Utroværdige SkandiaBanken

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 48 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87439
    AnonymForfatter

    SkandiaBanken lover flot høj rente og (næsten)
    ingen gebyrer som kunde. MEN, det er en bank
    KUN for bestemte velhavende personer. Det er ikke
    alle der kan blive kunde, og det er ikke alle der – som
    lovet – f.eks. kan få en kassekredit. Og Banken er så
    hemmelighedsfuld at den ikke vil oplyse grunden.
    MEGET UTROVÆRDIGT!!!!

    #108756
    MichaelForfatter

    Sikke da en gang sludder. Hvor lover Skandiabanken, at de giver kassekredit til alle? Her er hvad der står på deres hjemmeside vedr. lån uden sikkerhed:

    “Du skal som udgangspunkt have en sund økonomi, og der skal være regelmæssig lønindbetaling på en konto i SkandiaBanken. Er du gift/samlevende, skal vi have oplysninger og dokumentation fra begge parter, da vi i kreditvurderingen tager udgangspunkt i husstandens samlede økonomi. Som hovedregel skal begge parter hæfte for lånet eller kreditten og være kunder i SkandiaBanken."

    Det er da ikke spor utroværdigt.

    #108764
    AnonymForfatter

    Til Michael (…ansat i SkandiaBanken?)

    Jeg kender flere som er blevet nægtet adgang som kunde.
    Altså hvor der skal være Dankort tilknyttet kontoen. Og
    endvidere skriver de angående kassekredit tilknyttet, at den
    som udgangspunkt er inkluderet. Men det er den kun hvis man er velhaver, og det er folk jo “som udgangspunkt" ikke.

    Altså læs lige på lektien igen.

    #108766
    MichaelForfatter

    Nej, jeg er ikke ansat i Skandiabanken

    Vedr. kreditten tænker du sikkert på følgende:

    “Som udgangspunkt får kunder, der bestiller og får bevilget et betalingskort til deres Alt i Et-konto en kredit på 10.000 kr. tilknyttet kontoen. Kreditten afhænger af en automatisk kreditvurdering."

    Læs lige sidste linie igen: “Kreditten afhænger af en automatisk kreditvurdering"

    Skandiabanken har åbenbart vurderet, at du (og andre du kender) ikke en god for en kredit på 10.000 kr. Er det så Skandiabankens skyld eller din økonomis? Skandiabanken lover ingen steder, at de giver en kredit til alle kunder. De lover heller ikke, at alle kan få et Dankort (det er der iøvrigt INGEN banker der gør). Det er da muligt, at du synes man skal være “velhaver" for at kunne låne 10.000 kr. Det er næppe tilfældet, da “velhavere" vel ikke har behov for et sådan lille lån.

    Er du eller andre du kender RKI-registrerede, betyder det automatisk nej til kreditten. Jeg har stadig svært ved at se hvori det utroværdige består.

    PS: De citater jeg refererer til står åbent på deres hjemmeside. Altså ingen hemmeligheder dér heller.

    #108768
    AnonymForfatter

    Mener heller ikke Skandiabanken er utroværdig. Under ‘Kreditpolitik’ står der:
    “Gebyrfri bank
    SkandiaBanken er en gebyrfri bank, der samtidig tilbyder nogle af markedets bedste rentesatser på ind- og udlån. Dette bevirker at vores kreditpolitik i nogle tilfælde er mere restriktiv end i andre pengeinstitutter."

    MVh Peter,
    PS Jeg er ikke er ansat i Skandiabanken men 5 år gammel kunde med samtlige bank, realkredit og pensions-forretninger der.

    #108770
    AnonymForfatter

    Jeg er tidligere ansat i SkandiaBanken – og kender derfor kreditpolitikken ret godt. Vurderingen eller credit scoringen som der laves ved en mindre kredit er den lempeligste jeg nogen har set – især i relief til at renten er lav og der ikke er gebyr.

    Det er lettere at få en kredit i SkandiaBanken end et lån ved Veko til 25 % i rente. Så når du får et “nej tak" fra SkandiaBanken er det fordi din økonomi ikke er til at få en kredit. Lige et lille fif til dig – bankerne lever såmænd af at låne penge ud – så når du får et nej er det fordi du har en ret skidt økonomi, eller en dårlig historik i SKB.

    Noget andet er at bankerne selv bestemmer hevem de vil have som kunder, velhavende eller ej – og hver gang der er strenge kriterier brokker folk sig.. Hmmmm hvorfor ingen brok over at B&O ikke laver fjernsyn til kontanthjælpsmodtagere . ?

    #108774
    AnonymForfatter

    Til Gspot:

    Tjaa, som tidligere ansat må du jo vide det.
    Jeg har ikke en dårlig økonomi og kan sagtens
    få en anden bankforbindelse, eller rettere jeg
    har en bankforbindelse, men er ude efter en med
    lidt højere indlånsrenter, evt. som supplement.
    Månedsløn ca. 30.000, gældfri, aldrig været i RKI.
    og aldrig været kontanthjælpsmodtager. Derfor min
    undren – SkandiaBanken er for velhavere.
    Og jeg “brokker" ikke, men vil blot gøre opmærksom
    på nogle fakta om banken.

    …og til sidst, ALLE kan da købe et B&O produkt, og
    det koster det samme for ALLE. Men nogle har nok ikke råd!

    #108776
    MichaelForfatter

    chris_bg16

    Sådan som du kort skitserer din økonomi, kan jeg da umiddelbart også undres over hvorfor du har fået nej til en kredit på 10.000. Mit gæt er, at du må have et stort forbrug og/eller høje faste udgifter, da du vel egentlig ikke har behov for et så lille lån ifht. din indtægt.

