Utroværdige SkandiaBanken

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 48 i alt)
  • Indlæg
  • #108890
    AnonymForfatter

    Dit indlæg er på et eller andet plan kommenteret af SkandiaBanken, eller ihvertfald en en tidligere medarbejder – nemlig mig.

    Uanfægtet at jeg fik et bedre tilbud, end SkandiaBanken som arbejdsplads ( ingen gebyrer giver nemlig også udslag i lønningerne ), vil jeg til enhver tid mene at for en almindelig privatkunde der selv har styr på sin privatøkonomi, er SkandiaBanken den bedste løsning. Kun SEB og Basisbank er reelle konkurrenter.

    Skal du have et privatlån, lån over 80 % af din ejendomsværdi eller har du en lille virksomhed ( dataløn etc ) – først der synes jeg de andre banker er relevante. Hvorfor tror du Danske Bank har det største overskud . ? Har de selv uddannet deres medarbejdere, nej de kommer alle steder fra. De er de største fordi de er de dyreste, bedste til markedsføring og har en profil i markedet man ikke kan overse. Var alle prisbevidste og bare havde en lille smule indsigt i bakforretninger, havde Danske Bank kun EN kunde, nemlig AP Møller. ( som ejer 20 % af DB ). Men deres vilkår er også heeeelt i orden !!

    #108892
    AnonymForfatter

    Ingen matcher SkandiaBankens indlånsrente – eller det vil sige at selve rentesatsen er matchet af Nykredit Bank… De opkræver så til gengæld:

    75 øre pr. postering på kontoen (max 30 kr. pr. kvartal)

    2 kr. pr. hævning i andre pengeautomater end Nykredits egne og det er i øvrigt slet ikke muligt at hæve i Danske Bank, BG Bank, Nordea og Jyske Bank

    Kan vi så godt blive enige om at indlånsrenten er en smule udhulet i forhold til SkandiaBanken hvor ovenstående koster 0 kr. – der er kun den rene rente (med Dankort – Visa/Dankort koster 150 kr.)

    #108912
    AnonymForfatter

    Ja, men hos Nykredit bank er Visa/Dankort gratis, så det går lige op med det gebyr pr transaktion (120kr/år, hvis man bruger sit Dankort sådan ca normalt som alle andre ;))

    Jeg synes dog det er irriterende at det er relativt svært at finde ud af de har det gebyr, men det er dog ikke nok til at få mig til at skifte bank.

    #108918
    Lars K.Forfatter

    SLT:
    Skandiabanken har dog INGEN gebyr når du f.eks hæver i en automat med dit Visa kort i udlandet – lige så vel som de ikke kræver gebyrer ved bankoverførelser til udlandet. Begge dele gør Nykredit.
    I det hele taget valgte jeg netop ikke Nykredit Bank, fordi jeg er modstander af alle de mange “mystiske" gebyrer (jeg valgte Skandiabanken, og det har jeg ind til videre bestemt ikke fortrudt :-))

    I øvrigt en noget speciel “debat" længere oppe.
    Fint du ikke lader dig “hisdse op" Michael og bevarer den konstruktive & saglige tone.
    Tak for det 🙂

    #108922
    AnonymForfatter

    Jeg tror jeg ville vælge Skandiabanken idag, hvis jeg stod og skulle skifte bank. Dog skal jeg snart til at optage realkreditlån, og eftersom man får noget bedre vilkår hos Nykredit som kunde i deres bank, så skifter jeg ikke. Jeg synes stadig den er bedre end i store “murstensbanker."

    Mht. chris_bg16 så virker det som om Skandiabanken har begået en fejl. Bankerne plejer jo at være vilde med kunder med en god økonomi, som det ser ud som om chris_bg16 har. Min økonomi er ikke meget anderledes end chris_bg16 og jeg har ingen problemer med at få kassekredit osv.

    #108924
    AnonymForfatter

    Hej

    Hvorfor prøver du ikke at forhører dig omkring boligkredit hos SkandiaBanken, nu du skal til at omlægge dine boliglån hos NYKREDIT??

    Jeg kan se at SkandiaBanken, er meget bilige med 100% finansering af ejerbolig!!!

    Faktiskt biligere end kreditforeningerne..

    Venlig hilsen
    Jannick Søderdahl
    Andersen

    #108932
    AnonymForfatter

    Kan det betale sig? Min kæreste og jeg skal låne (i runde tal) ca 2300000 kr. til et nyt hus, hvor vi selv kommer med resten op til 3800000 kr, dvs 1500000 kr.
    Jeg kender ikke lige fordelene og ulemperne ved de banklån kontra realkreditlån (flex, maxrente og fastrente osv.)

