Rki og kaution

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Martin (95)Forfatter
    Indlæg
  • #93901
    Martin (95)Forfatter

    Hej Mybanker. Jeg er i den trælse situation at jeg grundet en faldende indkomst samt min start på jurastudiet har gjort at tegningerne er steget mig over hovedet. Dette har desværre resulteret at jeg er blevet registreret i RKI, jeg har talt med min far om det og han er parat til at give en hjælpende hånd således at jeg kan komme ud, men spørgsmålet lyder, hvordan griber vi det så an bedst muligt og billigst muligt (i form af renter) – min far vil gerne kautionere for et samlelån hvis dette er en mulighed men hvad er chancerne der ? – hans årsindkomst ligger mellem 1,4 mio. – 1,5 mio før skat, han har ingen gæld i hus eller bil, så min vurdering vil være at det burde kunne lade sig gøre? – men hvilke banker kan gøre det billigst muligt og har i andre alternativer ? Det drejer sig om ca. 100.000 hvilket er mange penge i mit tilfælde da jeg er på su. Min samlede indkost er 10.500 efter skat og efter husleje og mad, forsikring og mobil regning er betalt er mit rådighedsbeløb ca. 4500,-

    #201440
    testForfatter

    Drop iden om kaution og lån. Din far hæfter alligelvel for det hele. Han låner dig 100.000 og i laver et gældsbrev på det. Hivs han ikke har dem kontant låner han dem

    #201442
    Martin (95)Forfatter

    Det har vi talt om, men så er der jo lige finten med skat og gaver som ikke må overstiger et bestemt kontantbeløb om året, ellers skal der jo betales skat af beløbet. Så hvordan ordner man det ? – mange tak for det hurtige svar.

    #201444
    OBSForfatter

    Der skal bare laves et gældsbrev på de rigtige betingelser, så er der ingen problemer med Skat ift. gaveafgift. Jeg kan ikke huske de præcise betingelser, men se f.eks. denne side:

    http://www.familieadvokaten.dk/Emner/616.html

    #201446
    Martin (95)Forfatter

    Mange tak. Vi tager kontakt til min fars advokat imorgen og får klaret det formelle. – så var der alligevel en simpel vej ud af problemet. Tak for hjælpen. (:

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.