    #108780
    AnonymForfatter

    Ud over selve kreditvurdering er der også flere aspekter i en scoring.

    Det kan være du er uinteressant for banken. ?? og 30 tkr./brutto måned er altså en gennemsnitsindtægt i Kbh.

    Lad mig gætte, hverken pænt indlån, eller lån der kan overtages og som en ekstra ting, bor du måske i lejebolig.. ??

    – hvordan skal en gebyrfri bank som SkandiaBanken tjene penge på dig. ??

    Sådan er en creditscore også lavet, især i nichebankerne. Det er Nordea, BG Bank og Danske der tager alle kunder – lukker øjnene og håber det bedste..Det har fx. SkandiaBanken, Forstædrnes, BasisBank og SEB ikke “råd" til.

    #108786
    AnonymForfatter

    Til Chris

    Hvis du er ude efter høje indlånsrenter synes jeg du bare skal oprette en konto i SkandiaBanken uden betalingskort – det kan alle gøre – på den måde kan du nyde godt at den høje indlånsrente selvom en kredit ikke kan bevilges.

    Rent generelt uden at kommentere den specifikke situation vil en person med de oplysninger du har nævnt få en kredit på 10.000 kr. bevilget i alle banker i Danmark uden problemer.

    Hvis du har fået afslag på en sådan kredit bunder det i andre oplysnigner som du ikke nævner her.

    /Torben – bankansat

    #108794
    AnonymForfatter

    TorbenDK, Gspot

    Tak for svarene.
    Det er rigtigt at jeg bor i lejet bolig for tiden,
    og har selvfølgelig ikke en masse friværdi som
    sikkerhed. MEN har da en rimelig opsparing som er
    sikker.

    Er det at folk bor til leje nu blevet lavstatus, så
    det vægter meget ved en kreditvurdering…?

    Jeg har valgt en anden bank som nr. 2 bank nu. En der
    fra starten fortalte hvad en ny bruger kunne forvente
    af service, kreditter, renter mv.

    Chris

    #108796
    MichaelForfatter

    Denne kreditvurdering burde vel ikke afhænge af om du har ejer eller lejebolig, da lånet jo alligevel ikke har sikkerhed i en evt. ejerbolig, men det kan være Gspot kan fortælle hvor meget det betyder?

    Jeg undrer mig dog stadig over, at du har behov for en kredit på 10.000 kr, især set i lyset af at du har en opsparing? (som vel er >10.000 kr). For mig at se, virker det bare som penge ud af vinduet, da kreditter som bekendt aldrig er billige.

    #108798
    AnonymForfatter

    Hej igen.

    At man bor i lejebolig kan være ligeså godt, og naturligvis også bedre end andelsbolig eller ejerbolig. Det afhænger af ens aktuelle situation. Da SkandiaBanken ikke har alle produkter på “hylden", men primært har boliglån og indlån vægter det mindre i kreditvurderingen at man bor i lejebolig. Dermed skal det månedlige rådighedsbeløb ( nettoløn – udgifter ) være en anelse højere.

    Logisk ? Nej egentlig ikke – det er som anført alene af den årsag at SkandiaBanken er en gebyrfri bank, og derfor må koncentrere deres arbejde om de kunder de kan tjene lidt på, nemlig kunder med ejer og andelsbolig eller med pænt indlån/værdipapirbeholdning. Det kan lyde hårdt – men banken er nødt til at bruge deres resourcer på de kunder der er en indtjening i, idet de ikke har gebyrindtægter fra andet end deres bilfinansiering – ude ved forhandlerne. Til sammenligning er hele SkandiaBankens rentemarginal ikke større end 5 % af Danskes Banks gebyrindtægter.

    På baggrund af de oplysninger du anfører – og med det beskedne lånebeløb i mente vil jeg mene at du skal kontakte banken – creditscoring laver flere fejl end ved manuel vurdering. ( menneske )

    Du refererer også til afslagsgrunden – i en bank er den altid :

    – For lille rådighedsbeløb
    – For stor gældsfaktor vs årlig indtægt
    – Dårlig historik / RKI

    #108804
    AnonymForfatter

    Jeg har længe, fulgt debatten omkring SkandiaBanken her på siden!!!

    Jeg benytter selv SkandiaBanken som alternativt bank, til mit hovedpengeinstitut og mener at jeg modtager en god behandling fra SkandiaBanken..

    Vedrørende VisaCARD med kredit og checkhæfte.
    Det er mig uforstående at nogle personer har harft disse problemer hos SkandiaBanken, jeg har ALDRIGT harft lønindgang hos SkandiaBanken men har på trods af dette uansøgt fået bevilliget et VisaCARD med en kredit på 10.000- samt et tilhørende checkhæfte.

    Måske årsagen til den/de personer som har modtaget et afslag, har til grund at personalet har lavet en tastefejl-
    Vi er alle mennesker og begår alle på et tidspunkt en fejl.

    Men en ting er sikkert, SkandiaBanken både kan og yder kredit på 10.000- til sine kunder uden det store problem..

    Venlig hilsen
    Jannick Søderdahl Andersen

    #108840
    EmerpusForfatter

    Jeg har brugt Skandiabanken i ca. 8 år og aldrig haft problemer af betydning. Ja, de har en stram kreditpolitik – det kan man så synes er rimeligt eller ej – men det er ikke utroværdigt. At de kører med meget lav risiko er sandsynligvis også en af grundene til deres lave prisniveau, da dette logisk nok sparer dem for nogle tab.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 48 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.