen for at se om jeg kan komme ud af det på en eller anden måde, eller om jeg skal vælge at sælge aktierne og lukke depotet. De 25.000,- får jeg aldrig tilbage alligevel og det skal i hvert fald ikke koste mig flere penge.

    /Carl

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.