Flytning af pensionskonti samt børneopsparinger

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93911
    AnonymForfatter

    Jeg flytter mine ratepensionskonti fra sparkassen kronjylland til Nordea.
    Min flytning af andre konti var færdig i aug., ny skriver vi den 2/10-13 og mine konti er ikke flyttet endnu.

    1) jeg har ikke kunnet handle værdipapir siden aug. da blev min webbank lukket i sparkassen kronjylland.
    2) flytningen er ikke færdig endnu.
    3) der er blevet opkrævet nogle underlige gebyr som ikke står i sparkronjyllands prisliste.
    Gebyrbet 23807092 og Gebyrbet 24340503

    Jeg kunne godt tænke mig at vide om der egentlig gælder nogen form for lov på dette område.

    #201564
    testForfatter

    Din ratepension skal jo gøres op først, det vil sige de sælger og tager tabne.

    #201568
    AnonymForfatter

    værdipapir skal overføres ikke sælges.

    #201574
    AnonymForfatter

    tidligere Bankrådgiver skriver således:

    Nu har jeg fået tjekket hvad gebyrerne vedrører.

    Du har betalt et gebyr på 100 kr. pr. fondskode, som er flyttet fra dine 2 depoter.

    Dette gebyr kan jeg huske at jeg også har oplyst dig om tidligere, da du 1. gang talte om at flytte dine konti fra sparekassen.

    Håber dette er nok svar.

    //Hvad bank rådgiver skriver er korrekt beløbene passeer ikke med ovenstående, så jeg har bedt om yderligere forklaring

    #201628
    HalliHalloForfatter

    Hvorfor gengiver du hvad banken har skrevet til dig, jeg syntes ikke rigtig det giver nogen mening, men måske bare mig der ikke rigtig kan se formålet.

    Du skrev: Gebyrbet 23807092 og Gebyrbet 24340503

    Hvad så mon det betyder? Er det koder som det normale læser herinde skal forstå?

    Hvis du har betalt for meget i gebyrer, så indbring sagen for pengeinstitutankenævnet.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.