    #108942
    AnonymForfatter

    Hejsa!!!

    Ja, det kan det helt bestemt.
    Du kan prøve at besøge http://www.SkanddiaBanken.dk så har du muligheden for at kunnet lave dine egne beregning på prisen efter dine egne behov..
    Hvist du kontakter SkandiaBanken for et kundemøde, ringeer de dig op og hjælper dig bl.a. med de helt korekte priser..
    Men jeg kan oplyse dig at typiskt, så spare du ca 1/3 i forholdet til prisen hos kreditforeningen..

    Når jeg eks. kikker på en salgsopstiling fra en ejendomsmægler og efterfølgende beregner priser for et lån til ejendommen hos SkandiaBanken er ydelsen ca 1/3 lavere.. og med den samme løbetid for lånet- Hos SkandiaBanken for du tilmed lavet dit lån som en kassekredit med VisaCARD og checkshæfte tilknyttet..

    Jannick Søderdahl
    Andersen

    #108950
    AnonymForfatter

    Som tidligere skrevet tilbyder SkandiaBanken ikke 100% belåning – de tilbyder op til 80% ligesom realkreditinstitutterne.

    Bank contra realkredit:

    Bankerne tilbyder ikke fastforrentede produkter – har i hvert fald aldrig set nogen og hvis de findes kan de ikke være konkurrencedygtige.

    Har man det bedst med et fastforrentet produkt er valget altså nemt – realkredit.

    Hvis man foretrækker et variabelt produkt kan bankerne og især SkandiaBanken være den bedste løsning – der findes en sammenligning af bankernes produkter andetsteds på dette site som bestemt er en gennemgang værd.

    Med hensyn til løbetig og mulighed for afdragsfri periode er der ingen forskel på bankerne og realkredit. Bemærk i øvrigt når du sammenligner renter mellem banker og realkredit at realkredit tager et administrationsbidrag på ca. 0,50% udover renten.

    /Torben

    #108956
    AnonymForfatter

    Hej igen!!!

    Du har ikke læst hele konceptet fra SkandiaBanken igennem.
    Der er mulighed for at aftale en MAX rente på kreditten, hos SkandiaBanken.

    Derfor er der max fastforrentet rente på kreditten…

    Jannick Søderdahl
    Andersen

    #108968
    AnonymForfatter

    Hej Jannick

    Et produkt med rentemax er IKKE et fastforrentet produkt – jeg har 100% styr på SkandiaBankens produkter…

    … prøv at gætte hvorfor… 😉

    #108986
    AnonymForfatter

    Boliglåns sammenligningen her på Mybanker.dk er desværre ikke så god. Den viser hvad jeg samlet kommer til at betale for et lån åp 250000 kr over 20år, hvor jeg står og skal bruge 2300000 kr over 30 år.

    Men vil det sige at der i princippet ikke er den store forskel på et bank boliglån og et realkredit flekslån? Beregningen via Nykredit og Skandiabankens hjemmesider viser ikke den store forskel, nemlig 34908 kr. og 34613 kr. før skat i kvartalet for de to. Men vores bidragssats til Nykredit bliver lavere end dette eksempel, da vi kan finansiere en større procentdel af huset selv.

    #108998
    AnonymForfatter

    Er det egentlig ikke mere præsist at få oplyst en pris af banken selv, fremfor at indtaste på deres hjemmeside?

    – Det er i hvert fald tilfældet mht. forsikringsselskaber.

    Mvh.

    #109014
    AnonymForfatter

    Jo, for at få en præcis pris – og en forhandling undervejs – er det helt givet bedre at gå ned i et par udvalgte banker og få et helt konkret tilbud.

    #109022
    AnonymForfatter

    Hvis du har med i denne debat at man kan forhandle sin rente nede i banken, har du ikke læst tråden korrekt. Vi taler om SkandiaBanken ( SKB ), her er rentesatset anført på hjemmeside – fordi SKB lader Ullerup Marked om at være kræmmer, og tilbyder ALLe deres kunder samme pris – om du er direktør eller lavt lønnet før ingen forskel.

    Jeg siger det igen, ved SKB, BasisBank og SEB kan du se priserne og alt er gennemsigtigt – ved de øvrige banker kan du handle hvis du er en formuende/irriterende/påtrængende kunde.

    Hvad synes du er fair ? Tror godt jeg kender dit svar !

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 48 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.