Skal jeg skifte bank?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93999
    AnonymForfatter

    Hej alle bankere

    Jeg er kunde hos nordea og har været det i ca 10-11år jeg er 23år
    Jeg har nu i mere end 3 år betalt “renter" til mit forbrugslån og arbejder stadigt på sagen med at få det betalt.
    Jeg er Basis kunde med 16,75% i renter (hvilket er vildt meget), og hvorfor jeg ikke kan blive Fordel+ Kunde med 10,25% i renter?
    Jeg har et forbrugslån på 225.000 (det skal så siges at jeg tog lånet pga bryllup)

    Nordea siger at jeg skal tage flere penge i lån for at være Fordel+ Kunde hvilket er unødvendigt.
    Jeg har stærkt overvejet at skifte bank som kan tilbyde mig lavere sats?
    Ville det ikke være det smarteste valg? eller kan i give mig et godt råd?

    Tak på forhånd

    #202750
    Mr RForfatter

    Du kan ikke regne med at du bare kan skifte bank

    Du får svært ved at finde en bank der vil låne dig 225.000 uden sikkerhed.

    #202752
    MichaelForfatter

    Ja, hvis du kan finde en bank som kan give dig et lån uden sikkerhed til ~10% så er det da unægteligt en god idé.

    Jeg tvivler bare på at det kan lade sig gøre medmindre du har en virkelig god økonomi. At låne >200K til én dags fest er i mine øjne galimatias, men det er jo dit/jeres valg og så må I jo betale regningen. Mindre kunne jo nok også have gjort det.

    #202754
    AnonymForfatter

    Hvorfor er du ikke check-in kunde?

    #202758
    thsvForfatter

    Når gælden er over 125.000 kr kan man ikke betragtes som hørende under Check-in.
    Rentesatsen på de 16,75% er også nævnt som sats over de 125.000 kr under check-in.
    http://www.nordea.dk/Privat/L%c3%a5n/L%c3%a5n+og+kreditter/Check-in-l%c3%a5n+18-28+%c3%a5r/36172.html?WT.svl=mega-menu_lan_product_checkin-lan

    TS kan muligis blive fordelskunde og opnå 13,75% i rente istedet kræver kun 50.000 i samlet engagement med Nordea.
    Fordel+ kræver over 250.000 kr i samlet engagement.
    En dårlig start på voksenlivet at have en usikret gæld på over 200.000 kr.

    #202760
    testForfatter

    skal der være fest så lad der være fest! nuvel, jeg blev gift på råduset og en bytur og en middag for 6 kunne gøre det.

    du kunne jo prøve mybankers skift bank funktion.

    #202798
    HalliHalloForfatter

    En NordeaBank-kunde, der nævner priser på udlån for basiskundegruppen, men som må være fordelskunde ud fra lånets størrelse, det er dog fantatisk syntes jeg.

    Mon dog banken har rådet ham til at låne 25000 kr. mere for at han kan få en bedre rentesats?
    Jeg tror det næppe, og har også svært ved at tro at banken yder lån til et bryllup på over 225.000 kr. med mindre, de har fået god sikkerhed.

    Det mærkelige er, at derherinde ca. 4 gange om året er der en, der har lånt flere hundrede tusinde til et bryllup og så spørger om ikke de kan få det billiger andre steder.

    Mit råd: Hvis du kan få en lavere rentesats andre steder, så skal du da flytte, det er da ikke noget at spørge om, så dit spørgsmål er meget bemærkelsesværdigt.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.