depotgebyr

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • gebyrjagtenForfatter
    Indlæg
  • #93877
    gebyrjagtenForfatter

    Hvilke banker har ikke depotgebyrer og samtidigt har platform for handel med aktier i sydeuropa?

    Saxoprivatbank og Nordnet bank har ikke årlige depotgebyrer eller gebyr for aktier fra udlandet. Til gengæld kan de kun have aktier fra få lande – dog toneangivende.

    Altså: Hvilke banker kræver ikke depotgebyrer og samtidigt har evnen til at handle aktier fra udlandet, fx spanien , portugal eller Italien?

    #201122
    AnonymForfatter

    Nordnet opkræver ikke depotgebyr, Saxobank gør.

    #201124
    AnonymForfatter

    gebyrjagten

    Nordnets handelsplatform er fuld af fejl (misvisende kurser) og de har store problemer med salgs knappen (når du taber penge , vil ændre din salgskurs)

    Masser af layout problemer når du er i de amerikanske papirer

    jeg har lige lukket mit depot og må fraråde dig at handle hos NordNet (de har nemlig en klausul der siger at kunden hænger på NordNets IT problemer!)

    her er lidt korrespondance

    > Hej
    >
    > Der noget galt her
    >
    > Jeres grafik viser et fald fra 140 usd til ca. 30 usd
    > https://www.nordnet.dk/mux/web/marknaden/aktiehemsidan/index.html?identifier=19761&marketid=17
    >
    > Øvrige aktører viser noget helt andet !
    >
    > http://tools.morningstar.dk/dk/stockreport/default.aspx?SecurityToken=0P00006X21WWE$$ALL
    >
    >
    > http://www.finanzen.net/chart/Westpac_Banking

    og

    > Hej Kunde service
    >
    > Helt ok – som forventet.
    > Jeg skriver nu en klage til finanstilsynet med screen dumps som dokumentation af min oplevelse på NordNet.
    >

    > Hej xxxxxx
    >
    > Tak for din mail.
    >
    > Vi beklager naturligvis altid når der opstår tekniske fejl, som får konsekvenser for dig som kunde. Jeg må dog henvise til Nordnets “Almindelige betingelser", som findes under Kundeservice og Blanketter hvis du vil læse mere om hvordan vi forholder os ved tekniske problemer. Her kommer et mindre kopieret stykke fra ?Almindelige betingelser?:
    >
    > “G.10 BEGRÆNSNING AF SELSKABETS ANSVAR
    > I tillæg til de begrænsninger af Selskabets ansvar, som angives andre steder i disse Almindelige
    > betingelser, gælder følgende begrænsninger af Selskabets ansvar
    > a%29 Særligt vedrørende de elektroniske tjenester
    > Kunden er bekendt med, at der kan opstå driftsafbrydelse eller andre fejl eller forstyrrelser i
    > Kundens, Selskabets eller en andens datasystem %28hard- eller software%29, tele- eller el-system,
    > som benyttes i forbindelse med handel, ordreafgivelse og andre ydelser omfattet af denn
    >

    >
    > Nej det er desværre ikke løst endnu.
    > Jeg har prøvet i forskellige skærmopløsninger og browsere.
    > Vælger jeg papiret – får jeg en om “instrumentet kan ikke findes"
    >
    > Jeg synes faktisk at det er lidt bekymrende med så mange fejl på jeres hjemmeside!
    > Det er ikke det eneste papir jeg får den her layout fejl på. Jeg har også fundet fejl i jeres aktiekurs grafik
    > Hvilket jeg har rapporteret – kan jeg overhovedet stole på at den kurs jeg eks.vis ser er korrekt ?
    >
    > Oplevelsen på NordNet har indtil nu været en upålidelig fornemmelse
    >
    > mvh

    Så hold dig væk – Du betaler for det hele (også de tab NordNet påfører dig)

    #201126
    AnonymForfatter

    gebyrjagten

    prøv plus500 (hvis du er daytrader) http://www.plus500.dk/?gclid=CITZ7rTDvLkCFah3cAodthoAeg
    og start med deres demo(gratis)

    Så får du indtrykket af hvad deres platform kan – check også tablet versionen.
    Brug 2 min på at læse alt vedr. deres pris struktur

    #201128
    gebyrjagtenForfatter

    det er noget nyt, men det er også flere år siden jeg vidste at saxobank ikke tager gebyr, men det er så ændret.

    #201130
    gebyrjagtenForfatter

    Ja plus500 ser interessant og enkelt ud. Jeg kan dog ikke finde deres gebyrer. Også spændende at det er CFDere de har, selvom det desværre er lagerbeskattet modsat realisationsbeskattet

    #201132
    gebyrjagtenForfatter

    Jeg kan ikke se at man kan limitere CFD’ere eller aktier. Det er ikke særligt smart hvis det er rigtigt. BID/ASK er ret høj på CFD, men jeg kan jo vente at se nærmere på en hverdag fx i morgen.

    Men grundlæggende: hvor er deres årlige depotgebyr? og deres pris for handel med CFD’er?

    #201138
    LeocatForfatter

    I Saxo Privatbank kan du anvende deres platform SaxoTrader der er en udvidet investeringsplatform. Koster det samme at handle som på den almindelige platform. Der er 12.000 aktier at vælge imellem sidst jeg så på deres hjemmeside.

    #201140
    gebyrjagtenForfatter

    Det sagde de ikke i saxoprivatbank, men er der årligt depotgebyr for udenlandske aktier? Det er nemlig det, der er min største udgift for nuværende depot. Helt alternativt er at droppe danske banker men anvende scottrade, Interactivebrokers eller lign, avanza måske.

    #201142
    LeocatForfatter

    Ah, den hedder ikke SaxoTrader men Global Webtrader.

    Priserne kan ses her:

    https://investering.saxoprivatbank.dk/gl_text.asp?nav=1024

    Mener ikke der er depotgebyr men spørg dem hellere.

    #201156
    gebyrjagtenForfatter

    Det ser jo godt ud, men jeg ved også at en aftale med dem koster 2500 kr pa. men måske behøver man ikke at blive privatebankingkunde.

    #201168
    HalliHalloForfatter

    Er det ikke sådan at man kun betaler depotgebyrer til SaxoBank, hvis man ikke ens løn går ind på en konto hos dem?

    #201182
    AnonymForfatter

    du betaler gebyr for et standard depot hvis du har under 5 handler pr. kvartal:
    https://investering.saxoprivatbank.dk/gl_text.asp?nav=1027
    med mindre du flytter din lønkonto til dem i så fald bortfalder gebyret for dit depot, men mener handler du udenlandske fondskoder, koster det kassen hos Saxobank:
    http://www.saxoprivatbank.dk/media/31774/Saxo_Privatbank_Prisinformation_01082013.pdf

    Specielt denne her springer i øjnene:
    Depotgebyr udenlandske værdipapirer pr. fondskode – årligt kr. 312,50

    De er jo splitter hamrende bindegale hos Saxobank, 312,50 PR. FONDSKODE!!!!!, jeg tør slet ikke tænkte på hvad jeg skulle betale hvis jeg var kunde hos Saxobank, hvilket jeg naturligvis aldrig bliver med de vanvittige priser.

    #201184
    gebyrjagtenForfatter

    Godt set!

    Det lader altså til at det kun er NORDNET der har gratis depotomkostnigner for udl. aktier. Men der kan man kun handle 7-8 markeder/lande. Ikke tilfredsstillende.

    Et alternativ er plus500 men jeg har sammenlignet deres spread med saxobank og plus500′ spreads er større og desuden er det CFDere og ikke aktier. Det gør beskatning tungere og udvalget mere begrænset.

    Jeg har kontaktet BRFbank idag og de har slet ikke depot!

    Så en udenlandsk løsning nærmer sig for at betale mindst. Til gengæld skal der overføres papirer og veksling osv og så er man måske lige vidt.

    #201194
    HalliHalloForfatter

    Ja, den udenlandsk løsning er langt at foretrække, når det drejer sig om udenlandske aktier og der er tale om “frie midler".

    Men er der tale om en pensionsordning, så ser det lidt sort ud med at få den flyttet til en konto, hvor du selv kan stå for investeringerne.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.